Nyt fra Bratbjerg - med billedspam

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Nyt fra Bratbjerg - med billedspam

Post by Frieser9460 »

Efter at have glimret med mit fravær herinde et stykke tid, er det vist på tide igen at kigge forbi og hilse på... samt fortælle lidt om, hvad der er hændt i lille Bratbjerg siden sidst. :linski:

Bo og jeg startede det nye år ud med en masse sygdom... først fik vi maveinfluenza begge to, så gik Bo ned med kold lungebetændelse og derefter en slem omgang forkølelse, som han smittede mig med, så jeg måtte gå ned lige bagefter, og var knap nok nået tilbage på arbejde igen, før han måtte babu til vagtlægen med stærke mavesmerter og fik konstateret mavesår, hvilket han indtil for få dage siden har været i medicinering for. Efter mavesåret kom endnu en omgang virus-et-eller-andet med høj feber, hoste og voldsom snotnæse; noget rigtig sejlivet bras, som jeg også blev smittet med, og som vi først for ganske nylig er sluppet af med de sidste rester hoste og snot af. Men nu regner jeg så til gengæld også med, at vi går sygedomsfri resten af 2012!! :hhansen:

Den eneste, som har nydt godt af vores mange sygedage, er Basil... vores efterhånden 30,5 kg. tunge Berner, som allerede fylder 5 måneder på næste mandag (hvor bliver tiden af - synes jo lige, han har været en lille pølsehvalp???). Han har i den grad nydt at have "far" og "mor" ekstra meget hjemme. :hhansen:

Han er ellers vældig forkælet - hver dag på de dage, hvor vi er på arbejde, kommer hans opdrætter og bruger et par timer sammen med ham midt på dagen, hvor de hygger og går en lille tur, og jeg forsøger at tiltuske mig så mange hjemmearbejdsdage som overhovedet muligt. Vi har simpelthen verdens verdens allerbedste og allersødeste opdrætter! :elsk:

Vi er også begyndt til træning, Basil og jeg, og lærer en MASSE... Basil er super lærenem (når det gælder alt andet end renlighed, tilsyneladende) og fanger hurtigt nye øvelser, og han ELSKER det. :hhansen:

Krikkedyrene begynder så småt at komme i forårshumør... de fjoller rundt og leger på marken, og det er SKØNT med flere lyse timer, så der bliver mere tid til hygge og træning med dem også. Der er jo rigeligt at gå i gang med på den front; Stuntman skal tilrides i år, og Falle, som fyldte 3 år i går, skal vænnes til sadel, trense og det at have en rytter siddende på ryggen, så han er klar til at blive tilredet om et år eller to, afhængig af hvornår jeg vurderer, han er fysisk og psykisk klar til det. Vi er så småt gået i gang med at genopfriske basisøvelser og gå lidt små ture, stille og roligt. Her i weekenden havde jeg desuden besøg af min mor og min søster til "store-hestehygge-dag", hvor alle hestene, store som små, blev hevet ind på stald og fik den HELT store omgang med strigle, børste og mankam. De blev SÅ fine... så længe det varede. Allerede efter de første 10-15 minutter lå både Falle og Fhiona og trillede sig godt og grundigt rundt i støvet... :mur:

Her er lidt billeder af de skønne muledyr (det er så skønt, at min mor har et funktionelt kamera, når mit stadig er kaput)...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Og så "hundedyret"... som helt klart er "mors dreng". :elsk:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Nyt fra Bratbjerg - med billedspam

Post by CXEC »

Super gode billeder!!! :jeanie: :kindkys:

Hvordan kan det være at ham hundebassen ikke vil lære renlighed? Det må da være en pestilens?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply