Sympati for massemorder

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sympati for massemorder

Post by Lena »

misssophie wrote:rettelse:

Massemorderen Anders Behring Breivik brød i gråd, da anklager Svein Holden viste en 12 minutter lang propagandafilm, som Breivik lagde ud på internettet den dag, han begik angrebene i Oslo og på Utøya.

han tudede åbenbart fordi han var rørt over sin egen propagandafilm...

den der økse kunne han godt falde på gentagne gange...... :doed:



Han er langt ud over min fatteevne........ Jeg har ellers haft min gang mellem mordere, pædofile og pyromaner....... som jeg for de flestes vedkommende har kunnet føle en vis sympati for.
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Sympati for massemorder

Post by TinaW »

Ingen sympati for Anders Breivik på mogen som helst måde. Måske er han ikke sindsyg, men han er da så virkelighedsfjern, at det gør ondt.
Handlet i nødværge min bare mås :mettebo:
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sympati for massemorder

Post by annetteB »

nej, det kan jeg heller ikke tåle. Hvis det er mennesker jeg kender og holder af, så går det helt galt: jeg kan vitterligt mærke mit hjerte snøre sig sammen i ren sympatismerte.
Bare at skrive om det er nok til at jeg får det helt skidt.
:oeje:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Sympati for massemorder

Post by TinaW »

Jeg er heller ikke god til, når folk er rigtigt kede af det...
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sympati for massemorder

Post by annetteB »

det er så frygteligt at se mennesker man elsker, som har det skidt.
Mennesker skulle forblive sådan som de er når de er små: når alle problemer løses med et kys og et pust på det ømme sted - for magtesløsheden ved at se et andet menneskes smerte er ikke til at bære.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Sympati for massemorder

Post by TinaW »

annetteB wrote:det er så frygteligt at se mennesker man elsker, som har det skidt.
Mennesker skulle forblive sådan som de er når de er små: når alle problemer løses med et kys og et pust på det ømme sted - for magtesløsheden ved at se et andet menneskes smerte er ikke til at bære.


Ja det ville være nemmere, hvis lidt pusten og kys kunne gøre det.
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Sympati for massemorder

Post by Anja »

Jamen Tina, det kan det jo i langt de fleste tilfælde. Det er ret svært at lave en psykopat (og det mener jeg jo så Brækvig er).

Det kræver for det første en far af slagsen (psykopatslagsen), men det skal så kombineres med en mor der er misbruger og ikke evner det der omsorgs-noget med kys og kram.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sympati for massemorder

Post by Godzilla »

Jeg får ikke sympati for Breivik fordi han står og tuder af rørelse over sin egen skide film. Jeg får mest ondt af ham fordi han er så stinke sindssyg at han får et rædsomt liv, plus alle de andre liv han har ødelagt!

Folk der græder giver ikke nødvendigvis mig afmagtsfølelse. Men medfølelsen dukker op, hvilket jeg egentlig tror vi er designet til. Yngelpleje og alt det der. Sentimentalitet gør mig, mærkeligt nok, helt kold? Det er på en eller anden måde ikke med i mit repatoire over reaktionsudløsere?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Sympati for massemorder

Post by Anja »

Der er stadig ingen garanti, der er også børn der er tidligt svigtede som ikke udvikler psykopatiske træk. Det handler og om hvad der er i barnets nærhed udover forældrene.. Det er ikke sådan helt simpelt, men med kærlighed går man i alle fald ikke galt i byen.

Jeg tror det handler om resiliens-begrebet uden at være sikker på at det kun handler om resiliens (modstandsdygtighed)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Sympati for massemorder

Post by Frieser9460 »

Jeg er vist meget på bølgelængde med Gunilla her... Jeg får heller ikke ondt af Breivik, fordi han bliver rørt til tårer over en dum propagandafilm, og der er heller ingen tvivl i mit sind om, at han skal straffes og straffes hårdt for den forbrydelse, han har begået, men når det så er sagt, så har jeg en naturlig medfølelse med alle, som enten grundet omsorgssvigt er blevet alvorligt psykisk syge eller har medfødte psykiske lidelser, som alt andet lige kun kan resultere i et elendigt liv...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply