Lortescooter!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Lortescooter!!

Post by Nina »

I "Haverne"?

Venlig hilsen
Nina
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Yeps, jeg bor i Persillehaven :heidio:
Kender du det?
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Lortescooter!!

Post by Annemaja »

Sjovt nok - min hittekanin bor også i Persillehaven - i et rækkehus lige ved Sparkøbmanden :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Lortescooter!!

Post by Dorte Hansen »

Hvis såfremt ifald og alt det der...

Så må vi lige snakkes ved i løbet af januar, for da skal sønnemanden min et smut til øen, og han er ret skrap til at få scootere til at makke ret.

Så hvis ikke du har fået "sanset" møgdyret inden, så vil han godt kigge forbi og rode med den, hvis du bare giver en kop kaffe....
(og han siger i lige kan ringe sammen inden, for så slæber han en pose "blandet guf" med af forskellige reservedele som han bare har til at ligge, så kan han skifte dem ud, hvis nogen dur)

Men det er først omkring d. 12-13 januar han skal derover...
Nu med køter-bande!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Lortescooter!!

Post by Nina »

MetteMD wrote:Yeps, jeg bor i Persillehaven :heidio:
Kender du det?


Ja - jeg er opvokset i Bagsværd - så det er jo lige i nærheden. :-)

Uden at kunne love noget, så vil jeg lige kontakte en ven, jeg har, som er rigtig god til knallerter og scootere (tidl. knallertmekaniker).
Han bor i Søborg.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Lortescooter!!

Post by Ane »

:berith: :gave: til Nina og Dorte (og hendes søn)

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Lortescooter!!

Post by Buusser »

Jeg forstår også sagtens at Mette gerne vil Tusse. Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt nogen omtale deres hest med så stor kærlighed som Mette, så at afhænde hende kan jo betyde endnu mere negativt for Mette på sigt.

Når afklaringen mht fleksjob er på plads, så vil Mette jo også få en tålelig tilværelse igen. Jeg havde dog nok selv afhændet Tusse, men det er jo så fordi at i min situation ville det så gå ud over mine børn hvis ikke jeg gjorde det. Jeg tror, der er stor forskel på, om man i en meget trængt økonomisk situation har børn eller ej. For mit vedkommende skulle børnene ikke lide afsavn pga dyr (medmindre vi var enige om, at det var sådan vi prioriterede), men er man uden børn så er det jo kun en selv der skal lide og det er nemmere at bære. Og de fleste kan klare, at have smalhals - i det mindste når det er i en periode og der er lys for enden af tunnelen.

Det er dog kun fordi Mette skriver, at der snart er en afklaring på det økonomiske, for generelt så synes jeg ikke det er ok at udskyde behandling af dyr pga økonomi og spat skal man ikke undervurdere. Jeg har selv aflivet en hest med spat, der faktisk ikke var psykisk påvirket, men dyrlægen fortalte mig at halthed altid er et udtryk for smerte.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Lortescooter!!

Post by KatieKat »

Jeg kan også sagtens forstå Mette. Jeg havde også en periode hvor jeg var alene, økonomien hang i laser og jeg følte at det eneste der virkelig holdt mig gående var Po.
På den anden side kan jeg også sagtens forstå Annette. Det kan jeg fordi jeg kan se, i bagklogskabens klare lys, at mit liv blev betragteligt nemmere på mange måder da jeg pludselig ikke havde Po mere. Så selvom jeg savner ham hver eneste dag stadigvæk, så var han ikke nødvendig for at leve. Ikke engang for at leve godt. Og det er unægteligt nemmere for mig at holde skindet sådan nogenlunde på næsen nu hvor jeg ikke har den udgift hver måned.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Lortescooter!!

Post by xtiny »

Giv den en snaps karburatorsprit oven i benzinen.

Det gør jeg, ellers ville mine SLET ikke i frostvejr.- Eller også startede de, og kunne kun køre på fuld gas (uanset gashåndtagets position) fordi, et eller andet var frossent, det er helfarligt at køre sådan.... Især på glatte sne/frosne veje.

Et hættefuldfuld karburatorsprit nu- og så hver gang du tanker op.

Karburatorsprit er meget giftigt for katte, og det lugter sødligt, så det skal opbevares utilgængeligt for børn og husdyr.

Jeg har "kureret" min kickstart med en ordentlig dosis W40. Min duede nemlig heller ikke- og mukkebikken kunne ikke lide frostvejr....
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Lortescooter!!

Post by xtiny »

Det kan også være batteriet, der ikke lader nok, når man kører.

Vi købte en batterilader, og efter dengang har den stort set startet i første eller andet eller tredje hug.
---

Jeg har også kørt 10 km- holdt lidt pause, kørt lidt videre, og så døde den.
Jeg gik så ned til forhandleren, der selvfølgelig KUNNE starte den med kickstarten.... :doed: (Sidste vinter, hvor den stod ude)

Ellers vil jeg foreslå, den tørrer godt igennem- og så giver du ledningerne en gang siliconespray.
Min kickstart kunne gå ned- og måtte hales op pr håndkraft. WD40- hjalp! :lolskilt:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply