Hilsen fra Kenya

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hilsen fra Kenya

Post by aribeth »

fede billeder Berit!

Det gad jeg godt at prøve!

Vi var også på "safari" i mandags....

det er vist ok at være løve på djursland

Image
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hilsen fra Kenya

Post by Ane »

fantastiske billeder, sikke en masse løver i har set!

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hilsen fra Kenya

Post by Godzilla »

Flotte billeder!! Du har haft en fantastisk tur kan jeg se. :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hilsen fra Kenya

Post by BeritH »

Ha ha Aribeth, han ser da ud til at hygge sig :-)

Ja jeg havde en fantastisk tur, og det er nok ikke sidste gang, jeg har været der. Det er ligesom der altid lige er noget mere at opleve der. Jeg vil dog ikke anbefale at man tager små børn med på sådan en tur, for det er rimelig hårdt på safari-delen. Tidligt op, lange dage, hvor man kun kan sidde op og sove i bilen, hvis man bliver træt.

Mht løverne så så vi 23 i alt, har jeg regnet mig frem til. Heraf var de 16 meget tæt på, så her kunne jeg få rigtig gode billeder.

Bavianerne kom også rigtig tæt på, så her fik jeg også nogle gode billeder. Det samme gælder giraffer, zebraer og elefanter. Gnuerne er svære at fotografere. Det er svært at "fange deres sjæl".

Vi var bl.a. på "walking safari" ved Lake Naivasha. Her har man en bestand af ikke aggressive dyr, hvor man kan gå rundt iblandt dem. Der var gnuer, zebraer, giraffer og forskellige antiloper - nå ja og så hyæner til at rydde op i bestanden, men de er sky og kommer ikke frem om dagen. Dyrene er ikke tamme, men går i et beskyttet område og er ikke bange for mennesker. Det var fedt at kunne gå rundt blandt dem.

I Masai Mara holdt vi frokostpause på savannen under et par træer. Pludselig kom flere hundrede gnuer galopperende forbi med - jeg gætter på - ca. 50 meters afstand til os. Det var sgu noget af en oplevelse :-)

Vi var ude at sejle med delfiner på vejen til Wasini Island, men delfiner er sindssygt svære at fotografere, fordi de bevæger sig så hurtigt, og man aldrig ved, hvor de kommer op af vandet. Så jeg endte med at lægge kameraet og bare at sidde på båden og nyde dem.

Hmmm............. jeg kunne fortælle i en evighed, jeg er sgu lidt bidt af Afrika.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply