Mine grise...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Mine grise...

Post by Frieser9460 »

... bare fordi, jeg sidder og keder mig, mens kæresten glor på OL. :hhansen:

Mød Shiva, en rigtig "griselady" og tidligere dansk kæledyrschampion, som så absolut selv er bevidst om, at hun er lækker:

Image

Image

Nelly, den "seje pige", som er helt fremme i skoene og helst skal undersøge alt omkring sig - man skulle jo nødig gå glip af noget:

Image

Image

Octavia, den lille forsigtig-mus, som elsker at blive nusset om, men som samtidig ind imellem synes, verden kan blive lidt stor og farlig:

Image

Image

Spike, som har morgenhår døgnet rundt og godt kan lide at putte i arm og blive nulret på maven (gotta love the hair-do:

Image

Image

Image

Indy, som nok er bedre kendt som "Gammelfar", da han både ligner lidt en lille gammel mand og hele tiden tøffer rundt og pludrer for sig selv som en lille gammel mand:

Image

Image

Og "rosinen i pølseenden" og hjemmets sidst ankomne; den superseje biker-muskelgris, Aslan:

Image

Image

Image

Jeg ÆÆÆÆÆÆÆLSKER mine grise! :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mine grise...

Post by misssophie »

de har altså de skønneste ansigtsudtryk.

-man bliver i tvivl om, om det er os der kigger på dem, eller dem der kigger på os... :ehh:
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Mine grise...

Post by Frieser9460 »

Måske er det i virkeligheden "spion-grise"?? :-o
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mine grise...

Post by misssophie »

undercover-pigs !!! :viben:
Misssophie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Mine grise...

Post by stardancer »

Skønne små svinebasser :elsk: :elsk:
/Sofie
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Mine grise...

Post by nanna1979 »

Øj hvor er de skønne alle sammen :elsk:
Marsvin er et af de dejligste dyr der findes - jeg elsker også når mine hygger rundt og snakker :elsk: Især mine skinnyer snakker meget :hhansen:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Mine grise...

Post by Frieser9460 »

Æh... jamen det hele startede jo med, at jeg "bare" skulle have to hungrise til ren og skær hygge, fordi jeg var begyndt at savne at have marsvin. Plan: Find marked eller dyrehandel, køb 2 hunmarsvin + bur og nyd dem!!

Men så var det jo, jeg indviede Bo i mine planer og snakken faldt på unger osv., og æh... pludselig greb det om sig. Så jeg kørte i starten af juni måned til en opdrætter og reserverede 2 hungriseunger med stamtavler og hele pibetøjet, som jeg hentede i starten af juli... og så røg der også lige en voksen hun med i købet, som jeg faldt pladask for, og som opdrætteren tilfældigvis alligevel ville have sat til salg.

Samtidig har jeg brugt de sidste 2 måneder på at sætte mig ind i alt, hvad der er værd at vide om opdræt af marsvin + har meldt mig ind i Dansk Marsvin Klub.

Planen var så, at jeg skulle have 2 hanner til mine hunner; en voksen han og en unge. Ungen (Spike) fandt jeg for et par uger siden, men da jeg skulle hente ham hos sin opdrætter, ville skæbnen det således, at jeg også fik øje på Indy/Gammelfar og simpelthen ikke kunne tage af sted igen uden også at få ham med hjem.

Godt så! Men så manglede jeg jo en voksen han, eftersom Shiva; den voksne hun, snart ville være klar til at skulle sættes sammen med en han... Nå, jeg nåede frem til, at så måtte jeg låne/leje mig til en han, der kunne sættes sammen med hende, men så var jeg med min mor hos en opdrætter for at hente et marsvin (der er gået "marsvine-epedimi i min familie, siden jeg begyndte at snakke om marsvin igen, så nu har både min mor og min søster også fået marsvin), og der mødte jeg Bikergrisen Aslan... som jeg altså heller ikke kunne modstå og blev nødt til at have med hjem.

Lige nu er Bo og jeg i gang med at tage mål og finde materialer til flere løbegårde, så alle marsvin har god plads, og så jeg får en løbegård "til overs", jeg kan have han og hun gående sammen i, mens de skal parre sig, og hvor hunnen kan være i fred med sine unger de første dage, inden de bliver sat sammen med de andre hunner igen.

Grisene ER og bliver dog til enhver tid først og fremmest kæledyr, og jeg har sat mig selv et maks-antal på 10 stk., da jeg ikke vil have flere, end jeg kan nå at have i hænder hver dag + råd til at give grønt hver dag, tage til dyrlægen ved behov osv.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Mine grise...

Post by Intunia »

Jeg er ellers ikke til de der svin. Men dine er altså fine.
bla bla bla
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Mine grise...

Post by Ane »

Altså hvordan bærer du dig ad med at have adskillige marsvin 'i hænder', træne hund, heste og passe katte og have fuldtidsjob :ehh:

Jeg er på barsel og får redet alt for lidt. Gad godt have en hund, men kan ikke se hvornår jeg skulle få tid til at træne den. Godt nok tager Arthur tid, men så er det heller ikke værre.. jeg begriber ikke hvordan du når alle de dyr, det er imponerende.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Mine grise...

Post by CXEC »

Jeg er slet heller ikke til marsvin, men dine er kære. Og så tænker jeg det samme som Ane, hvordan har du tid til alle dine dyr?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply