Året der gik

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Året der gik

Post by Ane »

Skal vi holde status og lukke ned for 2011 med godt og skidt?

Det er ikke så svært for mig at huske de store begivenheder i 2011..

Jeg sagde farvel til Rivaldo og goddag til Arthur...

Er så glad for at Rivaldo er hos Jannie :elsk:

og endnu gladere for at graviditet og fødsel er forløbet på bedste vis og at Arthur er her :elsk:

Der er også sket andre ting af sådan lidt mindre kaliber, flyttede fra Ølstykke stalden efter 4 (eller var det 5) indbrud og en stjålet sadel til Måløv.. genbesøgte både Indien og Kina 15 år efter jeg var der 1. gang. Det var stort, især turen til Indien.

Ser nu frem mod et 2012 hvor jeg slet ikke skal på job.. jeg har barsel (+ferie) hele året :-o - det er ret vildt. Håber især på at min farmor snart er rask igen.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Året der gik

Post by Annemaja »

Tja Ane.... Arthur må vel være det ultimativt mest fantastiske ved 2011 :elsk:

Ellers et blandet år....

Fra min side betød 2011 på et år hvor jeg utroligt ulykkelig måtte aflive min vidunderlige Vinur efter næsten 2 års kamp, som jeg troede og håbede på at vi vandt. At måtte slippe ham var frygteligt smertefuldt - han døde d. 8. juli.-

Björk har været syg - med alvorlige knæskalsfasthæftninger - og har betydet fortsatte utroligt mange dyrlægebesøg og store regninger samt farvel til ferie i år - men hun er nu stabil og det er så dejligt.

Min ene svigerdatter er gravid... :elsk: Efter en abort blev hun hurtigt gravid igen - og venter nu Lunah som skulle komme til verden omkring d. 21 maj 2012 - det er større end stort... :elsk: :elsk: :elsk: Jeg bliver så farmor... :jeanie: :respekt:

Så har jeg her på falderebet af 2011 mødt Fengur :-)

Og ellers er der ro på familien og dyrene - og det er dejligt.

Ikke mindst har jeg en god tro på 2012 - hvor jeg har planer jeg ser frem til at realisere.

Håber I alle får et skønt 2012.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Året der gik

Post by misssophie »

for mig var det året hvor jeg brækkede ryggen,- og havde 3 mdr. hjemme, mere eller mindre på langs.

var på to dejlige ferier: Egypten,- og Grækenland.

hesten havde gevaldig ballade med den ene hov,- og stod med hoven i graven.
det gik dog godt, og meget billigere end forventet. tak til Højelse, både for god behandling og for en ikke forventet ferie.
krikken har det fint idag,- ingen problemer

her sidst på året vandt ham den langhårede over sit tidligere firma i en erstatningssag,- og vi blev æselpassere

vigtigst af alt: jeg, og et par andre strigler, opnåede hellighed :berith:
Misssophie
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Året der gik

Post by Annemaja »

vigtigst af alt: jeg, og et par andre strigler, opnåede hellighed


Nåhr ja - det skal man jo da bestemt ikke kimse af :berith: :berith: :berith:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Året der gik

Post by annetteB »

2011 har været det bedste år i denne kvindes minde.
Jeg har seriøst ikke været så glad siden mine børn var små.
:elsk:

Jeg blev skilt fra min alvorligt psykisk syge mand - noget jeg nok retrospekt skulle have gjort for fem-ti år siden.
Hold kæft, hvor var det besværligt og opslidende - men på den anden side, så var det sgu en ferie sammenlignet med de sidste tre-fem år af ægteskabet.
:ondgrin:

Jeg er fattig som en loppe på en kirkerotte - og jeg er SÅ SKIDELIGEGLAD: jeg gik ikke tilbage til hvor jeg var, om jeg så fik alt guld i verden. Jeg er fri nu. Og glad. Glad hver dag. Glad på den måde, hvor man bliver helt skrøbelig af taknemmelighed over alting og af frygt for at miste lykken igen.
:elsk:

Jeg har gode venner. I Danmark og i udlandet. I gør mig rige. I ved hvem I er!
Jeg har smukke, sjove, søde og kloge børn - de fylder min hverdag med glæde og sjov og ballade. Og skrald.
:elsk:

Jeg har et dejligt job. En chef der stoler på mig og som godt gad ansætte mig igen, da jeg først var sluppet af med den møllesten om halsen, som en sindssyg, virkelig sindssyg, mand kan udgøre. Jeg elsker mit arbejde - og jeg er skidegod til det - og nu KAN JEG FÅ LOV at være skidegod til det uden at skulle mødes med ballade på hjemmefronten hver eneste skide dag.
:atengstedt:

Oven i det hele havde jeg kort efter at være flyttet fra min eksmand, den lykke at genmøde en mand, der har betydet så utrolig meget for mig tidligere - og som nu gør det igen. Jeg havde det held påny at få lov at opleve en fantastisk kærlighedsaffære med ham :elsk: ( og et smerteligt brud, som jeg nu godt havde kunnet undvære -det er ækelt at måtte konstatere, at man stadig som 47årig kan være tæt på at dø af et knust hjerte :doed: )

- men da vi gennem en måneds tid havde slikket sår og klinket skår og visket tavlen ren i fællesskab, så må jeg erkende, at jeg nu har noget nær verdens bedste ven i ham. Jeg holder utrolig meget af ham og han er et af de få voksne mennesker sammen med hvem jeg føler mig helt OK og helt som mig selv.
:elsk:

oven i det hele fik jeg også på det fysiske område "lov at være mig selv igen" idét jeg tabte den overvægt jeg gennem de sidste ti års ægteskab lige så stille havde lagt på og igen og igen forsøgt at tabe. Jeg vejer nu det sammen som for 25 år siden. Jeg kan løbe og bære ting og cykle og har ingen problemer med mit dårlige knæ og ditto hofte mere, nu hvor leddene slæber på 50 kilo mindre end tidligere - det er da pragtfuldt! Tænk, at jeg både har fået mit eget liv, mit eget sind og min egen krop igen. Og min allerbedste ven, som jeg troede tiden havde spist.

Hvis verden skulle gå hen og gå under i 2012 - så er jeg uendeligt taknemmelig for, at jeg fik lov at opleve 2011.
Dét her år har været det hele værd.
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Året der gik

Post by aribeth »

2011 har været et meget godt år for os!

Milo kom til verden :elsk: klart det største...

En rigtig god eksamen i sommers!

Nyt job til Keld, som har givet mig nærmest en ny mand, (eller i hvert fald meget mere godt af ham jeg har! :linski:)!

Det er 3 ting jeg lige umiddelbart husker...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Året der gik

Post by BeritH »

Først og fremmest, hvor er det dejligt at læse din tråd Annette. :mikkel: :mikkel:

2011 har været et meget blandet år for mig.

Det har været året, hvor jeg var så tæt på at knække pga arbejdsbyrde, at jeg stadig kan gyse helt ved tanken. DER skal jeg ikke ud igen. Jeg har måttet lære på den hårde måde, at jeg ikke er personligt ansvarlig for firmaets dispositioner. Bl.a. derfor ligger jeg syg nu, hvor jeg tidligere ville være gået på arbejde trods voldsom forkølelse og 40 i feber. Nu bliver jeg hjemme og bliver rask.

Det har også været året hvor jeg har haft mulighed for at tage på to fantastiske ferier (delvist pga ovennævnte arbejdsbyrde, som gjorde at jeg måtte "sælge" et par ugers ferie, som jeg ikke kunne nå af afholde). Kenya og Filippinerne. Og jeg har allerede rejsefeber igen, men kassen er desværre tom.

Udover det har det været året, hvor jeg har fået et endnu tættere forhold til mine to voksne unger :elsk: :elsk: Og det var året, hvor jeg blev erklæret hellig.

Jeg elsker stadig livet på landet.

Og mest af alt, jeg glæder mig til at byde 2012 med de forandringer, dette år bringer, velkommen.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Året der gik

Post by HHansen »

Mit 2011....

Jeg blev fyret fra et job jeg havde haft i 11 år og som jeg regnede med at skulle blive i længe endnu. Jeg var ret bitter over det.. og er nok stadig lidt.

Min yngste blev konfirmeret :elsk:

Og jeg brugte hele sommeren på at søge jobs og hænge ud på Strigler.

Og så fik jeg heldigvis et nyt job - og det er både spændende og sjovt. Og jeg har fået helt fantastiske kolleger :elsk:

Og så måtte jeg sige farvel til min dejlige Freya hund... 12½ år fik hun :graed:

Men derefter kom Suka hund så ind i familien - og hun er også en helt fantastisk dejlig hund :elsk:

Og så var det året hvor min ældste søn blev diagnostiseret med Asperger. Håber det ender med at blive positivt for ham, indtil videre tegner det ok.

Så.. både godt og skidt - men mest har det været et godt år - og jeg ser frem til det kommende år med ro og glæde i hjertet - for jeg har jo alt hvad jeg kan ønske mig :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Året der gik

Post by Ane »

2011 har også budt på nogle hyggelige striglemøder.. særlig tak til MBN for generøsitet og hjælpsomhed

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Året der gik

Post by mathea »

Godt:

Droppede lederjob som åd tid, energi og humør. Mit firma var så søde at skabe et job til mig
Min søn kom rimeligt ud af sin skoletræthed
Min bedste ven flyttede hjem fra udlandet
Det fungerer super godt mellem min eks og jeg omkring samarbejdet om vores søn
Er begyndt at dyrke yoga igen
Er blevet MEGET bedre til at sige ordentlig til og fra

Skidt:

Min fars cancer kom tilbage og har spredt sig
Min mor viser flere og flere tegn på demens
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Post Reply