ny statustråd?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: ny statustråd?

Post by Ane »

hold da op en billig hest. og den er endda nydelig, især når den kun er 3 år!


Ja ik!

Der er mange billige heste derude, men jeg tror hende her er et godt køb for en eller anden heldig. Kigger mest frederiksborgere og knabstruppere når jeg surfer annoncer som tidsfordriv og der er ret stor forskel. Til sammenligning er der en (også nydelig) knabstrupper hoppe til salg på 3år. Hun er efter uregistreret hingst og plettet og har bukkehov, hende vil de have 15.000 for. Jeg synes generelt at kvaliteten af frederne er højere og priserne lavere..

Hvordan har Fransine det her til morgen?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: ny statustråd?

Post by misssophie »

tænk, jeg troede at pletter på en knabstrupper var et hit!?
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: ny statustråd?

Post by Ane »

Det tror jeg bestemt også, selv om jeg ikke ser den store prisforskel på dem med pletter og dem uden (når vi snakker dem med knabstrupperpapirer). I denne her sammenhæng nævnte jeg det fordi hun ikke er ren - men piratavl. Pletterne giver hende adgang til Knabstrupperklubben. Men jeg kan godt se jeg skriver det som noget skidt :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ny statustråd?

Post by Anja »

Jeg har det i høj grad ligesom Ane mht børn... Men altså, hvis man ellers er et empatisk menneske der kan nære følelser for andre mennesker og dyr, så kommer man også til at knuselske sit barn.

Jeg havde altså heller ikke følelsen af kærlighed fra det øjeblik drengen lå på min mave, var glad for at JEG ikke syntes han var grim, ellers syntes jeg nok mest han lugtede forfærdeligt og jeg var mega skræmt over det ansvar jeg lige havde poppet ud af underlivet :hhansen:

Havde jeg ikke fået G havde jeg været lige så glad for livet som jeg er nu.
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: ny statustråd?

Post by HelleK »

Jeg har heller ikke børn....

Jeg syns de er søde og jeg er sikker på at jeg ville elske dem ihjel, his jeg havde nogen.
Jeg er bare ikke indstillet på, at ændre min super-egoist-jeg-gør-som-det-passer-mig-når-det-passer-mig tilværelse... I min optik skal børn ha en opvækst hvor forældre har masser af tid til dem og jeg synes det er vært nok at ha al den tid jeg gerne ville til hest-hund-hus osv, når man samtidig skal tjene penge nok til det hele. Jeg har et skønt liv uden børn og det ville sikkert osse være skønt med...Jeg har bare valgt det første

Lige nu har jeg influenza og det er ikke med i planerne :mur: ....jeg skal klappe på min dejlige nye hest og øve mig i at være ungheste-mor.!!

Tilgengæld er der sygebesøg i haven

Image
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: ny statustråd?

Post by aribeth »

det Ane og Lone og Anja skriver er rigtig klogt faktisk!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: ny statustråd?

Post by Godzilla »

Jeg elsker babyer og børn. Teenagere kan være lidt sværere at elske når de sidder med himmelvendte øjne af alt hvad man siger.

Jeg bliver skruk når jeg ser de små nyfødte babyer og lidt større unger.

Jeg valgte ikke at få børn fordi jeg fungerede for dårligt psykisk. Jeg var bange for at jeg ikke kunne passe et barn godt nok. Og jeg er ret glad for at jeg ikke gjorde det alligevel, for i dag ved jeg at jeg havde ret. Jeg ville ikke have magtet at give et barn en god og tryg opvækst. Jeg kunne dårligt få mit eget liv til at hænge sammen.

Beslutningen tog jeg som 25årig, da en psykiater oplyste mig om at jeg var manio-depressiv og at det var arveligt. Min egen opvækst var et ret godt eksempel på forældre som aldrig skulle have haft børn, så beslutningen om at tage mig selv ud af avlen var ret oplagt.

Men GOSH jeg var fristet når mine søskende fik babyer!!!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: ny statustråd?

Post by Susmh »

Jeg er ret enig med Ane i betragtningerne om hvorfor man vælger at blive gravid.

Havde nogen spurgt mig om jeg skulle have børn for 2 år siden havde svaret været nej, men så begyndte familie og venner at få børn og de er sådan set ok søde det meste af tiden. Børn jeg ikke kender siger mig ikke noget, de er generelt ulækre og irriterende.
Det at andre i vennekredsen fik børn viste også, at man godt kan have et liv selv om man har et barn, de færreste i min omgangskreds er gået i "barnet/børnene er det eneste vigtige i livet", så det har beroliget mig en del.

Jeg ramte også de 30 år, og det fik mig til at overveje endnu en gang om konceptet med børn var noget jeg ville prøve eller ej, da jeg ikke syntes man skal være alt for gammel før man får børn. Konklusionen blev, at jeg foreslog manden at vi skulle prøve at få et barn, på den betingelse, at hvis det ikke var lykkedes indenfor et år på normal måde, så mente skæbnen ikke at vi skulle have barn. Jeg er ikke til kunstig befrugtning osv. så det var ikke en option hos os, så meget ønskede jeg ikke et barn.
Det lykkedes fint :atengstedt: og uden nogle problemer at blive gravid indenfor et år, så nu venter jeg spændt på at resultatet kommer ud.

Jeg har heller ikke den store samhørighed med barnet i maven, syntes det meste af tiden at det er lidt som i en Alien film, hvor et fremmed væsen har overtaget min krop, og jeg både glæder mig og frygter for hvad der sker når babyen kommer ud. Jeg glæder mig til gengæld til at få min egen krop, uden stor mave og vand i benene tilbage.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: ny statustråd?

Post by Anja »

Teenagere kan være lidt sværere at elske når de sidder med himmelvendte øjne af alt hvad man siger.


Jeg elsker teenagere, de er helt fantastisk "out of tune" :elsk:
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: ny statustråd?

Post by LoneR »

Jeg kan faktisk også godt lide børn, når de er blevet lidt ældre. Sådan fra 4- 5 års alderen og fremefter synes jeg børn er sjove at være sammen med.
Også teenagere - :hhansen: :hhansen:
Post Reply