God mobil skik

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[color=blue:ee7025926f]Den hører ihvertfald IKKE til i hænderne på en person, der mener at kunne kørebil - skrive SMS - passe barn og som dermed er til stor fare for de øvrige trafikanter. Hvis jeg endelig skal tale i mobil når jeg køre, er det med headset, ellers holder jeg ind. [/color:ee7025926f]
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Der er en ting som er lige så farlig i trafikken som mobiler. Det er Magnum is. Jeg var lige ved at køre ind i en holdende bil, på vej hjem fra Rønne pga. sådan en. Jeg sad der og nippede i chokoladen, og så (det sker altid!) faldt der et stort stykke chokolade ned ad mig. Jeg tror det havnede inde under sikkerhedsselen. Jeg ville jo forfærdelig gerne finde det stykke chokolade, dels pga. de pletter jeg næsten altid har efter Magnum, dels fordi jeg hellere vil spise det, end at have det smurt ud over fronten som et andet barn! Så jeg fik lidt for travlt med at se ned ad mig selv, istedet for på vejen. Heldigvis så jeg op lige i tide til at undgå den holdende bil! Så, fremover når jeg MÅ have en Magnum, holder jeg et sted, og spiser den. Der er en lille pittoresk sø på vej ud af Rønne, som egner sig glimrende til Magnumspisning.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Høøørt Daisy/Gunilla Jeg fatter ikke den fokusering på de der små mobiltullefoner. Jeg synes selv det er særdeles meget farligere, når jeg gang på gang ser folk der læser avis - skriver på enten papir eller pc, forsøger at fodre børn - giver sutter på bagsædet - balancerer med kaffe i en hånd og wienerbrød i den anden - og ja, sådan kunne jeg blive ved. Jeg er TRÆT af, at jeg ikke må tage min tullefon - træt af at betale bøder fordi jeg alligevel gør det. Håndfri virker ikke for mig - har prøvet bluetooth og andet smart. Jeg får fnidder. Men Gunilla - jeg deler gerne et stykke chokolade med dig en dag, det er nok bare ikke så tit, jeg lægger vejen forbi den smukke solskinsø ude midt i det store vand.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Zanne, du skal være velkommen, så gir jeg en Krølle Bølle IS på torvet i Rønne. Der er en granitskulptur vi kan køre ind i!! :lol: Jeg synes at noget af det værste ved mobiler, er når man skal sidde og overhøre meget private samtaler, f.eks. i offentlige transportmidler. Jeg overhørte engang et skænderi for fuld skrue i toget. Det var pinligt. :oops: I det hele taget bryder jeg mig ikke om at høre andres samtaler. Det er for privat.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Daisy har ret - både mht Magnummens farlighed, og det uudholdelige i at skulle overhøre andre menneskers i bedste fald komplet ligegyldige telefonsamtaler (Var det Oma eller Becel, der var på tilbud, Skatter?) og i værste fald DYBT pinagtige og udpenslede ditto. Samtaler i bilen kunne MÅSKE gå an - men at sidde og SMS'e i bilen - eller LÆSE (sådan en kvajpande kørte bag mig den anden dag - i siksak imens han bladrede..med 80 i timen ud af landevejen!??!) De mennesker skulle have hovedet udersøgt (og det ville sikkert ikke tage lang tid) Men dét kan jeg jo sagtens sige. Jeg har ingen mobil - og jeg er lynlæser, så jeg er ikke nødt til at tage bøgerne med i bilen: kan SAGTENS nå at læse dem derhjemme!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply