Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by udlandet »

Jeg skal opdrage mine börn til ikke at väre racister. Ja, det gör jeg også. Men det er altså nogen gange ret svärt, f.eks lige nu med Vollsmose. Ved slet ikke hvad jeg skal sige til dem. Er man racist når man fordömmer angreb på danske värdier og normer? Så er jeg racist, indrömmet. Eller har jeg bare ikke fattet en skid:
Citat fra min kusine: hvad er nok? vores fremmedhad? vores måde at anskue andre mennesker på? vores manglende forståelse af, at der altid er nogle årsager til menneskers adfærd?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by 99E »

udlandet wrote:f.eks lige nu med Vollsmose. Ved slet ikke hvad jeg skal sige til dem.

At de der tosser, der lige nu laver ballade i Vollsmose er nogle idioter?

Det er racisme at sige, de er nogle idioter FORDI de er muslimer eller "mellemøstlige indvandrere". (Eller rettere: Det er hate speech på baggrund af religiøsitet...)
Det er racisme at sige, ALLE mellemøstlige flygtninge og indvandrere er idioter.

Det er ikke racisme at sige, når folk opfører sig som idioter.

Easy-peasy.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by annetteB »

dét Ninie sagde.
:respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by annetteB »

Man kan udmærket være idiot OG muslim. Eller idiot OG ateist. Eller idiot OG vestjyde. Eller idiot og Kassedame. Også uden, at der er en sammenhæng mellem hverken fødested, erhverv eller religion/mangel på samme.

At mene, at det ene nødvendigvis ALTID medfører det andet er osse en form for idioti.
:linski:

Zenia Stampe citeres i BT for følgende:
Som mange andre blev hun også rasende, da hun tirsdag hørte om angrebet på skadestuen i Odense. Hun mener bare ikke, man kan forklare deres opførsel med deres hjemlandskultur.

"- De er voldelige, men de er opvokset i Danmark. De har altså ikke lært det flere tusinde kilometer væk, siger hun og medgiver, at det er udansk at lave stormløb mod en skadestue, som de 60 - 70 mennesker gjorde i Odense.

- Der er også danskere, der sælger hash. Det er ikke særlig dansk. Der er også danskere, der voldtager deres døtre. Det er heller ikke særlig dansk. Der er også danskere, der slår deres koner ihjel. Vi må bare indrømme, at alle samfund har bøller og folk, der begår dumme og grænseoverskridende ting. Og ja, det er et angreb på danske værdier, men det er ikke værdier fra et andet land. Det er bare værdier, der ikke hører nogen som helst steder hjemme, siger den radikale udlændingeordfører."

Og lige dét er jeg faktisk enig med hende i: At det ikke er værdier som hører noget som helst sted hjemme - undtagen muligvis i en af de ydre provinser af Idiotland.
Kan man sende idioterne dértil? Uanset deres etnicitet, rægilion, erhverv og hårfarve?
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by Frieser9460 »

smukke-ped wrote:Jeg synes ikke det er så svært.

Eller jo. Det er det måske.

Det er muslimer osv der laver balladen lige nu. Men det tror jeg ikke de gør fordi de synes det er sjovt.

De har en anden måde at anskue tingene og verden på. Sådan gør man der for de stammer fra.

Mød dem med forståelse og dialog. Måske integrationen er slået fejl et par steder.

Dansken er da ikke bedre. Der er mange smådumme white trash tabere rundt i det danske.


DÉT Ped siger!! :respekt: :mikkel: :katiekat:

Man kan være idiot, uanset religiøs eller kulturel baggrund... Der, hvor det går galt, er, hvis alle indenfor én etnicitet, religion eller kultur kaldes idioter pga. en eller to menneskers handlinger, fordi de 2 idioter tilfældigvis har den og den baggrund...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Racisme er forbudt, men det er altså ret svärt....

Post by Ane »

hep hep Zenia

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply