Akvariefisk!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Akvariefisk!

Post by Lone »

jeg har arvet min datters akvarium, efter hun drog hjemmefra. Og jeg aner ikke andet om fisk, end at man engang imellem hælder lidt foder ned igennem låget... (har fisk følelser?- eller er de ligeglade om man kan lide dem?) Jeg har købt nogle flydeplanter, fordi - det kunne da være meget sjovt - men de mugner! De ligger der og flyder og det øverste, det der er i vandoverfladen blir ildelugtende og muggent. De gror vildt, så jeg hiver bare det ækle op - men hvad kan jeg gøre for at forhindre det? Pumpen virker fint - men skal sådan en virkelig renses HVER uge!!! Og hvorfor kan sugekopperne ikke suge mere? Jeg har tørret og renset og spyttet - men de vil ikke suge sig fast?
Lone

Post by Lone »

tak for svaret. Synes ikke rigtig mine fisk viser særlige tegn på genkendelse - og fiskene trænger vist ikek til healing, det er nok mere mig, der trænger til terapi, fordi jeg er havnet med de åndssvage våde, kolde dyr! Jeg tror ikke helt på at fisk har følelser - de har instinkter måske, og derfor har jeg også ret svært evd at tro, at man kan heale dem, eftersom det vel kræver en evne til tænkning, der ligge en anelse højere end fiskenes. Du kan vel ikke heale nogen med virkning, hvis ikke de selv tror på det?
Lone

Post by Lone »

Nårh - ja, hvis bare jeg kunne se udvej til at smutte til KHB med en ladning fisk, så fik du dem omgående! Men jeg vil ikke have din træthed og stress i bytte!!!!! Idag stirrede de to sorte Mollyer stift på mig gennem glasset, så måske har de erkendt at det er mig, der er årsag til deres elendige pasning og ingen kærlighed. jeg elsker fisk - i tilberedt form - men i et akvarium - ......
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

kan du bare tage dem med til strigletræf. Så skal jeg nok tage mig kærligt af dem. Dog kan jeg ikke tilbyde healing, men mine fisk bliver gamle! Har faktisk scalarer og en pragt-smerling på over 5 år! Og neonfisk der bare ikke vil blive ældre! Så her kan de også bo hvis de gerne vil!!! Hilsen Dorte
Post Reply