Hvorfor bor du der hvor du bor?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Anja »

Jeg bor på Nørrebro grundet tilfældigheder og nepotisme.

Min kæreste døde og så var jeg pludselig boligløs, heldigvis var min onkel varmemester i et par ejendomme så han skaffede mig en 3v på nørrebro.

Sjovt nok i et hus jeg altid har beundret :-)

Jeg håber jeg kan bytte min lejlighed til en tilsvarende i Valby/sydhavnen når jeg er færdig med udd. og G skal starte i skole (forhåbentligt på Freinetskolen i Valby).

Jeg er selv født i Valby og har "kolonihave" i Sydhavnen, det ville være perfekt med bolig oppe i Valby og kolonihavehus nede i Sydhavnen (det hedder det altså :linski: )
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Annemaja »

Jeg bor hvor jeg bor, fordi jeg flyttede sammen med min kæreste, der boede her i forvejen - og fordi vi her bor smukt, prisrimeligt og kan have hestene hjemme. Har dog ALT for langt til job, venner og familie - hvilket bliver trættende i længden.

Er født og opvokset i Gladsaxe kommune, senere i Rødovre - og har boet de seneste 20 år i Bagsværd med min eksmand. Har også kortvarigt boet på Lolland for utroligt mange år siden.

Nåede lige at bo få mdr. i Lyngby, inden jeg flyttede på landet.

Vi overvejer af flere årsager pt flyt til Nordsjælland - sig lige til hvis I kender noget eller nogen osv.... :-D
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Stimata Doamna »

Jeg er vokset op på Skive-egnen, rundede Sjælland for et år og tog så til Odense for at læse. Efter eksamen og nogle år med job på Fyn gik turen til Luxembourg, hvor vi har boet i snart 13 år. Jeg tror ikke, at vi kommer tilbage til Danmark for at bo. Vi har et alt for godt supermarked :hhansen: - og andet godt!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by 99E »

Det korte svar er:
Fordi det er her, vi er nået til. Indtil videre.

Jeg flyttede oprindeligt til Roskilde for at læse videre.

Til Vanløse fordi det var der, Mikkel havde lejlighed.

Til Jylland fordi det var der, Mikkels job var.
Først til Grønhøj, fordi det var et godt sted ift. studie/arbejde for os begge + der var god mulighed for opstaldning.
Senere til Hvam fordi der var en billig ejendom til salg (og det viste sig at være en god handel).

Til Grønland fordi... Det virkede som en god idé. Og så fordi jeg fik job dér.
Til et andet sted i Grønland (Fra Qaqortoq til Kangilinnguit) fordi Mikkel fik tilbudt et bedre job her.
Og sidst i oktober sejler vi til Nuuk, fordi det er der, Mikkels job flytter hen.

Hvor længe? Det finder vi ud af.
Hvad så bagefter? Det finder vi ud af.
Jeg er ikke parat til at "ende" et sted endnu.
Faktisk får jeg en lille smule panikanfald og klaustrofobi ved tanken om at være endt et sted. :anonym:

EDIT:
Og jeg er født og opvokset på Bornholm.
Som det ser ud nu, skal jeg aldrigaldrigaldrigaldrig nogensinde tilbage dertil, hvis jeg på nogen måde kan undgå det. *Gys*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Susmh »

Vi bor på østerbro fordi det var det område manden og jeg kunne blive enige om da vi skulle købe lejlighed sammen.
Lejligheden er til salg, der er ikke rigtig god plads til Marie. http://www.danbolig.dk/Privat/KoebBolig ... ess=gammel ka&

Næste stop bliver et hus, gerne i lyngby.
Jeg har altid ment at jeg ikke skulle giftes, have børn eller et hus, men nu er det sket alligevel og jeg er ret glad for situationen. :heidio:
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by CXEC »

Vokset op nord for København, lige i "det grønne område". Der ville jeg egentlig gerne tilbage til, men om det lader sig gøre må tiden vise!

Bor på Islands brygge og har været bosat her i 13 år..... GISP! Har været ganske kort bosat i Ordrup, København K og også i Raadvad, Kgs. Lyngby, i hele 5 år. DER ville jeg gerne ende. Derudover tog jeg til Frankrig og England, for at forbedre mine sprogkundskaber i hhv 22 måneder og 6 måneder.........nåja, bryggen fordi det var der jeg fik en lille leje lejlighed, der siden blev til en andel, som blev sammenlagt og så startede jeg på jura og byttede/solgte til noget mindre......
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Sadelmageren
Posts: 1
Joined: Sun 26. Aug 2012 12:40

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Sadelmageren »

Spændende læsning og noget der rammer noget dybt inde i mig.

Jeg er selv fra Højbjerg, syd for Århus og har boet der indtil jeg blev 18 år. Flyttede så hjemmefra ind til min mors veninde i deres kælder, hvor der var en lille "lejlighed". Det lå lige inde ved siden af Tivoli i Århus og jeg kunne bare slet ikke falde til ro der, følte byen var alt for tæt på.
Så søgte i boligannoncer og fandt en gård igen syd for Århus, Hørret ved Mårslet (tæt på Højbjerg), hvor jeg boede 1 1/2 år i et lille kollektiv ovenpå hestestalden med 3 andre piger. Det var en skøn tid, men efter endt gymnasium besluttede jeg at rejse udenlands og forlade min "familie" i kollektivet.
Jeg endte med at rejse til Canada 1/2 år til en lille by Vernon i B.C. Det var ikke et ønske sted til at starte med, men som tiden gik blev jeg gladere og gladere for at være der. Betegnede det som mit andet hjem, selvom jeg boede nede i kælderen på et lille værelse. Men elskede det.
Hjem til DK igen endte flyttede jeg til Hillerød, da jeg kunne arbejde i en stald og bo der gratis. Det var bare overhovedet ikke mig, så få måneder efter flyttede jeg midlertidigt ind til den nye kæreste på Nørrebro. Der blev jeg så hængende i 6 år, en tid jeg også holdt meget af.
Flyttede fra Nørrebro til Sverige pga. uddannelse til en lille by 2 timers kørsel nord for Stockholm. Byen var desværre ret påvirket af diverse triste skæbner, så kom aldrig til at holde så meget af det som jeg nok havde forventet, da det lå i naturskønne omgivelser og langt ude.
Tilbage i DK er jeg nu endt op i Roskilde hvor jeg bor med kæresten. Så det var kæresten der gjorde udfaldet hvor jeg endte. Desværre føler jeg mig ikke som sådan hjemme her. Jeg har følt mig lidt rodløs lige siden jeg vendte hjem fra Canada. Min store drøm er at flytte til udlandet igen, gerne Canada, men ved ikke hvornår det bliver til noget. Ved bare jeg ikke føler mig hjemme i DK og ikke har fundet "mit" sted endnu.
Vil bare gerne ud på landet og bo, ud hvor jeg kan have mit eget lille fristed.
"Brutality begins where skill ends."
Neindorff
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Ane »

Ja det er sjovt hvad det er der gør at vi føler os hjemme et sted, og ikke et andet. Jeg har ikke selv kunnet vælge hvor vi bor.... Eller hvis jeg havde insisteret havde jeg nok kunne vælge fra, men ikke bare sådan lige. Jeg tror nu nok jeg skal kunne finde ud af at føle mig hjemme her med tiden.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Annemaja »

Tja...... må indrømme jeg er ret glad i dag - jeg ER åbenbart bare bedst tilpas i Nordsjælland. Tæt på min familie, venner og job.....Selvom vi bor gudesmukt her.....suk... :linski:

Kan dog ikke så godt den mentalitet der hersker her - så kæreste og jeg har netop fået ny skøn bolig til os, hunde og heste tæt på mit gamle område, og naturskønt, centralt og dejligt :-) Bliver dejligt atter at bo i cykelafstand fra job, og slippe for at hænge 250 km i myldretrafik og køer hver arbejdsdag...... og samme antal km for at hente og bringe plejebarn og besøge familie og venner.... :linski:

Men vi kommer til at savne den unikke udsigt og den vidunderlige højt til loftet fornemmelse af at bo smukt og frit herude hvor kragerne vender lige ved havet og skoven...... :graed:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Annemaja »

Nordsjælland....det lyder dyrt...


...... men nice... :hhansen: :hhansen: :hhansen:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply