Er du dum eller hva´ !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Er du dum eller hva´ !

Post by Lone »

De 7 intelligenser er Howard Gardners løsning på at måle intelligens - i modsætning til mange andre intelligenstests, der handler om at løse fx matematiske, logiske problemer. I Gardners test får man en fordeling af alle sine intelligenser - hvor er man bedst, hvor ligger ens styrke, hvor bruger man de få brikker man har, bedst muligt. :mrgreen: Der er 112 spørgsmål, men det tar ganske kort tid, at svare på dem, fordi det er viden om en selv man skal svare på. I modsætning til hvad jeg ynder at bilde mig ind er jeg ikke i besiddelse af en overvægt af Scial intelligens :cry: , det kommer ind på en tredieplads, efter topscoreren Personlig intelligens - hvilket sikkert er et udtryk for at jeg er en særling :evil: - som nummer to Sproglig intelligens. I rumlig intelligens får jeg - o, nul, zero, nada - bare fordi jeg aldrig kan finde vej :cry: Testen er meget sjov - og findes her: [url=http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/iqtest.asp]Gardners Test[/url] Iøvrigt er sitet Videnskab og It meget spændende. De hører under Dr.dk undervisningsider [url=http://www.dr.dk/videnskabold/]Videnskab og IT[/url] Og her kan man bla andet læse om, hvorfor fedt er godt - i en kort tekst, men følger man de forskellige links kan man fordybe sig mere i emnerne. [url=http://www.dr.dk/videnskab/principia/ugens_emne/0904.asp]Fedt er fedt!![/url]
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

ganske underholdende :) Selvom jeg bestemt ikke burde sidde her, og tage tests, får gæster om få timer :roll: Jeg fik topscore i musikalsk.. hvilket er morsomt, for jeg kan hverken synge eller spille - men kan på den anden side ikke leve uden musik :) Dernæst kommer sproglig og social intelligens ind på en delt anden plads, skarpt forfulgt af personlig og logisk som er på delt tredieplads. Alle disse var meget tæt i point... Rumlig kom et point efter, og min svageste er den kropslige. Interessant test - og synes faktisk det passer meget godt på mig :) Om jeg er dum?? :?: Neeeeej da :mrgreen: :D Jeg synes jeg er vældig intelligent :D
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Ret sjov test, men et lidt overraskende udfald!! Jeg scorede højest på Personlig int. Ikke underligt, jeg er en uhelbredelig enspænder. På andenpladsen kom Rumlig, heller ikke overraskende. Derneæst kropslig, Logisk/matematisk på en delt fjerdeplads, femte social, og nu breder mystikken sig, sproglig på sidstepladsen? Jeg som altid har fået at vide at jeg er super sproglig? Div. psykoterapeuter har været på grådens rand, af frustration over min manglende evne til at udtrykke mig følelsesmæssigt. Jeg HAR jo SAGT hvordan jeg føler :!: Underligt :shock:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hm, jeg synes nu nogle af spørgsmålene er næsten umuligt at svare på, f.eks. ´´Holder du af kunst og smukke landskaber?´´. Jeg elsker smukke landskaber, men har det med kunst som jeg har det med Gud: Jeg er ateist :twisted: Men ellers er jeg også en typisk enspænder, der scorer flest points i personlig intelligens :? Umiddelbart derefter følger musikalsk og logisk intelligens. Værst står det til med den rumlig intelligens, og det er uden tvivl korrekt... :wink:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Det er lidt svært at tage testen, når man ikke kan læse det fulde udsagn tiltrods for at man har installeret Schokwave player, eller hvad den nu hedder... Det er unfair. Her er mine resultater: Personlig intelligens 10 Sproglig og musikals intelligens 9 Social, kropslig og rumlig inteligens 8 Logisk 4 Altså med ufuldstændige udsagn :!: Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Uha - mine resultater er da forvirrende, men I får dem lige ud af posen. Personlig - 14, musikalsk 12 og rummelig 11 - det er topscorere Logisk 9 - social 8 og sproglig 7, bundscore er kropslig med 6. Betyder det at jeg er en udpræget enspænder der altid hører musik, nynner eller lignende, der er totalt døv overfor alt og alle. Tror hellere jeg må tage den test om - det er da for afslørende. Hilsen Zanne
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Mine test resultater kom til at se sådan her ud. Personlig 15 Logisk 13 Musikalsk 12 Social 8 Sproglig, rumlig og kropslig 5 Den passer faktisk meget godt, selvom jeg er lidt overrasket over ikke at have scoret højere i den logiske, da jeg normalt klarer mig udemærket i de matematiske IQ test. Men det betyder vel bare at jeg er en endnu større enspænder end matematisk geni og her gik jeg lige og troede... :lol: Camilla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

og sådan så MIN ud: Sproglig 14. Musikals 10. Rumlig 8...burde være MINUS 8 - kan fare vild i et badekar. Kropslig 4 logisk 7 personlig 12 social 3 ( med dén sociale intelligens og den tilsvarende kropslige kan det ikke undre nogen, at jeg foretrækker svømning som motionsform: man kan gøre det uden makker...og man kan ligge ned imens!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply