Salgsannoncer

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Salgsannoncer

Post by Lone »

[size=18:936b0b6d43][b:936b0b6d43]Hvad de dog siger[/b:936b0b6d43][/size:936b0b6d43]! Lidt tolkning af salgsannoncer - eller ihvertfald enhver købers oplevelser, frit fortolket. [b:936b0b6d43]Urutineret, grundarbejdet startet:[/b:936b0b6d43] kan longeres, vores livsforsikring dækker ikke, hvis vi sætter os op! [b:936b0b6d43]Godt kåret: [/b:936b0b6d43]fik gode point engang for 5 år siden, da der var usædvanligt få tilmeldinger p.g.a orkan [b:936b0b6d43]Egen avl[/b:936b0b6d43]: aner intet om afstamning andet end han blev født [b:936b0b6d43]Nyligt checket af dyrlæge:[/b:936b0b6d43] andre har fundet frygtelige fejl på hesten [b:936b0b6d43]God, kraftig knoglestruktur[/b:936b0b6d43]: hvis ikke den havde man og hale ville man tro den var en ko! [b:936b0b6d43]Går dressurklasser: [/b:936b0b6d43]efter bedøvelse og 6 timers longering [b:936b0b6d43]Velopdragen: [/b:936b0b6d43]har ikke bidt, sparket eller løbet nogen ned i en uge [b:936b0b6d43]Trænet af professionel:[/b:936b0b6d43] Har ikke bidt, sparker eller løbet nogen ned i en måned. [b:936b0b6d43]Forventet højde 168:[/b:936b0b6d43] p.t. 149, mor 150, far 155 ? alle heste i stamtavlen i 10 generationer har ikke været højere end 155 ? men denne hest blir helt sikkert 168. [b:936b0b6d43]Frisk:[/b:936b0b6d43] stikker af A[b:936b0b6d43]tletisk: [/b:936b0b6d43]stikker af [b:936b0b6d43]Øvet rytter: [/b:936b0b6d43]stikker af [b:936b0b6d43]Rutineret rytter:[/b:936b0b6d43] panikløber [b:936b0b6d43]Virkelig rolig[/b:936b0b6d43]: død [b:936b0b6d43]Let krybbebider[/b:936b0b6d43]: vi har ikke råd til ny stald, hegn, spring, vinduer med den satans motorsav af en hest!
Lone

Post by Lone »

Næh, ofter er det ikke engang for at tjene, snyde osv. Ofte støder man på folk, som har forkøbt sig: hesten er blevet for stor en mundfuld, barnet gad ikke ride alligevel, de kan ikke håndtere den osv. Så vil de gerne af med den - hurtigst muligt. Selv er de sommetider osse blevet snydt - og så prøver de jo at minimere skaden.. Jeg var engang med ude at se på en pony, som seriøst forsøgte at slå sin rytter ihjel - maste, bed, rejste sig - og glansnummeret kom, da den for fuld udblæsning bakkede ned mod en afgrund på 5 meter. Pigen der havde den var hundeangst - den var meget smuk, havde fin stamtavle - hun havde fået den i konfirmationsgave og den var ihvertfald ikke blevet opdraget som den skulle, der hvor den kom fra. Faderen mente at vi så kompetente ud, så den smule ballade kunne vi da nok rette op på - så jeg tænker stadig over hvilke urutinerede ryttere der fik den prakket på. Den skulle have været skudt. Idag skal jeg se på en ponyhoppe, sammen med min datter. Den er 125 høj, 2 år gammel og de er også blevet bange for den. De har haft den knap 7 mdr. Den er købt til at vokse op med barnet og nu tør de ikke gå ind på folden til den! Og så tænker man: hvilken samvittighedsløs avler har solgt den her pony til dem? Allerede den med at barnet skal vokse op med ponyen bør da få enhver til at nægte at sælge til så uvidende mennesker. Jeg er sikker på at de elsker den - så nu når vi skal se den og den angriber ( som hun sir den gør) så blir hun nok rasende på mig, når jeg klapper den en. Hendes lille pusserpony, som nu er blevet en dræberhest, på 125! Hvem faen kan være bange for en pony på 2 år og 125? Det kan man, hvis ikke man aner hvad man gør - og derfor blir man desperat, når man så står med den alene.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Faktisk ER det en fejl at være hensynsløst ærlig, når man vil sælge en hest - jeg taler af erfaring :roll: Køberne forventer nemlig at man overdriver/underdriver og pynter kraftigt på sandheden. :roll: Når jeg siger, at Madigan går rimeligt hårdt på, HØRER køberne mig sige, at hesten løber løbsk. :shock: Og selv om både jeg og køber tager en frisk galop henover stubmarken og hesten IKKE løber den mindste smule løbsk, så tror de nu alligevel stadig, at hun nok gør det, og at det er derfor jeg vil af med hende... :evil: Og sådan er det med alting - Lones liste er ganske rammende - det ER sådan køberne læser salgsannoncer. Det er uden tvivl også sådan mange sælgere SKRIVER salgsannoncer - men hvad F. skal jeg og andre sælgere, der er ærlige og i øvrigt kun vil sælge til ´´den rette´´, gøre??? :x Ja, lige pt. har jeg altså trukket salgsannoncen for Madigan tilbage...igen... :oops:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Faktisk har Lone ret: hører jeg en sælger sige, at hesten går lidt hårdt på, så omskriver jeg det til, at den er totalt ustyrlig og kun kan rides henover meget lange lige strækninger, med en fartgal teenager. Det er det ´´at gå hårdt på´´ betyder i mine øren - ikke til at stoppe, død i munden. Jeg har prøvet det samme med en vallak, han var sød, flink, kunne godt bukke i galoppen. hadede at gå på bane, men var en ret god turhest - Alle der kom ville lige se hvilke øvelser han gik - selvom jeg 100 gange havde sagt, at det gjorde han ikke! Alle mente, at jeg nok havde bildt dem noget ind - og det eneste de ikke hørte på var at han var en turhest. Der måtte stikke noget andet bag. dt er en kombination af at vi lægger forskelligt i ordene - og at det der fx er en dræberpony for nogen, nok viser sig at være en misforstået unghest, der ikke har fået anvist sin plads. Hvis nu jeg skulle sælge min hest og skulle beskrive hende objektivt, med mine ord - så ville hun da sikkert være usælgelig. Bruger jeg de blødere ord, så smutter hun på 5 min. (hun skal ALDRIG SÆLGES) Jeg kan da ikke stoppe Schannon førend stubmarken ender, man kan ikke styre hende overhovedet, hvis man hænger i tøjlen - men for mig er hun let at ride - og jeg er endda en kylling - men hvordan sige det så folk ikke lægger noget forkert i ordene? - Skulle jeg sige det som det er, at man bare skal ride hende med let hånd og advare mod noget andet , så tror de jo at krikken er kugleskør og hun ER faktisk let at ride. den er svær den. Og lad så være at sælge den stakkels hest, Lone!
Post Reply