Billeder fra England.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Billeder fra England.

Post by Godzilla »

New Forest hvor ponier og æsler går løse omkring:
Image

Image

Image

Beach Donkeys i Weymouth:
Image

Donkey Sanctuary i Devon hvor de har hundredevis af æsler:
Image

Æslerne her er overvejende ældre dyr som går i dybstrøelse. De havde også folde de kunne gå ud i hvis de ville.

Image

Jeg havde ikke mit Canon med, så mine billeder er taget med mobilen. De er ikke særligt gode - desværre.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Billeder fra England.

Post by Stimata Doamna »

Ih altså, New Forest .......... Der må jeg et smut forbi en dag!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Billeder fra England.

Post by Annemaja »

Hvor skønt :-) Ærgerligt vi ikke nåede lige der forbi, har jo lige været på de kanter :linski:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Billeder fra England.

Post by Godzilla »

New Forest er virkelig dejligt.

Vi var også i Salisbury...og....og....og....
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Billeder fra England.

Post by Annemaja »

Ja alt i Sydengland er åbenbart bare dejligt :-) Vi startede med at dampe fra Gattwick til Plymouth, efter et par dage videre til Penzance i Cornwall - hvor vi også rundede Lands End og St. Ives - og så 3 dage i Salisbury og omegn - hvor vi bla så Stone Henge og Katedralen inkl et ret fantastisk kor - og på vejen retur til Gattwick brugte vi en halv dags tid i Southhampton. ALT for kort tid med kun 10 dage - jeg vil tilbage hmfrrrr!!!!! SNART! Det vil Lars heldigvis også - så måske går der ikke så længe :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Billeder fra England.

Post by Godzilla »

Vi var der også i 10 dage og kunne sagtens have brugt mere tid (men ikke flere penge).
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Billeder fra England.

Post by Annemaja »

Vi var der også i 10 dage og kunne sagtens have brugt mere tid (men ikke flere penge).


Fuldstændigt det samme her - der er godt nok dyrt at være på ferie - suk ;-) Har aldrig før oplevet så voldsomme togpriser nogen som helst steder...... så dyrt at rejse rundt der. Alle udlejningsbiler var snapset - så næste gang må vi booke bil hjemmefra :-) Men august er åbenbart højsæsonen hvor alle englænderne selv holder ferie.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Uha nej.

Post by Illum »

Aldrig tage til England på ferie i august, fyldt med folk alle steder og ja priserne er høje i august..

Har jo boet lige smak midt i NF og det er hyggeligt med alle de frie NF ponyer, men men hvis foråret er koldt og vådt ( typisk engelsk) så er det magre og ikke kønne hopper der går rundt og de er kun er 4 ben ,store øjne og kæmpe maver, og de bliver ikke fede af at give die, der er nemlig IKKE fodertvang fra ejers side..Og er der så med et tørke, så tager de ikke på hele året.

Og at se de små føl drivvåde i ugevis er også hårdt at se på.

Plus alle dem der køres ned og ligger enten døde eller døende til de bliver aflivet, er grusomt..Godt hesteliv, tja i godt vejr...og om dagen. Det er så den anden side af NF ponyernes liv

Men ja syd england er smukt :-)
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Billeder fra England.

Post by Godzilla »

Jeg synes nu også at de ponier og æsler vi så var VIRKELIG plagede af insekter. Nogle var helt ru af små sår på muler og i ører. Og hovene var ikke pæne.

Så jeg er heller ikke entydigt pro det vilde liv. Men det var fascinerende at se det. Jeg er glad for at jeg så se det du beskriver Illum. Det ville da have været skrækkeligt.

Vi besøgte en kvinde derovre som har æsler og ponier. Æslerne havde hun ikke gående frit mere da hun havde fået nogle kørt ned. Ponierne gik i skoven. Dem havde hun ikke mistet nogle af.

Jeg ville ikke have is nok i maven til at have mine gående frit.

May-Britt: Vi havde heldigvis booket en bil hjemmefra, og børnenes skoleferie var ikke startet da vi var der. :rat:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

En ting man med fordel kan

Post by Illum »

I NF er at købe de yndigste, gode hingsteføl for under 100 pund i november mdr. ved fravending..Hvor de også tager dem fra der går til Frankrig for kød.

Livet i New Forest er helt speciel og det var en fornøjelse at bo og ride der i flere år , kom lige i tanke om at der et år blev født et æselføl lige uden foran vores hus :-)
Post Reply