Lidt hyggebilleder fra træning...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Frieser9460 »

Efter en - mildt sagt - stillestående vinter mht. hestetræning, er jeg endelig kommet rigtigt i gang igen. Stuntman skal jo tilrides i år, så han har p.t. førsteprioritet, så vi kan få bygget nogle muskler på ham, inden han skal til at bære rytter. :-)

Image

Først repeterede vi de ting, vi har arbejdet med tidligere, og til min store glæde havde Stuntman ikke glemt, hvad han har lært - han reagerede prompte på mine signaler, og man kunne slet ikke mærke på ham, at han havde "holdt pause".

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dyyyyygtig hest. :elsk:

Image

Så skulle vi prøve at gå over bomme... og det syntes Stuntman først var noget underligt noget...

Image

Image

Men han fangede den nu hurtigt... :jeanie:

Image

Til sidst tog vi hul på longen. Den havde han prøvet før, men den skulle altså lige genopfriskes, så Bo gik med rundt på volten som "guide" til at begynde med, men det varede ikke længe, før Stunt-bøffen kunne selv...

Image

Men kunne det virkelig godt nok passe, man skulle blive ved med at gå rundt i den der cirkel??

Image

Alt i alt klarede han sig SUPER, og jeg er vildt stolt af ham. Nu, når vi kommer i gang med lidt træning minimum hver anden dag fremover, bliver der hurtigt en rigtig super-mule ud af ham. :elsk:

Image

Jeg blev bare lige nødt til at "prale"... :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Ane »

Flinke hest. Skal du selv tilride ham eller sender du ham i byen?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Frieser9460 »

Det kommer liiiidt an på økonomien... Drømmen er jo at sende ham i tilridning hos Littlemule, så han kan blive western-hyp, og jeg skal have indhentet et tilbud på en "samlepakke" med tilridning, sadel, trense og undervisning til moi. Så må vi se, om tegnebogen vil være med - ellers er jeg nødt til at selv at klare tilridningen efter de engelske dressurprincipper, som er dem, jeg oprindeligt er oplært i og derfor endnu bedst til.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Fru Hurup »

Hvor er I dygtige;o)
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by CXEC »

HERLIGE billeder!!!! :jeanie: :elsk:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Frieser9460 »

Tak. :-)

Jeg synes selv, det er fedt at komme i gang igen. Jeg var lidt spændt på, da jeg startede ud, om min gamle angst mon ville vende forstærket tilbage, men i hvert fald sammen med Stuntman har jeg totalt ro i maven, og det er en skøn følelse.

Med Falle er det en lidt anden sag... han er blevet til en rigtig kylling igen og har ikke helt styr på det der med, hvor han springer hen, når han bliver forskrækket (= nogle gange springer han "på" mig), så ham må Bo hjælpe med i begyndelsen. Men vi skal nok også genfinde takten sammen igen, han og jeg. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by misssophie »

gode billeder af et godt samarbejde... i ligner nogle der hygger jer! :askepot:
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by Frieser9460 »

Tak skal I have. :-)

Træningen med Stuntman går fortsat super godt. Han er SÅ sød og samarbejdsvillig og lystrer mit mindste vink, selv om der dog ikke kan herske nogen tvivl om, at nussepauserne i træningen er hans yndlingsstunder. :hhansen:

Når vi har trænet en uges penge mere, starter vi op med at gå tur i trafik og terræn igen... det skal sandsynligvis også lige genopfriskes efter en meget stille vinterperiode.

Falle skal også nok komme i gang med træning... når jeg lige har samlet modet, da han er noget større og mere "levende" end Stuntman. Set i bakspejlets ulideligt klare lys burde jeg nok have lyttet til de, der i sin tid frarådede mig at få så stor en hest og i stedet "nøjes" med en pony eller islænder i en mere overskuelig størrelse, når jeg nu ikke er så pokkers modig længere her på mine "gamle dage", men drømmen om en Frieser var så stor, at jeg ignorerede dem dengang, og nu må jeg så få det til at fungere med de heste, jeg nu engang har. Jeg går ikke ind for det der med at "skifte heste som andre skifter underbukser", og Falle er jo i bund og grund en sød og kærlig hest. Han er bare lidt af en bangebuks, og det er en udfordring. Men med lidt hjælp skal vi nu nok nå i mål. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Lidt hyggebilleder fra træning...

Post by CXEC »

Jeg er overbevist om at hvis du blot giver dig RIGELIGT med tid, skal du nok få modet tilbage. Desuden tror jeg, at Stuntman nok skal hjælpe dig med den side af sagen. Og glæd dig til at komme på ryggen første gang. Der er ikke noget som kan sidestilles med det!!!! :elsk: :elsk: Bare sørg for at have professionel hjælp på sidelinien! :mikkel:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply