Gå til avisen....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Gå til avisen....

Post by Frieser9460 »

Som værende ansat i en reklamationsafdeling, kan jeg kun give dig ret; selv den mindste utilfredshed er ofte lig med trusler om Kontant, Ekstrabladet mv.

I langt de fleste tilfælde er det imidlertid en fis i en hornlygte. Jovist kan man da som forbruger rette henvendelse til medierne, og mange steder virker truslen også ret godt i forhold til at opnå, hvad man vil, fordi det er de færreste virksomheder, som har lyst til en tur i mediemøllen. Men det er samtidig også et faktum, at aviser og tv-programmer ikke tager alle de forbrugersager op, de modtager henvendelser om. Nogle gange har forbrugerne simpelthen bare ikke ret, hvor utilfredse de end måtte være, og ofte vil der også skulle en lang række henvendelser om samme problematik til, før medierne reagerer og går i gang med at undersøge sagen nærmere. Der skal jo også være en historie at hente i det for dem, uden de totalt mister deres troværdighed.

Så hvis man seriøst overvejer at inddrage medierne i en given sag, skal der være "noget at komme efter". Et eksempel kunne være dengang, alle de dersens Smartphones kom frem og brugte en mængde data, som gav forbrugerne tårnhøje og uigennemskuelige mobilregninger.

Men der skal en del til, før medierne rent faktisk tager en sag. Det er ikke nok at skrive og skælde ud over et eller andet.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Gå til avisen....

Post by misssophie »

jeg kan godt blive træt af at høre på folk der tror deres ligegyldige småsager skulle trække overskrifter på forsiden af EB eller BT... vær dog realistisk altså...

dagbladene må da have en hel afdeling der bare sidder og afviser folks "vigtige sager" !
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Gå til avisen....

Post by Frieser9460 »

Jeg tror ærligt talt - men det er kun en formodning - at det er de færreste af de mennesker, som truer med medierne i deres reklamationer/klager, der reelt sender sagen videre. Mange mennesker (jeg selv inklusive :hhansen: ) har nemlig fundet ud af, at det kan hjælpe gevaldig meget på velviljen hos det pågældende firma. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Gå til avisen....

Post by Lone Beck »

Folk skulle bare vide hvor meget bavl vi afviser, når de går rundt og siger, at vi vil skrive hvad som helst... :ehj:

Blandt de mere absurde jeg har takket nej til kan nævnes:

En kvinde, der syntes vi skulle skrive om at hendes datter havde stjålet en hest fra hende (det viste sig at hesten var en foræring fra faderen. Moderen er en berygtet misbruger, og børnene måtte tigge sig til mad på rideskolen for at få noget at spise. Datteren er i øvrigt i mellemtiden blevet myrdet af sin kæreste...).

En mand, der ville have os til at skrive om at hans datters eksmands nye kone havde formastet sig til at fragte sit syge stedbarn til lægen uden moderens (det vil så sige mandens datters) accept. Det mente manden helt klart måtte være ulovligt :mur:

En mand, der gentagne gange ringede anonymt og ville have os til at skrive (bare sådan ud af den blå luft og NATURLIGVIS uden at nævne ham), at den daværende borgmester selv havde stukket ild til sin svinestald.

Et ungt par, der ville have os til at skrive om hvor vanvittigt uretfærdigt de blev behandlet af kommunen, der ville skille dem ad. De var begge kontanthjælpsmodtagere og havde i fællesskab raseret flere lejligheder, hvorefter kommunen kunne få lov at rydde op efter dem.

Hvis man vil gå til pressen med sin historie, skal man 1) kunne dokumentere sine påstande, 2) være klar over at modparten vil blive spurgt - og måske har en rigtig god forklaring! 3) sige sandheden og HELE sandheden.

Så er spørgsmålet, om historien er "god" nok, og det findes der jo ikke nogen facitliste for. '
Hvis man f.eks. føler sig snydt af et firma eller en privat person, kan man starte med at overveje, hvorfor man ikke går til politiet eller sin advokat. Det kan nemlig ofte skyldes, at man godt selv ved, at sagen ikke holder i retten. Gør den ikke det, holder den sandsynligvis heller ikke i avisen. Det samme gælder, hvis det ret beset er i småtingsafdelingen eller et enkeltstående tilfælde eller, hvis man selv kunne have løst/undgået problemet.

Man kan jo altid ty til google og prøve at finde tilsvarende historier. Kan man ikke finde nogen, kan det enten skyldes at éns sag er helt usædvanlig eller at ingen gider skrive om det. Finder man noget tilsvarende, kan man dykke ned i historien og se efter, om presseomtalen faktisk har gjort gavn.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Gå til avisen....

Post by nanna1979 »

Jeg har just i dag sendt et læserbrev til flere aviser - det er self. ikke det samme som at råwe EB eller KONTANT, men jeg håber da bestemt at få opmærksomhed på det.
Desværre tvivler jeg på, at der er ret mange, der er int. sig for, at støttegrupper for børn med en psykisk syg forældre spares væk af kommunen, men så har jeg da gjort noget :ehh:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Gå til avisen....

Post by MetteboDeluxe »

Jeg meldte mig for lang tid siden ind på sådan en online bingo side, fordi de lovede man fik en mp3 afspiller og sådan en ønskede Timmi sig vildt, men jeg havde ikke råd til den.
Da jeg så havde spillet et par plader for de 50 kr jeg (også) fik ved tilmelding ledte jeg efter et sted hvor jeg kunne få min gratis mp3 afspiller (hele historien kan findes her viewtopic.php?f=9&t=8329&hilit=bingo )

Det var først da jeg truede med forbrugerstyrelsen at der skete noget i sagen. Jeg tror mange (firmaer) lever efter "går den så går den" desværre.


Er det malersagen Ped?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Gå til avisen....

Post by Stimata Doamna »

Nå. Jeg er så ikke død endnu .......... men kan sikkert finde noget andet at gøre det af - Gintberg på kanten for eksempel :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Gå til avisen....

Post by Pia »

Stimata Doamna wrote: Gintberg på kanten for eksempel :-)


Yes, det er super godt.

Jeg har hentet Signe fra spejder, vi har spist en hurtig middag sammen på Brasseriet, hyggeligt!

Nu er hun puttet og jeg har et glas rødvin (og en masse tekst om induktionsspænding - det er heller ikke til at dø af grin over)
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gå til avisen....

Post by Lena »

Jeg hørte i går at den eneste dankort terminal på Askø (lille ø ved Lolland) var gået ned pga en fejl hos TDC.
Købmanden ringede til TDC, som kunne komme og reparere fejlen d. 12. juni. De kom fast på øen hver tirsdag og da næste tirsdag var Grundlovsdag, så kunne det først blive d. 12.!!!!!
Det var købmanden meget ked af, for her i weekenden er der et stort ø-arrangement, som skal tiltrække nye ø-boere........ :viben: :viben: :viben:

Købmanden kontaktede så Regionalradioen og fik fortalt sin historie.... Senere på dagen kom udmeldingen fra TDC, at de i dag ville tage til Askø og få ordnet forbindelsen så købmanden kunne få gang i sin dankortterminal.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Gå til avisen....

Post by xtiny »

Hvad handler det om, Ped?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply