Endnu en sølle kat

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Endnu en sølle kat

Post by BeritH »

Nå, så måtte man lige lave husrum til endnu en sølle, udsultet og umærket kat............ SUK.

Den yndigste lille cremefarvede Maine Coon pige, som lå i en hæk og mjavede hjerteskærende. Da jeg fik lokket hende frem, viste det sig, at hun simpelthen var så tynd, at knoglerne stikker frem, så de er tydelige selv under hendes lange pels. Hold kæft hvor var hun også sulten. Jeg tror sjældent jeg har set så tynd en kat. Hun er reelt skind, ben og sener :-(

Jeg checkede hende for mærkning, men det var der intet af, og jeg har nu siddet og checket efterlysninger på nettet mange måneder tilbage. Intet resultat.

Hun trænger imidlertid til dyrlægehjælp, da hun ser ud til at have betændelse af en art i munden og hendes ører skal også checkes. Derudover skal hun have loppe- og formentlig også ormekur. Så jeg må se at få bestilt en tid i morgen, så hun kan blive frisk igen.

Jeg lærer sgu aldrig at forstå, hvorfor folk ikke kan mærke deres katte. Er man virkelig så ligeglad?? :mettebo: :mettebo:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Endnu en sølle kat

Post by Annemaja »

Åh Berit....Endnu en stakkel der alligevel var så heldig at møde dig.

Folk burde sgu.... ja jeg ved ikke hvad.... har ikke ord.... :oeje:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Endnu en sølle kat

Post by udlandet »

Hatten af for dig!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Endnu en sølle kat

Post by Lena »

Så havde den alligevel held i livet........

Billeder af den heldige?
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Endnu en sølle kat

Post by Susmh »

Den kat burde take sin lykkestjerne for at du kom forbi Berit, kan ikke forestille mig andet end at den vil få et bedre liv fra nu af.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Endnu en sølle kat

Post by BeritH »

Jamen så kommer der lige et par billeder:

Det er svært at se hvor tynd hun i virkeligeheden er ud fra dette billede. Men hun ER langpelset, og der er stort set ikke noget kat inde under pelsen.

Image

Men livet er straks bedre efter en nat på en varm dyne. :elsk:


Image

Nu må hun til dr. dyr og se om hun er chippet, for det er vist eneste chance for at finde en evt. ejer. Men jeg tvivler godt nok.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Endnu en sølle kat

Post by aribeth »

åh hvor er hun fin!

og tynd!

godt gjort Berit!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Endnu en sølle kat

Post by BeritH »

I princippet er jeg enig Ped, men der ER jo en teoretisk chance for at den er smuttet hjemmefra ved et uheld, og ingen har fundet den (altså hvis den er chippet).

Er den ikke chippet, ja så er det bad luck.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Endnu en sølle kat

Post by 99E »

Ja, der er nogen, der er så ligeglade.
Jeg er en af dem: Vores kat var ikke mærket. Hverken med chip eller øretatoo.
Er det fordi det er "bare en kat"? Jah, egentlig...

Og det er ikke bare fordi det var en "gratiskat", der dukkede op af sig selv en dag.

Det er fordi staldkatte/udendørskatte/frilandskatte/... er sådan nogen, der i min verden trisser rundt og muligvis bor mere end et sted.
Det betyder ikke, man ikke behøver give dem mad, hvis man har "taget dem til sig" eller at man gerne må være ond ved dem eller sådan noget.
Det betyder til gengæld, at man ikke kan tillade sig at blive sur, hvis andre fx tager dem til dyrlægen og får dem steriliseret. (Jeg ved stadig ikke om Kat var nogens kat før hun besluttede sig for at bo hos os - eller om der var andre, der havde tænkt sig, hun skulle have killinger...)
Men hvis Kat var holdt op med at komme og få mad og slikke sol og blive slikket på af Sheila, ville jeg sandsynligvis aldrig have overvejet at efterlyse hende. Jeg ville antage, hun enten var blevet kørt ned på en af sine jagtture, var blevet adopteret af en anden eller havde fundet et sted med bedre mad.

Det er ikke "ligeglad", men det er en anden måde at tænke på katte på.
Jeg ved godt, det kræver, man kan se det i andre farver end sort og hvid - det kan være svært...

Jeg prøver stadig at komme overens med hundeholdspraksis her i byen - som er at have hunden gående løs og regne med, den selv kan finde ud af ikke at blive kørt ned eller fanget af hundefangeren (som dog pænt bliver annonceret før han dukker op) eller er til gene for nogen, der ringer til kommunen og får dem indfanget...

Og så hjælper det i øvrigt ikke altid at have dyret mærket...
Sheila har været rendt hjemmefra een gang i Danmark.
Hun er chippet, men chippen er vandret - så den blev ikke fundet og vi fik ikke et opkald om Fundet og Indfanget Hund.
(Hun havde ikke halsbånd på den dag - for havde været lukket inde i huset, men var kommet ud af et vindue...)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Endnu en sølle kat

Post by MetteboDeluxe »

Min farligt fine hellige birma er blevet væk. Hun kunne, bortset fra farve og race, være katten i din historie. Hun var tynd, men havde taget meget på i forhold til da vi fik hende. Svært at fede en kat op, der foretrækker at fylde maven med uld...

Hun er chippet, men det har du vel ikke tjekket? Jeg har efterlyst hende på Facebook, hvor burde jeg ellers gøre det?

Så det behøver altså ikke være en ligeglad ejer...
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply