Lækkersulten - kage

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Lækkersulten - kage

Post by Zanne (den Gamle) »

Vejret er kedeligt her - gråt og trist med støvregn. Mit humør følger det vist idag, så jeg vil forsøge at vende det. Til det ved jeg at kage - snaskede fedende kager gør underværker, så derfor vil jeg bage mig en kage. Spørgsmålet er bare hvad jeg skal bage. Jeg har æg - mel - sukker og alle de andre sædvanlige ingredienser. Jeg har også æbler, jordbær og andre frugter i fryseren, og er der noget der mangler, kan jeg da suse til købmanden. Men jeg har ikke ideen. Jeg mangler opskriften på den kage, der skal vende regnvejr til solskin. Jeg har læst en god del opskrifter igennem, men med kedeligt humør, der bliver selv kageopskrifter kedelige. Er der ikke en der har den ultimativt lækre kageopskrift, som selv jeg kan finde ud af. Det skal ikke tager timer at lave den, men kan den nydes med creme fraiche - så er min dag reddet. Hilsen Zanne
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Drømmekage med æble. DET er godt Lav en alm. drømmekage kage dej. Bag to forholdvis tynde lag. Smide æblesnask imellem de 2 lag og smid kokos/farin blandingen ovenpå, som en alm. drømmekage. Det kan vende enhver regnvejrdag til solskin. Om den kan nydes med creme fraiche, skal jeg ikke udtale mig om. Men æbler og creme fraiche plejer jo at gå meget sammen, så det er vel et forsøg værd. Bon appetit Camilla
God d
Post Reply