Islænderfordom? Eller sandhed?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by aribeth »

det har helt sikkert noget med sagen at gøre Berit!
Jeg har også set (flere) westernsadler ligge dårligt på heste... og nogle klemme med skørterne blandt andet...

Som jeg kan se, så ser westernsadlen ud til at have en bedre pasform på ponyen end dressursadlen har på den pony der har den på... og ja, rytteren kommer ud på bagsvidslen i dressursadlen, enig... men kan vi undlade at diskutere rytterens ridning og opstilling? jeg har blot lånt og fremvist billederne for at vise at tölt tilsyneladende godt kan rides uden stram tøjle og hovedet helt oppe i panden på rytteren. Det er ikke perfekte billeder af opstilling og ridning eller tölt for den sags skyld...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by BeritH »

aribeth wrote:det har helt sikkert noget med sagen at gøre Berit!
Jeg har også set (flere) westernsadler ligge dårligt på heste... og nogle klemme med skørterne blandt andet...

Som jeg kan se, så ser westernsadlen ud til at have en bedre pasform på ponyen end dressursadlen har på den pony der har den på... og ja, rytteren kommer ud på bagsvidslen i dressursadlen, enig... men kan vi undlade at diskutere rytterens ridning og opstilling? jeg har blot lånt og fremvist billederne for at vise at tölt tilsyneladende godt kan rides uden stram tøjle og hovedet helt oppe i panden på rytteren. Det er ikke perfekte billeder af opstilling og ridning eller tölt for den sags skyld...


Bare rolig, det var ikke for at nedgøre rytteren, jeg kommenterer heller ikke hverken opstilling eller ridning (hvilket heller ikke er muligt ud fra disse billeder). Det var mere for at sige at jeg ikke var sikker på at misforholdet var mellem hest og sadel, men måske nærmere mellem rytter og sadel.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by Ane »

For dem der er venner med Gerd Heuschmann på Fjæset er der lige nu et smukt billede af en tøltende hest for løs tøjle, og den har fart på!

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by Godzilla »

Ane wrote:For dem der er venner med Gerd Heuschmann på Fjæset er der lige nu et smukt billede af en tøltende hest for løs tøjle, og den har fart på!


Det ser rigtig godt ud!

Jeg har mødt islænderryttere som jeg nærmest betragter som idioter. Mage til lorteridning!!

Men jeg har også mødt deres modsætning. :askepot:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by Godzilla »

Ane wrote:For dem der er venner med Gerd Heuschmann på Fjæset er der lige nu et smukt billede af en tøltende hest for løs tøjle, og den har fart på!


Det ser rigtig godt ud!

Jeg har mødt islænderryttere som jeg nærmest betragter som idioter. Mage til lorteridning!!

Men jeg har også mødt deres modsætning. :askepot:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by FruTusse »

Godzilla wrote:
Ane wrote:For dem der er venner med Gerd Heuschmann på Fjæset er der lige nu et smukt billede af en tøltende hest for løs tøjle, og den har fart på!


Det ser rigtig godt ud!

Jeg har mødt islænderryttere som jeg nærmest betragter som idioter. Mage til lorteridning!!

Men jeg har også mødt deres modsætning. :askepot:


Men gælder det ikke uanset hesterace og -type? :traet:

Der er godt nok også mange varmblodsheste-ryttere som ikke kan ride, efter min opfattelse, og desværre kun få ud af det store hele, som jeg bryder mig om at se på.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by Annemaja »

Men gælder det ikke uanset hesterace og -type?



Det MÅ man vist sige uanset hvilken hestetype man iøvrigt foretrækker.... :ide:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Islænderfordom? Eller sandhed?

Post by Stimata Doamna »

Lorteridning er lorteridning. Uanset hvordan hesten ser ud og hvilket udstyr den har på.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply