Morgenfred!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Morgenfred!

Post by Lone »

Jeg elsker at være i fred om morgenen - faktisk så meget at jeg er villig til at stå tidligt op for at opnå det. Og faktisk så meget, at jeg altid trækker ud at vække ungerne ( som nu er store) - lige til sidste øjeblik. Selv på arbejdsdage skal jeg helst have en halv -hel time for mig selv. Jeg HADER at snakke om morgenen - jeg blir helt irriteret, hvis folk vil snakke. Så hyggestunder mellem familien om morgenen - det er ikke så fedt med det - for når de andre står op, så farer jeg jo rundt - fordi jeg liiiige skulle sidde lidt længere - i fred!! Men kl. 8 er jeg social - så kan de bare komme an!! Hvordan har I det? Snakker løs lige fra I slår øjnenen op? Plager familien med socialt samvær kl. 7? :P Gud!! nu er jeg igen for sent på den - og ungerne sover!!!
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Puhh, jeg er super gnaven. Ikke nok med jeg er 110 % B-menneske, så er jeg også morgensur :evil: Får overhovedet at kunne fungere resten af dagen, bliver jeg nød at sidde og stirre ind i min computer, med en kop the i hånden. Jo længere tid jeg har jo bedre får jeg ladet op til dagen. Men sådan noget går i arv. Måske social arv. Min mor er morgengnaven, min søster er, jeg er og selv min 3 årig datter skal man helst lade i fred, til hun er ordentlig vågen. Og 2 morgensure mennesker på samme martrikel, giver en springfarlig cocktail. Især når der ikke findes en dommer i huset længere. Heldigvis ved hun og jeg at det er bedst at holde os i hver vores rum, på de værste dage :idea: :mrgreen: Camilla - som nu sidder og lader op til dagen
God d
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Morgenfred, ja - det er da noget af det skønneste :cry: Jeg kan godt huske hvordan det var :cry: Før jeg fik børn, var jeg i udpræget grad morgenmenneske. Jeg elskede mine morgener og stod ud af sengen i praktisk taget samme sekund jeg vågnede - hvilket uhyre sjældent var senere end klokken 7. :idea: Men det var dengang. I dag står den på ´´Moar, ved du...´´, ´´Moar, må jeg godt...´´, ´´Moar, jeg vil ha...´´, ´´Moar, har du...´´ - osv. osv., så snart jeg står op. JEG BLIVER SGU SINDSSYG :evil: Så det dér med at springe glad og veloplagt ud af sengen om morgenen er noget, der hører fortiden til. :( Nutildags gemmer jeg mig under dynen og venter til det er en halv time for sent, før jeg slæber mig ud af fjerene, ryger mig en morgensmøg, skriger ad børnene om at få lidt fart på, smører madpakke og putter den mindste i tøjet, mens jeg skriger til de store om at gøre sig klar, leder efter sko og støvler og overtøj, skriger til børnene at vi kører NU, smider killingerne ud i bryggerset, hiver tasker og unger til mig, spæner ud til bilen, mens jeg forsøger ikke at vælte over hundene, som jeg skriger lidt ad på vejen.... :roll: Og det hjælper IKKE at stå op noget tidligere, for så snart jeg rører på mig, vågner ungerne og begynder at lege spørgejørgen samtidig med at de indleder dagens første skænderi med hinanden, og i øvrigt som sædvanligt har glemt at pakke skoletaskerne aftenen før, selv om vi - faktisk - huskede at sige til dem at de skulle 8) Nutildags er det først om aftenenen, når ungerne langt om længe er faldet i søvn, at man får lidt fred og ro, men det er jo for pokker det forkerte tidspunkt på dagen :!: Det er lige til at blive morgensur af :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Bortset fra det med kattekillingerne så har jeg morgener der ligner Lone Becks til forveksling :mrgreen: Og som regel er det også de morgener at en eller anden klaphat har taget det sidste kaffe uden at lave en ny kande, når jeg ankommer til kontoret og trænger til morgenens første kop :evil: Til gengæld har jeg også en anden slags morgener - idet mine børn ikke altid er hos mig, men faktisk er hos deres far de fleste hverdage.. De morgener er meget bedre :) På de rigtig gode af slagsen, er kæresten her, og det er jo rart at vågne sammen. Der er ingen børn der skal op, ingen madpakker der skal smøres. Jeg skal bare op og i bad, lufte hunden og ud af døren :) Det er nemt :D Kan dog stadig hidse mig op når der ikke er mere kaffe på kontoret! :evil: Men generelt er jeg vågen og selskabelig ligeså snart jeg kommer ud af sengen. :) Ihvertfald bliver humøret hverken værre eller bedre af 1 time for mig selv.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Morgenfred er et must! Mindst en time i fuldkommen ro, uden snak, gerne med Strigler.dk :D Men jeg er så ´´heldig´´ at være førtidspensioneret, så jeg kan sove lige til jeg vågner af mig selv. Så kan jeg ligge og komme langsomt til migselv inden jeg står op. Det er lykken for et uhelbredeligt Å-menneske som mig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply