Fixerum

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Fixerum

Post by udlandet »

Jeg er helt enig, ikke mindst for at få kanylerne väk fra gaden. Foto fra automat i Berlin, udendörs godt nok. Men fornuftigt nok.
Image
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Fixerum

Post by misssophie »

jeg så også et tv program om et fixerum med "sponsorerede" stoffer i København.

mange af brugerne fandt et helt andet overskud i deres hverdag, fordi de ikke skulle ud og lave kriminalitet for at skaffe penge til stofferne.

overskuddet gjorde at en hel del af dem helhjertet ønskede og fik først nedtrapning,- og derefter havde modet til at prøve afvænning for at blive helt clean.

jeg synes det er dødgodt.
desuden er det også godt at de er under opsyn når de har taget stoffer.

man samler 12.000 brugte kanyler op fra gaden hver uge på vesterbro, hørte jeg lige i radioen i morgen... pyha
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Fixerum

Post by Stimata Doamna »

misssophie wrote:jeg så også et tv program om et fixerum med "sponsorerede" stoffer i København.

mange af brugerne fandt et helt andet overskud i deres hverdag, fordi de ikke skulle ud og lave kriminalitet for at skaffe penge til stofferne.

overskuddet gjorde at en hel del af dem helhjertet ønskede og fik først nedtrapning,- og derefter havde modet til at prøve afvænning for at blive helt clean.

jeg synes det er dødgodt.
desuden er det også godt at de er under opsyn når de har taget stoffer.

man samler 12.000 brugte kanyler op fra gaden hver uge på vesterbro, hørte jeg lige i radioen i morgen... pyha


Jeg er også for fixerum og at slå bunden ud af markedet.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Fixerum

Post by JulieT »

Jeg synes det samme som dem, der synes, der skal være fixerum. Både for narkomanernes og omgivelsernes skyld. Faktisk er jeg sådan én, der synes, man skaber flere problemer ved at tvinge folk til at handle hårde stoffer på det sorte marked. De eneste, der får noget ud af det, er narkohandlerne.

Julie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Fixerum

Post by 99E »

Når nu legalisering (og statssalg) af stoffer er en umulighed - så fixerum, NU.
Hep, hey!

Jeg tror ikke, der fluks kommer massevis af hårde misbrugere bare fordi de kan gå i læ og rå rene kanyler.
Det er i hvert fald ikke nok til at JEG gider skifte karriere...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Fixerum

Post by Felis »

Stimata Doamna wrote:Jeg er også for fixerum og at slå bunden ud af markedet.


Ja, lad dem få fixerum og også gerne en aktiv indsats for ødelægge markedet...så billige/legale stoffer så der ikke skal laves kriminalitet og prostitution for at skaffe stofferne og der ikke sker kriminalitet i forbindelse med fabrikation, indsmugling, distribution og salg.

Og lad så dem der vil, fixe sig ihjel, og dem der udtrykker ønske om hjælp, de kan få det nøjagtigt som de kan allerede..
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Fixerum

Post by Anja »

fixerum :askepot:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Fixerum

Post by Godzilla »

Der er nu uddannet læger specielt til at ordinere narkotika til at fixe, i stedet for metadon som mange ikke er dækket godt nok ind af. Det er naturligvis kun for narkomaner som ikke vil/kan klare at komme ud af stofferne. Det er en utrolig lav %del af alle misbrugere der kommer i afvænning som ikke får tilbagefald. Jeg mener at det er ca. 2% af afvænnede narkomaner som klarer at holde sig ude af stoffer. Mange får flere behandlinger uden at det lykkes. Det koster samfundet kassen og er nok en af de behandlinger man ofrer uforholdsmæssigt meget på, prognosen taget i betragtning.

Så ja til både fixerum og lægeordineret narkotika.

Det er sommetider muligt for narkomaner at leve et realtivt normalt liv med arbejde og familie hvis de undgår at skulle skaffe så mange penge hver dag ved kriminalitet. Det må alt andet lige være bedre at være på legale stoffer og leve et ordentligt liv, sammenlignet med de forhold som hersker nu, både for narkomanerne men også for alle os andre.

Og er liv som narkoluder må simpelthen være noget nær det værst tænkelige man kan forestille sig, efter danske forhold.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Fixerum

Post by Annemaja »

Ja herfra til fixerum!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Fixerum

Post by Ane »

Hvad er egentlig argumentet mod fixerum?

At det så vil være for 'attraktivt' at være narkoman eller hvad :ehh:

Jeg ville også ønske at de var der. Hørte engang en læge der arbejdede med narkomaner på Vbro fortælle at når man var narkoman og havde fået skrabet penge sammen og købt sig noget stof så havde man max. 20 min. til at få taget det.. ellers blev man rullet af nogen der var større og stærkere end en selv - derfor blev det tit noget med en trappeopgang og en kanyle der måske/måske ikke var ren. Det skulle gå stærkt.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply