Katte

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Katte

Post by Estelle »

Nu er jeg jo så heldig at ha ham her Ib boende

Image

Men hold da op hvor jeg syntes, at han sover rigtig meget for øjeblikket, kan det virkelig passe at en kat som er ca 10 år skal sove 22 timer i døgnet, ja sådan føles det altså :anonym:
/Estelle
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Katte

Post by aribeth »

mine katte sover også MEGET... Frans tager nemt 20 timer vil jeg skyde på... det ændrer sig lidt på de her dage hvor solen kommer frem... så er han mere aktiv...

han er vel 7 år ...
Raxacoricofallapatorius
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: Katte

Post by Estelle »

hmm ok.. jamen så kan man da kun håbe at han vågner op idag og opdager at solen er her :jeanie:
/Estelle
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: Katte

Post by Estelle »

Han er luddoven og snorker :katiekat:
/Estelle
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Katte

Post by LoneR »

Sjovt - jeg skulle lige til at spørge om katte.
jeg har læst, at katte sover ca 20 timer i døgnet, normalt.
Min kat er en kastreret hankat på 3 år. Han sover fra kl. ca 8 om morgenen til kl, 17 - så kommer han ned og hjælper mig med det jeg nu er i færd med - og går måske lidt ud, fra en halv til halvanden time.
Så farer han rundt og skaber sig det meste af aftenen, ud og ind af dørene, rundt i vindueskarmene osv - og går gerne med op, når jeg går i seng. Kl. ca 01 vil han ud igen, og er så ude 2-4 timer.
Så han sover ikke 20 timer, men mere 16-18.
han er blevet meget mere aktiv og kælen efter at jeg begyndte at give ham noget slankefoder fra dyrlægen.

Men det JEG ville spørge om er tænder: får I renset kattens tænder hos dyrlægen? Gir I dem dem råt foder? Min vil KUN spise tørfoder og jeg tror sgu ikke han fanger mus og fugle - det har mine andre katte altid gjort.
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: Katte

Post by Estelle »

Ib får renset tænder ved det årlige dyrlægekontrol, og han elsker sit tørfoder, og han ser ikke ud til at ha så meget tandsten
/Estelle
User avatar
Alleycat
Posts: 117
Joined: Thu 7. Aug 2008 14:19

Re: Katte

Post by Alleycat »

Ib ser skøn ud...

Ham den kast. hankat på 10 år, som vi må bo hos - sover ca. fra 8 morgen til 22-23 aften, derimellem kun lige få spisepauser af tørfoder. Og han kan også snorke :-)

Han vil være ude hver nat især nu.
De bedste hilsener
Tina

Med datter, 3 heste, 2 hunde og 5 katte
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: Katte

Post by Estelle »

Ib får ikke lov til at være ude og føjte om natten :hhansen: og heldigvis vil han hellere ligge og sove hos knægten, men nu er han da vågnet op og daffet ud
/Estelle
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Katte

Post by annetteB »

jeg har kun haft én eneste kat, der fik renset tænder hos dyrlægen....og det var mest fordi klinikassistenten kedede sig mens dyrlægen pillede hagl ud af bagbenene på den - så rensede hun lige tænder på den imens.
:hhansen:

Ellers har de altid klaret sig selv og har altid haft fine tænder. De får tørfoder - og hvad de evt kan fange ved siden af. Det bliver ikke til så meget her i byen: der er for mange katte og for få mus. Og de mus der er - de er meget meget hurtige. og meget bange.
:ondgrin:

Laust står op sammen med mig - da er Skinke i reglen vågen og har været ude på dagens første tur. Men hun kommer ind for at spise sammen med Laust. Og så står Sortefod osse op. Han er vanligt oppe og ude ved firetiden om natten, men vender tilbage og sover igen til vi er oppe. JEg ved ikke hvad de laver om dagen når jeg ikke er hjemme - men de sover en del, osse når jeg er hjemme - så mon ikke det bliver til de der 18-20 timer i døgnet?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Katte

Post by annetteB »

så kom og gør det rent, ped - din dovne so!
:ondgrin:

(og nej- det stinker sgu da ikke - jeg har nemlig ikke kattebakker til mine katte - jeg tvinger dem med tavng og ondskab til at gå udenfor og skide, fordi jeg ikke vil dele hus med lorte :opkast: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply