Lortescooter!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Min ellers så trofaste scooter er begyndt at være besværlig nu hvor vejret igennem længere tid har været temmelig fugtigt og koldere.
Den kan ganske enkelt ikke starte efter en lang nat hvor den har stået i mit skur uden at den står med en varmeblæser på i en times tid inden jeg skal køre.
Har jeg været ude at køre og har skullet et ærinde hvor den må holde udenfor, tjaeh....så vil den heller ikke starte, i alt fald ikke hvis vejret er som i dag med regn og fugt.
Jeg vovede mig i den lokale Fakta næsten hjemme og efter en køretur på 16 km, hvor man jo skulle mene at motoren var blevet rigelig varm og dermed havde fortrængt det fugt der kunne sidde - godt hjulpet på vej af karburatorvæske blandet i benzinen - men jeg blev klogere!!! Var kun i Fakta i 5 min.(!!!) og da jeg ville starte for at køre det sidste stykke vej hjem, ja så nægtede scoode at starte!
Så jeg måtte trække de lige knap 100 kg scooter resten af vejen hjem, og arrig og ærgerlig var jeg! :traet: :traet:

Den får tilsyneladende fugt, men kan åbenbart ikke brænde det fugt af der sætter sig i sådan et vejr som i dag, og det er eddermame trættende!! :brok: :mur: :mur:
Oven i det så er min kickstarter røget sig en tur, hvilket formentlig er to kranse - eller tandhjul - som er slidt ned og "bare" skal skiftes, så jeg kan ikke engang bare starte scooteren på kickstarteren, hvilket jeg ellers normalt bare gør i vinterhalvåret.

Men jeg har simpelthen ikke råd til at få repareret kickstarteren og heller ikke til det serviceeftersyn som scooteren uden tvivl trænger til og vil have rigtig godt af(alt i alt kan jeg risikere at det bliver en tusse for det hele), så jeg håber og beder bare til at den holder indtil jeg, forhåbentlig indenfor overskuelig tid, har job igen, og dermed råd.

Hold da helt kæft hvor er det bare træls, frustrerende og bygget af nederen hele tiden ikke at have råd, selvom jeg udmærket ved at det er et valg jeg har gjort, idet jeg har kæmpet for at kunne beholde Tusse og den udgift hun repræsenterer. Men hun har sgu' været og er stadig min redningsplanke når verden er noget skidt, også selvom hun ikke fungerer som ridehest p.t., men derfor vil jeg sgu' have lov at brokke og ærgre mig alligevel :brok:

Jeg håber så inderligt på at der snart kommer en afgørelse i min sag hos kommunen, så jeg kan komme ud at søge og få nyt job, for det er altså så vanvittig tiltrængt, især økonomisk, men sørme også menneskeligt, så jeg kan få styr på tilværelsen igen.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Lortescooter!!

Post by udlandet »

Öv, det er helt ok at bande og brokke sig. Ikke sjovt når man er afhängig af noget og så det ikke virker -poogift Det er sådan situationer man bare tuder af raseri. Jeg håber at der snart sker noget så du kan komme på ret köl igen!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Lortescooter!!

Post by Ane »

som ejer af flere gamle biler..: Jeg kender det!

Har du overvejet om nogen kan hjælpe dig billigt her: http://denlilletjeneste.dk/da-dk/?

Ellers må du hænge ud med de lokale rødder, de har nok nogle tricks :-( for fanden altså. Hvad er status på tusse?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Lortescooter!!

Post by CXEC »

Øv, Mette det var ikke lige det du havde behov for nu. Håber inderligt du finder en løsning. :kindkys:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lortescooter!!

Post by Frieser9460 »

Øv øv, Mette, sikke noget møg. :ked:

Håber, det snart lysner lidt i horisonten for dig... nu har du da vist haft din portion af modgang for et stykke tid... mon ikke?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Hmmmm.....de lokale rødder blander man sig ikke rigtig med herude, så det er no go.

Min nabo havde jo været så yderst venlig at han for 14 dage siden tilbød at han da godt lige ville hjælpe mig med at få renset nogle ledninger af og givet det hele noget silicone-spray for at eliminere fugtproblemer i det elektriske. Aftalen var forrige søndag formiddag, men da jeg á 2 gange med ½ times mellemrum ringede på hans dør blev der ikke åbnet. Jeg var ret sikker på at han var hjemme for der var lys i køkken og stue! Meget, meget underlig opførsel, og han har da heller ikke selv henvendt sig med en form for undskyldning for at jeg ikke traf ham som aftalt.

Havde han fortrudt sit tilbud om hjælp kunne han sgu' da bare have sagt det, det ville da være en ærlig sag. :ehh:

Den slags mennesker går jeg helt og aldeles kold overfor, så jeg har ikke engang gidet at forsøge at kontakte ham efterfølgende. Forhåbentlig har han en halvdårlig smag i munden.... :mettebo: :mettebo:

Håber på et lille økonomisk mirakel, hvilket selvsagt er ret usandsynligt.

Ane, status på Tusse er lidt øv, for hun er on & off halt på venstre bag, hvilket muligvis kan være der problemet hele tiden har siddet i seneste omgang. Det er ret tydeligt at se fra jorden, men når jeg sidder på hende aflaster hun så meget via forparten at det faktisk føles som om det er venstre forben det er galt med, som jeg jo har troet. Meget atypisk at det ikke er diagonal aflastning, men nu plejer Tusse heller ikke at gøre som alle andre heste, så det kommer ikke bag på mig.

For 3½ år siden fik hun konstateret en meget lille bitte smule spat(kan ikke huske i hvilket glideled) i venstre bag, som blev behandlet med cortizone, beslag med kiler i 3 beslagperioder, og fik at vide at så skulle jeg ikke bekymre mig yderligere om det, andet end at have for øje at hun for eftertiden naturligvis skulle være beskåret med lidt høje dragter på baghovene.

Jeg tænker at det kan være det spat som måske har udviklet sig, men det kan jo også være så meget andet.
Hun har netop været rengående siden mandag i sidste uge, men var halt igen i går hvor vejret var rigtig klamt, fugtigt og koldt, så noget kan tyde på at min fornemmelse er rigtig, desværre.

Jeg burde få hende undersøgt og i alt fald få taget nye røntgenbilleder for at se om det er blevet forværret, men jeg kan ikke overskue en dyrlægeregning hvor jeg på forhånd véd at jeg ikke er i stand til at betale de 40% af regningen som står tilbage efter sygeforsikringen har dækket sit. Jeg magter ikke flere ubetalte regninger, så lige nu har Tusse en BOT hasegamache på om natten, og så skridter vi i kortere eller længere tid, afhængig af hvordan hun har det.

Jeg er faktisk i syv sind om hvorvidt jeg skal overveje en form for kiler - er lidt ude i så bare at få modelleret små kiler af kunsthov under dragterne, for hun står bestemt ikke lavt i sine dragter.
Men omvendt ved jeg heller ikke hvor smart det er hvis det nu ikke er det spat der har udviklet sig.... :ehh:

Jeg er rigtig, rigtig ked af at jeg ikke kan lade Tusse undersøge, det byder mig meget imod, men jeg føler godt at jeg kan forsvare ikke at gøre det lige nu hvor det ikke er mere kritisk end som så. Bliver haltheden værre og hyppigere må hun afsted til røntgen.

Men jeg håber faktisk at BOT gamachen kan hjælpe hende lidt, og hendes humør fejler absolut intet, tværtimod, så jeg trækker tiden i det omfang jeg føler at det er forsvarligt, og passer godt på og hygger om hende imens.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Det er skam også det jeg venter på at kunne gøre Ped!

Men lige nu afventer jeg kommunens afgørelse omkring den arbejdsprøvning jeg har været igennem for et par måneder siden, som forhåbentlig bliver en afgørelse og visitering til fleksjob.
Jeg må ikke begynde at søge job før den afgørelse foreligger da jeg så bliver betragtet som fuldt raskmeldt og ryger ud af systemet.

Ud af systemet skal jeg, og jo før jo bedre, men da smerterne fra min skulder(og nakke) gør at jeg ikke kan holde ud at arbejde på normal fuld tid, har jeg måttet den langsomme vej igennem det kommunale system.
Men jeg er lovet at der gerne skulle foreligge svar i min sag senest medio december, og så kan jeg komme i gang med at søge job, hvilket ikke kan gå hurtigt nok.
Jeg er så udmærket klar over at det kan tage tid før jeg kan få job, som markedet er, men det bliver rigtig dejligt bare at kunne gå i gang med at søge.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Ja det er rent ud sagt noget crap, og jo før jeg kan komme ud af deres klamme og langsommelige system, jo bedre!

Men nej, tilsyneladende må kommuner og forsikringer trække sagerne så længe som de nu selv lyster, og så har man i øvrigt bare at spørge "hvor højt" når de siger "hop"!

Behøver jeg at sige at jeg GLÆDER mig usigeligt meget til at få job igen! :peg:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Lortescooter!!

Post by Ane »

Tussen ville jeg give Cortavet under de omstændigheder.. sandsynligvis er det spatten. Virker cortavet ikke kan du smide hende til dyrlæge. Men det er også pebret http://www.equestriansupplements.co.uk/ ... p-117.html (til gengæld kan du godt afsætte rester til mig hvis ikke det virker :hhansen:

jeg har nu fået meget hjælp af 'rødder' til min gamle møgspande.. lånt andre biler når mine ikke virkede, fået hjælp til alskens småting osv.. Men kan du ikke selv rense de der ledninger og give silicone?

der er jo masser af how to's på nettet: http://www.google.dk/search?q=+how+to+c ... =firefox-a (jeg gik ud fra at det er tændrøret der er problemet)

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Cortavet har Tusse fået i nogle måneder og hun har jo været på glucosamin siden hun var 8, som også er det hun får nu sammen med MSM.
Har ikke lige haft råd til at købe en ny bøtte Cortavet, men jeg har nu heller ikke kunnet hverken mærke eller se nogen forskel på om hun har fået det eller glucosamin og MSM.


Mht scooteren så fik den nyt tændrør for et halvt års tid siden, så det er ret sikkert ikke det, men snarere (ifølge mekaniker og min nabo) det elektriske system der får fugt, hvilket passer meget godt for den har aldrig været glad for at starte på elstarteren om vinteren. Så har jeg bare startet den på kickstarteren, men det hjælper jo ikke så meget p.t. når den er røget sig en tur. :oeje:
Håbede lidt på at det "bare" var karburatoren der får fugt, og fyldte karburatorvæske i tanken, men det virkede så nul og en skid i går hvor vejret var fugtigt og klamt, så nok ikke..... :naese:

Der er lidt for mange politiets kendinge blandt de unge rødder herude, så det afholder jeg mig fra, men jeg kender nu heller ikke en eneste af dem.
Var lige nede for at høre en af fyrene på ejendomskontoret om han måske kender nogen, men det gør han desværre ikke.

På en scooter er det ikke bare lige sådan at komme til motoren da den er gemt godt væk under sæde, tank og skjolde, og det er noget være småtings-pilleri, så det skal jeg ikke nyde noget af selv at give mig i kast med.

Så det må vente lidt med at få gjort noget ved den, der er så meget andet der også er presserende, og jeg skal jo bare lade være med at få idéer om at handle ind på vejen, og bare køre direkte ud og hjem. :linski:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply