Bærbare computere

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia

Bærbare computere

Post by Intunia »

Jeg skal ud at investere i en bærbar til studie. Men den jeg har fundet, som lever op til specifikationerne fra skolen koster på den forkerte side af 20.000 kr. Så jeg tror jeg må klippe en hæl eller tå et sted.

Hvad har i af mærker, som har holdt i mange år?
bla bla bla
HHansen

Re: Bærbare computere

Post by HHansen »

Jeg har haf Dell som arbejdscomputere de sidste 12 år. Jeg har aldrig haft én der gik i stykker, de har altid holdt de 3 år og er så blevet skiftet - men jeg har hver gang købt de brugte og de fleste af dem er stadig i gang :hhansen: Den ældste KAN stadig køre men er dog noget langsom.

Så Dell vil jeg anbefale.

Min private PC er en Lenovo, den er kun ét år gammel så hvor holdbar den er kan jeg jo ikke sige - men jeg er svært glad for den :elsk:
Dens eneste fejl er at den ikke er rød.. men det kan jeg se bort fra.
Det er en Thinkpad Edge E520 - den kostede omkring 5000 for et år siden.

Hvad er specifikationerne fra skolen? 20K for en bærbar lyder horribelt!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie

Post by misssophie »

vi er sindssygt glade for vores packard bell , men har ikke haft den så længe at jeg kan udtale mig om holdbarheden. hængslerne ser solide ud...

-men jeg kan fraråde fujitsu siemens, som jeg havde som arbejdscomputer. ingen i firmaet kunne lide dem, på trods af forsk. modeller
Misssophie
Intunia

Post by Intunia »

Vi har åbenbart samme smag, Helle! :heidio: Jeg har også Dell computer, der nok er 5-6 år gammel og kører endnu. Dog er den ikke kraftig nok til studiebrug. Jeg har også haft Lenovo i kikkerten. Lækre maskiner, og de fås da vist nok i rød.

men her er specs fra skolen.

Hardware:
- Netkort til trådløst netværk (understøttelse af 802.11 B, G, A og N standarder)
- 17” Skærm med minimum opløsning på 1,280 x 1,024
- 200 GB harddisk
- Dedikeret grafikkort (ikke onboard), med hardware support for Microsoft DirectX 10 eller senere. Tjek om det valgte
grafikkort er kompatibelt på Autodesks hjemmeside (Google; autodesk graphics hardware)
- Optisk mus eller andet pegeudstyr.
Processor & RAM 32bit
- Intel Pentium 4 eller AMD Athlon dual core processor 3,0 GHz (eller højere)
- 4 GB RAM. 6 - 8 GB RAM er anbefalelsesværdig.
Processor & RAM 64bit
- Intel Intel Core i5-2300 Quad-core processor 2,8 GHz, 6 MB cache eller tilsvarende AMD Athlon processor
- 8 GB RAM.
Ovenstående er minimums krav, hvilket vil sige at computeren arbejder tilfredsstillende med de fleste typer opgaver.
Større opgaver kræver mere computerkraft – først og fremmest processorkraft & RAM.
Derudover anbefales en opdelt harddisk. En til styresystem og en del til data (dokumenter, tegninger osv)
Bemærk: Pc'en skal kunne arbejde med krævende 3D applikationer f.eks. Autodesk Revit Architecture
og AutoCAD. Derudover anvendes der i undervisningen bl.a. følgende programmer: SketchUp, Adobe
Acrobat Reader m.fl.
Disse er minimumskrav.

Jeg tror godt man kan klippe en hæl eller en tå et par steder, (g opgradere andre steder.)
Hvis jeg ikke skal det, så fandt jeg denne her, som lever op til alle kravene, men som er vildt dyr.
http://www.dell.com/dk/virksomheder/p/precision-m6600/pd.aspx?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd&~ck=mn&ST=+dell%20+precision%20m6600&dgc=ST&cid=41183&lid=1069547&acd=12358108815205626
bla bla bla
HHansen

Post by HHansen »

Hvad er det for et studie? Det var voldsomme krav...

Den her rammer næsten:
http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-G7 ... 25310.html
Men processoren er kun 2,5 Ghz

Der står ikke noget om hastigheden på denne:
http://www.proshop.dk/Baerbar/Dell-Vost ... 53140.html
Men det kan du måske finde et andet sted...

Er de overhovedet sikre på at der FINDES bærbare med de der spec's? Jeg finder ikke umiddelbart nogen med 2,8 Ghz eller mere.. Og i5 processor...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
Intunia

Post by Intunia »

HHansen wrote:Hvad er det for et studie? Det var voldsomme krav...

Den her rammer næsten:

Er de overhovedet sikre på at der FINDES bærbare med de der spec's? Jeg finder ikke umiddelbart nogen med 2,8 Ghz eller mere.. Og i5 processor...

Ja det er nogle vilde spec´s (geak language) :hhansen:
Jeg tror Lenovo er hurtigt nok, der står 3,1 max turbo speed,.
Tror du man kan sætte SSD i, og mere RAM ?
Jeg er lidt i tvivl om grafikkortet, men ellers fantastisk til prisen, må man sige.
Tak. Det er bygningskonstruktion.
bla bla bla
HHansen

Post by HHansen »

Intunia wrote:
HHansen wrote:Hvad er det for et studie? Det var voldsomme krav...

Den her rammer næsten:

Ja det er nogle vilde spec´s (geak language) :hhansen:
Jeg tror Lenovo er hurtigt nok, der står 3,1 max turbo speed,.
Tror du man kan sætte SSD i, og mere RAM ?
Jeg er lidt i tvivl om grafikkortet, men ellers fantastisk til prisen, må man sige.
Tak. Det er bygningskonstruktion.

Der kan ikke sættes mere RAM i den, der står at 8 gb er max.. Nogle lenovoer har geforce grafikkort det er måske bedre.. ser lige efter sådan en...
Mvh

-Helle

HHansen

Post by HHansen »

Hmm - hvis jeg kigger på den der autodesk side.. så er de fleste af de grafikkort de anbefaler beregnet til stationære PC'er.

Jeg kan ikke umiddelbart finde bærbare der er til at købe for penge, der indeholder nogen af dem...
Det er da meget at forlange af de studerende.. synes jeg.
Mvh

-Helle

Intunia

Post by Intunia »

HHansen wrote:Hmm - hvis jeg kigger på den der autodesk side.. så er de fleste af de grafikkort de anbefaler beregnet til stationære PC'er.

Jeg kan ikke umiddelbart finde bærbare der er til at købe for penge, der indeholder nogen af dem...
Det er da meget at forlange af de studerende.. synes jeg.

Jeg har fået anbefalet af en ingenørstuderende at en i7'er er foretrukket. Og et nvidia grafikkort. et 650m som er et mellemklassekort. Quattro kort er overkill til studiebrug. Og så er en SSD også rigtig nice :-)
bla bla bla
Susmh

Post by Susmh »

Hvis du har økonomi problemer allerede, så skip SSD, det er hundedyrt i forhold til alm. HD.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Post Reply