Truck Port.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Truck Port.

Post by Godzilla »

Udlejer har vist aldrig hørt om løsdrift før.

Nu har vi, uden at vi myrdede hinanden, bygget den her fine løsdrift så æslerne kan gå ude hele døgnet. Men udlejer er overbevist om at de er ved at dø af kulde og lider frygteligt, fordi jeg er så ond at lade dem vansmægte i et skur når det er frostvejr. (sidste år var det MEGET frostvejr og de var ude hele dagen, men det er noget andet når frost er om dagen? :ehj: )

Så han ville have mig til at klippe strimler af en knitrende plasticpose og sætte dem op foran åbningen. Jeg har afværget det længe, men nu bliver det 10 graders frost så nu dør æslerne helt bestemt. :traet: Så jeg har nægtet og lavet et kompromis med at jeg køber nogle spejder tæpper og klipper strimler af dem og hænger op.

Hvis jeg ikke gør det, kender jeg ham godt nok til at vide at han så laver en eller anden løsning, uden at spørge mig, som sikkert giver problemer, om ikke skader, hos æslerne.

Jeg vil egentlig helst hænge Truck Port strimler op, men de koster en mindre formue.

Er der nogen som har noget til overs jeg kan købe?? Please??
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Truck Port.

Post by Annemaja »

Har desværre ingen og aner ikke hvor man køber dem eller hvad de koster.

Men for hulan - din udlejer er da mere end en anelse besværlig synes jeg.... :traet:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Truck Port.

Post by misssophie »

kan du ikke købe noget trådforstærket presenning og klippe i strimler,- og så klipse det på en kraftig træliste forneden,- så det ikke flagrer???

presenning koster måske et par hundrede, og når jeg alligevel skal forbi dig, kan jeg medbringe klipsemaskine og træ, og så er den ged da barberet...
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Truck Port.

Post by HHansen »

misssophie wrote:kan du ikke købe noget trådforstærket presenning og klippe i strimler,- og så klipse det på en kraftig træliste forneden,- så det ikke flagrer???

presenning koster måske et par hundrede, og når jeg alligevel skal forbi dig, kan jeg medbringe klipsemaskine og træ, og så er den ged da barberet...


Måske er det bare mig... men jeg KAN ikke forestille mig hvordan æseldyrene skal gå ud og ind hvis strimlerne er klipset på en liste forneden??? Så er der da ingen grund til at strimle det???
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Truck Port.

Post by misssophie »

altså hvis strimlen er 20 cm bred, er listen også 20 cm bred,- så den tynger hver enkelt strimmel ned.

ét stykke træ til ét stykke strimmel...
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Truck Port.

Post by HHansen »

misssophie wrote:altså hvis strimlen er 20 cm bred, er listen også 20 cm bred,- så den tynger hver enkelt strimmel ned.

ét stykke træ til ét stykke strimmel...


Nåååååå - ja så forstår jeg det også. Men din første beskrivelse fik mig til at tro at det var én lang liste som alle strimler sad fast på :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Truck Port.

Post by Lena »

Hvis I vælger at strimle en armeret pressening så lav dem i en bredde af 50 cm....... Jeg tror at det vil gøre det mere stabilt.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Truck Port.

Post by misssophie »

det har du ret i,- 20 cm vil være for lidt...

og Gunilla,- hvis du har en symaskine kan du sy kanterne,- så holder de bedre.
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Truck Port.

Post by Godzilla »

Jo jeg har en symaskine, og jeg har overvejet pressenningen. Men jeg tror ikke at en trækant er nok. Jeg har set hvor meget truckplastik kan flagre indad når det blæser, så de der strimler vil jo bare flagre rundt inde i løsdriften, selvom der er lister på?

Jeg har en stor boks til dem, og hvis JEG skønner at det bliver for koldt kommer de ind om natten. De har meget tyk pels og har det fint ude. Det er bare udlejer som er en gammel bonderøv som tror at dyr skal stå inde i en hermetisk lukket stald om natten.

Nikos med vinterhår:
Image
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Truck Port.

Post by LoneR »

Kan han så ikke bare bygge et vindfang - eventuelt af halmbigballer? Og så er han vel beskæftiget sålænge og måske endda vaccineret mod at få flere smarte ideer.
Sig til ham, at hvis han hænger plasticstrimler op, så æder æslerne dem, og kan måske blive syge.
Han vil vel bare gøre det så godt som muligt - det er bare altid irriterende, hvis andre vil blande sig i ens dyrehold, når man selv mener at man har styr på det.

jeg synes du skal få købt din egen hytte et sted - det er da både dyrt og belastende at leje sig ind hos andre.
Falster er billigt, og stadig kun 1,5 time fra Kbh ( på en god dag) - Lolland derimod er allerede for langt væk fra hovedstaden..............du kan jo have et helt hus, stald og jord, for det man gir for en etværelses i København - næsten.
Post Reply