Medicinsider i hestepas

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Medicinsider i hestepas

Post by FruTusse »

Jeg skal have Tusse's hestepas opdateret med de her famøse og skide medicinsider som man skal betale kr. 97,50 for!!!
Og jeg er pissehamrende skide irriteret og sur over at man kun kan betale online med Dankort, alternativt kan man vedlægge en check på beløbet.
Ja goddaw mand, så hvis ikke man har et Dankort eller et checkhæfte, men et helt andet betalingskort, så kan man bare ikke komme til at betale for de rådne medicinsider (som jeg i øvrigt synes er noget opreklameret fis, når nu min hest har været chipmærket i 10 år og har en seddel ilagt sit pas som dokumenterer at hun er udelukket fra konsum, og dermed altid har kunnet få al slags medicin!! :brok: :brok: ).

Det koster sgu' da 50 kr(!!!) at få banken til at udstede en check, og det vil jeg fandengaleme ikke betale oveni prisen for medicinsiderne. Jeg synes faktisk at det er ekstrem dårlig service overfor os hesteejere som er blevet pålagt dette her.
Jeg har med fuldt overlæg ventet med at ville opdatere Tusse's pas så længe jeg overhovedet har kunnet gøre det, men nu er jeg da gået helt kold på det! :mur: :mur:

Nå, jeg har skrevet en sur mail til Videnscenteret for Landbrug - Heste, og så er jeg spændt på om de i det mindste vil åbne op for helt almindelig bankoverførsel.

Skidesur er jeg!!!! :brok: :brok:

NÅ!! :peg:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Medicinsider i hestepas

Post by JannieT »

Hvis ikke du må overføre pengene til dem, så vil jeg gerne betale for dig, så kan du overføre pengene til mig i stedet :-)
Alt er relativt
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Medicinsider i hestepas

Post by annetteB »

firmaer og organisationer der ikke kan modtage onlinebetalinger med andet end dankort plejer at være flinke til at lade én betale via bankoverførsel istedet.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
-Mette-
Posts: 19
Joined: Tue 22. Nov 2005 16:06

Re: Medicinsider i hestepas

Post by -Mette- »

Du kan sagtens få et kontonummer dertil :)
Mvh Mette :-)
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Medicinsider i hestepas

Post by FruTusse »

Ja, jeg forventer sørme da også at få en mail tilbage med besked om at man kan lave en bankoverførsel.

Jeg bliver bare enormt irriteret over selve princippet i at vi som hesteejere bliver pålagt f.ex. at skulle opdatere eksisterende hestepas med medicinsider, og så har de ikke lavet ordentlige muligheder for online betaling. Jeg kender da ret mange som ikke har hverken et Dankort eller checkhæfte. Er der overhovedet nogen i dag der bruger at betale med check?? :ehh:

Jeg har et Mastercard og med det kan jeg til hver en tid betale for online køb, alle andre steder.....

I øvrigt har jeg hele tiden haft rigtig svært ved at forstå det fornuftige i at jeg f.ex. skal betale for at få medicinsider i Tusse's pas, når nu hun i nu 10 år har været chippet og dermed udelukket fra konsum(pga strubepiber-operation), og derfor i alle de år har kunnet få en hvilken som helst slags medicin. Der ligger fast i hendes pas et dokument der er bevis for dette og som altid skal følge hende.

Jeg har en smule svært ved at se hvorfor i alverden den medicin hun får i fremtiden nu lige pludselig skal registreres? :ehh:

Hvis det er fordi man vil føre kontrol med hvilken og hvor meget medicin dyrlægerne forbruger og udleverer, kan jeg virkelig ikke se hvorfor det skal påføre mig, som hesteejer, en ekstra udgift. Slet ikke når hesten i forvejen og i årevis har været udelukket fra konsum. :brok:
Vi kommer jo i forvejen med garanti alligevel til at betale lidt dyrere for dyrlægebesøg pga den ekstra administration en sådan kontrol medfører for dyrlægerne, så set med mine øjne er det dobbelt konfekt for hesteejerne, og det finder jeg faktisk ikke i orden.

Nå, det har jeg bitchet over mange gange, nu er det bare pludselig aktuelt igen. :mur:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Medicinsider i hestepas

Post by FruTusse »

Jeg har så fået svar tilbage på min mail til Videncenter for Landbrug - Heste, og nix, nej og nul putte! Der er kun mulighed for at betale med Dankort online eller vedlægge en check når man sender sit hestepas ind!! :mur: :mur: :mur:

Nu er det blevet et princip for mig, for jeg nægter simpelthen at skulle betale 50% ekstra i form af gebyr for at få udstedt en check af min bank for de skide medicinsider - lovpligtigt eller ej - og det har jeg nu meddelt dem i et svar tilbage, i en pæn og sober tone.
OG opfordret dem til - endnu en gang - at åbne op for bankoverførsel.

Så må jeg se om jeg overhovedet får noget ud af det, for helt ærligt så synes jeg da at det er ualmindelig dårlig service med så ringe muligheder for at kunne betale for bl.a. medicinsider. Ikke synderlig brugervenligt. :brok:

Nå ja, og i forlængelse af JannieT's tilbud, så kan man heller ikke få andre til at betale online med Dankort, for der SKAL fremgå mit navn af betalingen og der vil efterfølgende på mail blive fremsendt en kvittering for betaling som SKAL vedlægges bestillingen.
Fantastisk ikke??!! :mur: :mur:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Medicinsider i hestepas

Post by Annemaja »

De gør det svært og dumt for mange mennesker.... man skal besidde et udstyr af visakort, pc, og ikke mindst printer for at sende noget ind og betale for noget man aldrig har bedt om - og som ikke var aktuelt da man købte.... :traet:

Björk har sine medicinsider i orden - de andre endnu ikke. Der er gjort klar - for længe siden .... men jeg har noget imod det....
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Medicinsider i hestepas

Post by Ane »

Det er da surt med betalingen.. men det der med medicinsider kan jeg ikke hidse mig op over. Min far er landmand og er reguleret i hoved og røv, og tjekker og indrapporterer og vedligeholder databaser og mærkning og fanden og hans pumpestok for 3-400 stk. kvæg. Hesten har været totalt ukontrollerede længe så jeg synes det er godt der kommer pas på alle heste og at passene bliver ensrettet med medicinsider.. vores kræ kan jo ende i fødekæden.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
-Mette-
Posts: 19
Joined: Tue 22. Nov 2005 16:06

Re: Medicinsider i hestepas

Post by -Mette- »

Her er oplyst et kontonummer: http://www.vfl.dk/virksomhedsoplysninger.htm

Mon ik - hvis du overfører dertil og forklarer ved overførslen hvad det drejer sig om - at det så går i orden?

Ellers er jeg enig med Ane mht. medicinsiderne. Min dyrlæge underskrev siden om, at hesten nu er udelukket fra konsum. Det skulle dyrlægen ikke have yderligere penge for ifm. anden konsultation.
Mvh Mette :-)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Medicinsider i hestepas

Post by Ane »

I øvrigt Mette der står da at du kan betale med mastercard:

Betaling

I Netbutikken kan du betale med Dankort (Dankort og eDankort) og Mastercard (Visa elektron, VisaMaestro)


----------------------------

og hvis du får nogen andre til at betale så kan du jo godt angive dit navn senere i betalingsprocessen som fakturaadresse selv om det er nogen andres kort..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply