Nythjemtildyr.dk

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by Pernille B »

Nu har jeg lige været inde og kigge, både på deres hjemmeside og på siden på facebook.

Hunden som de manglede penge til i går, blev åbenbart indlagt i går men i dag skulle den så være blevet aflivet.

Men seriøst, så tror jeg det er en and. At det er en side der er lavet bare for at plukke penge fra naive dyreelskere, for den er da dybt useriøs.

Driver man et hjem for nødstedte, mishandlede, uønskede dyr, så er alt andet end at have en aftale med de lokale dyrelæger om kredit eller have en kassekredit eller lign til uforudsete udgifter, dybt uansvarligt. Når man sidder og nærmest tigger penge til en dyrelægeregning og kommer med historier om at den faste dyrelæge var til fest, at dankortet var på køretur, så er man i mine øjne utroværdig og jeg undrer mig over folk er så naive at de hopper på det.
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by xtiny »

Det er ikke en forening, så de skal ikke levere et offentligt regnskab. Derimod kunne det være sjovt at pudse Skat på dem, da de skal betale skat af deres indtægter.
Normalt kan man også trække alt over 500 kr fra i bidrag til "velgørenhed" dvs foreninger.

Ved at kigge på de to tøser, får jeg en kraftig fornemmelse af, at man betaler deres frisørregning. Eller noget! Folk med dyr prioriterer som regel dyrenes pleje fremfor frisør og nyt tøj. :ehh:

De der sminkeduller, kan jeg ikke drømme om at bidrage til.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by xtiny »

>>Red 4 små katte!. Den ene kan blive tam!>>

Hvad har de gang i? Nu bliver jeg faktisk gal. Ja en eller anden gammel dame- og 4 små vilde katte, der formentlig snart bliver til 8-16 stykker. Hvorfor pokker har de ikke indfanget og aflivet eller neuteret de små. Nej, dem skal vi redde. FÅK dem! :oeje:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by xtiny »

Nu har jeg fået en login- og forsøger at få en dialog.

Jeg er så pissegal- med de små katte. Lad os se, hvad de siger. Måske får man et hint til ejeren.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by LoneR »

Jeg er overbevist om, at den hund de viste et billede af, som startede denne tråd - har jeg fundet på et udenlandsk site.
det var en radmager hund, og den ligner med 99% sikkerhed.

Jeg tror ikke de er helt i orden.
Og hvis ikke de er det, så samler de helt uberettiget penge og varer ind.

Det skal de da ikke......
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by udlandet »

Det lyser langt väk af fusk!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by udlandet »

Så er der link fra denne tråd på deres FB side :anonym:
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by LoneR »

celeste må vide om man egentlig gerne må samle penge ind, og om man må nedsætte sig som dyreorg., der henter dyr hos andre?
Man må jo fx ikke have en hundepension uden tilladelse, man må ikke som privat have mere end fx 4 hunde - må man så gerne bare være dyreinternat uden tilladelse?
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by nanna1979 »

Så vidt jeg husker, så må man ikke tage mod donationer til sådanne dyrevelfærdsting uden man er godkendt.
Jeg undersøgte lidt om det, da jeg startede min mutteformidling op.
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Nythjemtildyr.dk

Post by aribeth »

Sker der noget i den her sag? Jeg har tænkt på at kontakte dem og spørge om de vil redegøre or derescarbejde, men det vil de nok ikke!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply