Afstemning arbejdsgivers opførsel og pli ved sygdom/skade

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Hvordan skal arbejdsgiver forholde sig til en syg/tilskadekommet medarbejder?

De skal sende blomster og ønske god bedring
11
18%
De skal klappe kaje, ikke presse og vente til folk er raske med at bede dem arbejde
10
16%
De skal STRAKS og uden ophold sørge for rengøringsservice og madordning
3
5%
Det er da okay de ikke tror på deres medarbejdere og bare synes de pjækker
1
2%
En medarbejder der konstant er man/fredags syg skal de lige tage en snak med
16
26%
Fyr de svage og lad de stærke overleve
1
2%
Forholde sig til loven og agere derefter
18
29%
Medmindre en medarbejder er på intensiv kan de godt komme på job
1
2%
Opføre sig lige præcis som de har lyst til, der er jo for helvede arbejdsløshed stadigvæk
1
2%
 
Total votes: 62

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Afstemning arbejdsgivers opførsel og pli ved sygdom/skad

Post by annetteB »

Det havde det nemlig ikke!
Mit job, opbakning fra arbejdsgiver, løn, arbejdsforhold osv fejlede ikke en skid.
Men guderne skal vide, at det gjorde det at have en sindssyg mand ind og ud af psykiatrisk i én uendelighed og nogengange med ti minutters varsel - med alle de sjove ting der fulgte deraf, så som at måtte inddrage politiet fordi han IGEN var kørt hjemmefra i suicidaløjemed eller for den sags skyld at være nødt til at søge asyl hos ninie og mikkel eller på krisecenteret.
Jeg synes stadig det er ærgerligt, at man ikke kan blive sygemeldt fra sit privatliv, når det nu er dét der stresser!
:atengstedt:

Og jeg synes det er ENDNU mere ærgerligt, at problemer ikke kan løses ved at man bare arbejde noget mere.
:brok:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Afstemning arbejdsgivers opførsel og pli ved sygdom/skad

Post by CXEC »

Har stemt sådan her:
Forholde sig til loven og agere derefter
En medarbejder der konstant er man/fredags syg skal de lige tage en snak med
De skal sende blomster og ønske god bedring
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
lenepp
Posts: 302
Joined: Sat 23. Oct 2010 13:31

Re: Afstemning arbejdsgivers opførsel og pli ved sygdom/skad

Post by lenepp »

Arbejdsgiver skal selvfølgelig opføre sig efter reglerne og hvis stemningen er til det gerne med lidt interesse, men ikke hvis det er fare for at det opfattes som utidig indblanding.

For mig er der mere et problem med det offentliges opførsel. Jeg har været langtidssygemeldt med en af de der udokumenterede bevægeapparatsting. Når den er uden dokumentation er det fordi det offentlige ikke bruger dyr scanning på noget man helst ikke vil operere. Min arbejdsgiver klarer sig fint uden dokumentation og ønsker god bedring med passende mellemrum, men kommunen! Ja, den sender bål-og-brand-breve fra dag 1 med trusler og paragraffer og jeg skal komme efter dig. Her kunne en anden approach til den syge borger set fra mit ståsted fandme godt ønskes.

Lenepp
Post Reply