Bil-upser...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Bil-upser...

Post by mathea »

SpørgeJørgen wrote:Det er ikke muligt at få diesel-dysen ned i en benzinbil, omvendt er ikke et problem :hhansen:


Det er jo bare.......tarveligt!
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Bil-upser...

Post by udlandet »

Låners problem! Er man i tvivl undersöger man det. Men i moderne diesel biler tänker man ikke så meget på om det er diesel, hvis det er en tröst. I "gamle" dage var det ingen problem at få diesel på benzinbiler og omvendt. Det er heldigvis blevet smartere. Men kurt havde nok klaret det idag også. Kurt er en person jeg tänker på hver gang jeg hörer Chris og chokoladefabrikken :hhansen: Kurt var arbejdslös smed og det var jo synd syntes hans mormor som arbejdede sammen med min mor. Min far kunne vel ansätte Kurt. Nu var det en lille by og min far kendte godt Kurt, men det var jo synd. Så Kurt blev ansat. Tak Mester sagde Kurt efter samtalen. Her bruger vi ikke det der mester, jeg er på fornavn med folk sagde min far. Ok, mester :mur: Kurt startede altid dagen med at sige: Godmorgen mester, nu er jeg kommet. Öh, ja. Kurt skulle hente noget ude i byen og fylder trods et STORT skilt inde i bilen + dymo på tankläget diesel på benzin bilen. Hans syntes den larmede nok til at det var diesel :viben: Det var jo ikke förste gang at nogen kvadede sig, så det blev taget op til möde. Min far sagde at det var lidt uheldigt det med tankning af bilerne. Kurt rejste sig stolt op og sagde: Det var mig, mester. Ja, det vidste vi jo ligesom godt. Jeg måtte gå ud af lokalet, jeg var ved at dö af grin. Der blev tidligt fortalt at der var 2 biler, en diesel og en benzin. Ugen efter ringede Kurt: Sig til mester at bilen ikke kan köre. Nu havde han gjort det omvendte, han syntes ikke at den larmede så meget meget. Min far spurgte om han slet ikke havde hört efter til mödet. Nej, måske ikke så meget for det var jo efter frokost og der var han trät. Så blev det sommerferie og min far orkede ikke mere med Kurt. Han fik sit skattekort i hånden og fik besked på at nu havde han så 3 uger til at finde et nyt job. 3 Uger efter stod Kurt der, godmorgen mester, nu er jeg kommet. Öh, Kurt. Skulle du ikke bruge ferien på at finde et nyt job! Jo, men jeg fandt ikke noget :ehj:
Jeg har ikke tänkt på Kurt i nogen år nu, men nu poppede det lige op, der findes altså undskyldninger!
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Bil-upser...

Post by mathea »

Fantastisk historie om Kurt :askepot:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Bil-upser...

Post by Pia »

mathea wrote:Fantastisk historie om Kurt :askepot:


Ja, den hyggede jeg mig også med :-)
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Bil-upser...

Post by misssophie »

selv hvis man har ment at den skulle have benzin, må man da have været i tvivl om hvilken oktan???

-hvorfor har man ikke ringet til ejer?
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Bil-upser...

Post by CXEC »

Jeg læste det som om at det var Spørgejørgens intention, at bede ejer dele udgifterne med sig og låner. Min fejl.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Det sker jo intet ved at hælde 95 oktan på en bil der normalt kører på 92 oktan, jeg ville altid vælge 95 oktan hvis jeg var sikker på at der skulle benzin på motoren.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

CXCE - nej det kunne jeg alligevel ikke finde på at forlange ;)
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Jeg tænker mere om jeg burde have batalt det hele eller om det er ok at vi har delt låner og låner.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Og det fik jeg så ikke med i den oprindelige tekst :doed:
Post Reply