Hvorfor vil du fodre med det?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Hvorfor vil du fodre med det?

Post by Ane »

Skal lige bitche..

Hver gang jeg skal købe foder ved den nærmeste foderstof ender jeg i en diskussion med ejeren om hvorfor jeg dog vil ha det foder jeg beder om. Han forsøger altid at overtale mig til noget andet, på sådan en lidt nedladende 'nu skal jeg fortælle dig noget om foder og heste' facon :traet:

Seneste eksempel. Jeg har købt adgang til et foderberegningssystem og så vidt jeg kan se passer den mineralblanding jeg bruger ikke helt fantastisk til mit øvrige foder. Hvis jeg skifter går det op. Da min forhandler har begge blandinger ringer jeg lige for at høre om han har Travo performance hjemme.. det er den jeg vil skifte til. Det udarter sig til en længere diskussion om hvorfor man ikke kan stole på foderberegningsprogrammer og at jeg bare skal købe den vitaminblanding jeg plejer. Selv et eksempel på en anden hest (på samme foder) der fik konstateret at den manglede zink (en af de ting der ikke er nok af i min tidligere vitaminblanding), da man tog blodprøve får ham kun til at konkludere, at det må være noget andet end vitaminblandingen den er gal med. :ehj:

Jeg er godt klar over at foderplaner på computeren ikke er en eksakt videnskab, slet ikke når man opererer med gennemsnitsværdier for hø og wrap, jeg er også godt klar over at min tidligere vitaminblanding ikke er dårlig i sig selv, den passer bare skidt med resten af foderet, men nu vil jeg prøve den anden og se om den gør en forskel - og hvorfor fanden er manden ikke bare ligeglad, jeg køber jo et af hans andre produkter :mur:

Nu ændrer vores diskussioner aldrig på at jeg går hjem med det foder jeg kom efter. Jeg mener jo selv jeg drager en informeret beslutning som han ikke skal blande sig i, men fuck hvor er jeg dog træt af at skulle diskutere med den mand HVER gang.. Kunne godt tænke mig at kunden nogen gange havde ret :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by misssophie »

sikke en spade

min erfaringer at forklarer man for meget, ender man i at forsvare i stedet.

og hvis man forsvarer, tages det som en invitation til at angribe... :peg:

(ja, jeg har en dejlig svigermor... :minna: )

jeg ville lade være at diskutere med ham, og i stedet spørge "vil du sælge eller ej"?
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by CXEC »

:brok: :wow:

Enig med Misssophies sidste kommentar: "Vil du sælge eller ej?"! :peg:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by Ane »

Det har nærmest udartet sig til en joke, og jeg forsøger også altid at tage lidt pis på ham, er ikke helt sikker på han fatter mine spydigheder. Men hvis jeg skal sige noget til ham tror jeg snarere det bliver noget med at spørge hvor mange kunder han tror han har mistet gennem tiden på den der let nedladende salgsstrategi? :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Hurra

Post by Illum »

For foder indkøb via www. køber alt her

http://www.pferdefuttershop.com

Har aldrig skulle (gad sgu heller ikke ) forsvare mine indkøb..
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by Ane »

Jeg ser det lidt som et studie i en bestemt mennesketype :heidio:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by Ane »

Skal vi ikke snart se nogle billeder af din hest Illum?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by Stimata Doamna »

Spørg ham da om, hvilket produkt han har den største avance på :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvorfor vil du fodre med det?

Post by JulieT »

Spørg ham, hvorfor han overhovedet sælger det foder, han ikke synes, du skal købe.

Narrøv.


Julie
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Foto af min Kønne Knægt ?

Post by Illum »

Image

Fra dec. derfor et nyindsat juletræ, som han lige har fået øje på..
Post Reply