Hvad andre mener.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Hvad andre mener.

Post by Godzilla »

Afledt af Jantetråden, gik jeg og tænkete lidt over emnet: ´´Hvad andre mener om mig´´. Er jeg ligeglad? Påvirker det mig egentlig? Ja, noget gør, andet gør ikke. Nogle eksempler på kritik: ´´Du gør ikke nok ud af dig selv´´ - nej: OG? Både æslerne og jeg er totalt græsk-katolske! Og jeg har ingen mand som kan brokke sig! eller den med at jeg bander for meget: Ja, jeg er ikke religiøs, så det vil jeg da skrup sk***e på! Og jeg er frygtelig glemsom. Jeg glemmer simpelthen alting. Ja, jeg HAR overvejet om jeg har ADHD! Jeg KAN bare ikke huske! Jeg er gammel for h*** :evil: Jeg er blevet kaldt Lædersok, Ironfist m.m. fordi jeg ikke ville at lade mig jokke på, eller chikanere se*uelt, på mine arbejdspladser. :evil: :twisted: osv. Den slags negativitet er jeg totalt kold overfor. Men hvis jeg bliver kritiseret for at behandle andre med despekt, eller at være ´´for meget´´, så bliver jeg virkelig påvirket. Jeg skammer mig uforholdsmæssigt meget, synes jeg. Jeg er utrolig bange for at træde ind over andres grænser. Så bange, at jeg ofte passer alt for meget på. :roll: Hvordan tackler i andre dette ´´grænseproblem´´?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Jeg har det nok ret meget som du - jeg er som jeg er, og det må ´´de andre´´ sgu leve med. Men det går mig virkelig meget på, hvis folk mener at jeg er uretfærdig eller fremhæver migselv - Det kan jeg blive helt elendig over! :cry: Så gransker jeg løs i alle handlinger, udtalelser - og bider mig fast i det som en terrier i en ankel! Og starter en endeløs argumentaions-række, som i mine yngre dage kunne blive en endeløs spiral, som slet ikke var til at stoppe. NU har jeg lært at folk ikke gider hører på disse selvgranskninger - og at den eneste , der mener at jeg skal være perfekt - er mig - de andre har forlængst opdaget, at det er jeg ikke :evil: Så nu vrøvler jeg kun en lille smule om det - og holder så mund, inden folk får nervøse trækninger - men jeg gransker det næsten ligeså meget. Tilsidst konkluderer jeg, at det er hamrende uretfærdigt, at andre beskylder mig for at være uretfærdig :lol: - og dem der siger jeg fremhæver migselv og er dominerende - bare selv gerne vil være sådan. :evil: Det [b:06b89a9e60]er [/b:06b89a9e60]meget nemmere på den måde - at diskutere sig selv.... Men den [b:06b89a9e60]oprejsning[/b:06b89a9e60] jeg så får krav på, efter diskussionerne med mig selv - den er jo svært at få - men manden og hunden er altid flinke til, at give mig ret, så deeeet...... :D :D :D
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Altså, hvad folk synes om mit ydre, rager mig en høstblomst - det er mit private anliggende, og FOLK kan sågu bare glo den anden vej 8) Om de synes jeg er sær pga. alle mine dyr, kan jeg heller ikke tage mig af. :D Men hvis de så meget som ANTYDER, at jeg lyver, SÅ tænder jeg af. :evil: Jeg mindes med en vis fornøjelse engang, hvor jeg nærmest lå hen over et bord og hamrede med den ene hånd, mens jeg brølede til min daværende chef, at hun ¤#§¤#!&¤ ikke skulle beskylde mig for at lyve. Det fornøjelige ved historien er, at JEG løb af med sejren i dén lille batalje :twisted: ´´Grænseproblemet´´ døjer jeg også med, Daisy, og desværre har jeg ikke nogen løsning på det - udover at man altså nogen gange er nødt til at løbe risikoen for at blive opfattet som ´´for meget´´. :oops: Jeg har et helt andet problem, som jeg tror at jeg er helt Palle-alene-i-Verden med :( Jeg har ikke noget imod at ANDRE bruger make up, men jeg kan ikke selv. Det ville jo svare til at rende rundt med en maske - føler jeg :shock: Nu ville make up formentlig virke relativt grotesk sammen med min øvrige fremtoning, så på den måde er det jo ikke et problem. :roll: Men når jeg frekventerer dametoiletter ved diverse sociale begivenheder, bliver jeg enormt pinligt berørt over alle de piger og kvinder der står dér foran spejlet og ´´pudrer næsen´´. Altså én ting er, at de gerne vil bilde omgivelserne ind, at de er smukkere end de ER... :roll: Men ligefrem MALE sig i fuld offentlighed som om det var den naturligste sag i verden :shock: ja, JEG kigger beskæmmet den anden vej, og lader som om jeg ikke har opdaget deres bedrag... :roll:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply