Lortescooter!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

:jeanie: :elsk: :kindkys: til Nina og Dorte - I er da nogle fantastiske mennesker!! :kindkys:

Xtiny: Har skam allerede hældt karburatorvæske i benzinen, men det er tilsyneladende ikke karburatoren der har problemet med fugt, hvilket også stemmer meget godt overens med at jeg de 3 foregående vintre altid har kunnet starte scooteren med kickstarteren. Som ikke bare har sat sig fast - det er nemlig meget tydeligt at mærke at et par tandhjul bare "kammer over" og slet ikke kan tage fat, så de skal skiftes for at kickstarteren kan komme til at virke igen.

Min nabo havde jo netop af sig selv( i forbindelse med at jeg spurgte ham til råds) tilbudt at hjælpe mig med at åbne op ind til maskineriet og få renset nogle ledninger af og givet dem siliconespray for eliminere fugtproblemet i det elektriske system, men han brændte mig jo som bekendt af. :brok:
Den slags pisser mig helt vildt af, så ham gider jeg sgu' ikke at have noget med at gøre. :mur: :mur:

Status på Tusse er faktisk at hun med BOT hasegamache på hver nat indtil videre har det fint og er klokkerengående - so far so good - og så får jeg taget nye røntgenbilleder i januar hvor jeg har en lille smule mere økonomisk råderum pga 5 ugers dagpengeperiode. Har ikke lyst til at udskyde det for længe, jeg vil gerne kende status.

Og lige præcis, jeg kan jo netop vælge at prioritere hende frem for så meget andet fordi jeg kun har mig selv at tage hensyn til.
Det gør det jo unægtelig noget lettere at jeg ikke har mand og/eller børn at skulle tage hensyn til, for så ville situationen måske nok tage sig anderledes ud(selvom der ved gud ikke er nogen mand der på nogen måde skal bestemme til hvad og hvordan jeg vælger at formøble mine penge! Been there, done that, NEVER AGAIN! :mur: )

Selvfølgelig kan man da sagtens leve uden sin hest, men lige præcis Tusse vil jeg ganske enkelt ikke leve uden - hun er HESTEN i min ridekarriere, og er bare noget helt, helt specielt. Den dag hun ikke er her mere vil jeg kraftigt overveje om jeg overhovedet vil have hest igen. Ikke pga de månedlige udgifter, men fordi Tusse's efterfølger bliver noget nær umulig at finde.

Egentlig nu når jeg sådan har tænkt lidt på det hele, så er det faktisk heller ikke fordi jeg føler at de månedlige udgifter til hest er så belastende, for selv om jeg da prioriterer anderledes mens økonomien er og har været stram, så har Tusse hele vejen igennem givet mig lysten og overskuddet til at kæmpe videre.
Nææh, det jeg synes er skide træls er da at en ulykke sjældent kommer alene, for SÅ vælter læsset når budgettet er så stramt, og det er faktisk det jeg følte trang til at brokke mig og bande over.

Men med de super fantastisk søde mennesker der jo er her på Strigler så ser det jo ud til at noget af det måske kan løses lidt lettere og billigere end først antaget, og det er jo lige til at juble over! :jeanie:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Lortescooter!!

Post by annetteB »

har du overvejet et nyt og større batteri på scooteren?
Batteriet taber strøm, når vejret er koldt og fugtigt - især hvis scooteren skal overnatte udendørs.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Yeps Annette, og det har den fået for ca 2½ uge siden. :heidio:
Har ovenikøbet investeret i et 5 AmP i modsætning til det normale som kun er et 4 AmP, og den holder også strøm rigtig fint nu.

Så det der skal gøres er rep. af kickstarter og afrensning af ledninger som efterfølgende skal have en ordentlig gang siliconespray.
Tager én ting ad gangen, men får ikke gjort noget før tidligst efter juledagene.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Lortescooter!!

Post by Nina »

Nu må jeg så lige fortælle, at ham jeg kender - lige er flyttet til Sverige.....

Han bruger meget tid til at pendle til og fra Sverige/Danmark . og han magter desværre ikke at bruge tid på hverken mig - eller andre pt i DK.

Han var ellers et godt bud - men - desværre. :tommelned:

Jeg håber, at der findes andre gode idéer!

Jeg vil gerne smide et par hundrede kr. i din retning, hvis det kan hjælpe.

FUCK - altså ... jeg troede lige, at jeg havde en "redningsplanke". :ehh:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Lortescooter!!

Post by xtiny »

5 Amph- er det el El-scooter?! :mettebo:

Min er på 4 A- og det er godt nok. Manden købte sådan en batterioplader i Harald Skrald (rimeligt nok, da han havde glemt nøglen, så den stod i tænding i flere dage= flad)

Man skal huske, at med 4 A- kan man ikke se om den lader, men 6-8 timer er fint.

Læs brugsforvirringen- ellers kan man brænde batteriet af. :brok:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lortescooter!!

Post by FruTusse »

Nina, det er da helt ok, og ret forståeligt at han ikke kan overkomme mere. Det er meget transporttid at skulle bruge hver dag ved siden af job, så det er nu fair nok. :linski:

Det er rigtig sødt af dig at ville spæde til, men det skulle for sørensen helst ikke være nødvendigt. Men jeg værdsætter meget at du tilbyder det. :kindkys:

Jeg pønser på lige at forhøre mig om pris på rep. af kickstarteren hos T.Hansen - deres knallert/scootermekaniker kan jo være lige så god som ham jeg hidtil har brugt(som p.t. intet værksted har).

Ellers kan det være at jeg tager Dorte's tilbud på ordet i midten af januar. :hhansen:

Xtiny: Det gør som sådan ingen forskel om man bruger et 4 Amp. eller 5 Amp. batteri, udover det indlysende at et 5 Amp. kan holde strøm væsentligt længere fordi det har det mere kapacitet. Prismæssigt var der ikke meget forskel, så det kan faktisk godt betale sig. :linski:

Jeg kunne nu altså sagtens se på min batteriopladers indikatorer om den ladede mit 4 Amp. batteri. Det er først når batteriet er fladt at der går kuk i det.
Det nye 5 Amp. batteri skulle så lades op med en speciel digital lader, men det fik jeg dem bare til i T.Hansen, så det var opladet og klar til brug da jeg hentede det.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply