Presset til abort- Det monopol noget.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by MinnaN »

Det er ham der får udenbys. Det er da ham der skal passe på. *du gode, rødstrømpen kom lige frem*
Ups.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by 99E »

MinnaN wrote:Det er ham der får udenbys. Det er da ham der skal passe på. *du gode, rødstrømpen kom lige frem*
Ups.

Der er jeg så OVERHOVEDET ikke enig.
Man er da en spade, hvis man ikke tager ansvar.
Hvad rødstrømpe er der i at sige, kvinder intet ansvar har for deres egen krop?!

At man overhovedet går i seng med en, der stadig er... I forhold med en men på vej ud" (Come on... ) - er i min bog dumt nok.
At gøre det uden beskyttelse? "Dumt" er ikke nok.

Men...
Jeg synes til gengæld ikke resten af dit første indlæg er "for hårdt", Minna.
Jeg er for så vidt enig: Det kommer til at blive faderskabssag og hele molevitten. Og ham der gutten vil helt sikkert være meganederen at "hænge på".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by KatieKat »

Det der giver da overhovedet ingen mening Minna....

Så hvis man er sammen med en fyr der er optaget så er det hans ansvar at beskytte jer begge mod uønsket graviditet? Virkelig?
Er det også ham der har ansvaret for at beskytte dig mod kønssygdomme? Eller er det ok at tage hovedet ud af røven og beskytte sig mod den slags selv? Uanset forholdsstatus hos den man hopper i kanen med?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by LoneR »

Det værste er sgu da, at to mennesker er så kvajede omkring sig selv, at de laver et barn.
Hvor kom det med angstanfaldet under fødslen fra?

Man har da hver især pligt til at passe på sig selv, og tage ansvar - det er da ikke noget man kan placere hos andre.
Det mest idiotiske er da, at være sammen med an en anden, blive gravid osv - mens man i virkeligheden ønsker sig sin x.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by Ane »

Enig med meget af det der allerede er sagt (dog ikke med Minna :minna: )

Nå men når nu du er gravid ..

..jeg er ikke enig i at du er presset til abort som du skriver i din overskrift. Det vælger du stadig selv hvis du vælger det. Men du er alene med barnet hvis du vælger at gennemføre - når man knalder gifte mænd uden beskyttelse er det forventeligt.

Med det rod det lader til du har i dit liv ville jeg nok ikke sætte endnu et barn i verden.

Al ting har konsekvenser og du har foretaget nogle valg der giver lortekonsekvenser. Så begynd at tage nogle bedre valg.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by Anja »

1. Kan du tage vare på et barn alene hvis du oplever angst igen?

2. Kan du leve med at barnet ikke er lavet med den mand du helst vil have?

3. Kan du tilbyde barnet et stabilt og trygt miljø?

4. Kan du leve med at din datter har en far hun ser, mens barn nr. 2 vil komme til at vokse op med en far der ikke vil se det?

Abort eller ej, det er op til dig, men jeg synes du skal tænke konsekvenserne igennem, det er trods alt et levende individ du har ansvaret for bliver et helt menneske med et godt liv.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by MinnaN »

KatieKat wrote:Det der giver da overhovedet ingen mening Minna....

Så hvis man er sammen med en fyr der er optaget så er det hans ansvar at beskytte jer begge mod uønsket graviditet? Virkelig?
Er det også ham der har ansvaret for at beskytte dig mod kønssygdomme? Eller er det ok at tage hovedet ud af røven og beskytte sig mod den slags selv? Uanset forholdsstatus hos den man hopper i kanen med?



Nej, det er fejlformuleret og jeg forventer jo at I kan læse mine tanker kl. lort om natten. :skoer:
Jeg synes bare det er for nemt at pege fingre af spørgejørgen og sige: DU skulle have beskyttet dig, når modparten er lige så god om legen. Det er da ligeså meget ham der bør og skal. Ikke kun kvinden. Han er da ligeså god om at få hende gravid.

De burde have beskyttet sig selv mod sådan noget her. Ham i lige så høj grad som hende. Ham om ikke mere, fordi han har andre ting med i bagagen.
Andet ligger der ikke i det.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by Replica »

Jeg synes det er unfair at sætte et barn i verden på de præmisser!!

Sorry hvis det lyder hårdt.

Men barnet får ingen far. Barnet er lavet på det værste grundlag ever - mor og spermleverandør har været sammen, på trods af at manden er gift med børn osv.

Og ja Manden er et fæ. Men måske har han set lyset nu. Og skal have ønskebarnet med konen. Måske er det netop nu gået op for ham hvor klam og dum han har været. Måske skal han også have lidt at sige? Ja det er din krop. Men man er to om det. Og på et eller andet punkt(når man ikke har brugt beskyttelse) så er man altså også to om at bestemme om barnet skal blive til eller ej.
Han ønsker det ikke.
Du gør egentligt heller ikke.. Ihvert fald ikke med ham..
Og at datteren plager om en søster til - er slet slet slet slet ikke noget der skal ind i overvejelserne...

Få en abort. Ryd op i dit liv. Find en ordentlig mand - som vil have dig, din datter og skabe en familie med dig.. Ikke alt det udenomshalløj...
ImageImage
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by JulieT »

Handler det her om den samme graviditet som den anden tråd? :ehh:


Julie
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Presset til abort- Det monopol noget.

Post by Anja »

Nej, det tror jeg ikke...
Post Reply