Savn og juletid

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Savn og juletid

Post by Annemaja »

Knus til dig Mette :-)

Sig til hvis jeg hjælpe :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Savn og juletid

Post by BeritH »

MetteMD wrote:BeritH: Vil du så også komme og hygge hos mig med marcipanen en dag hvis du kan finde tid? Kunne være super hyggeligt. :linski:



Yes - Jeg har marcipandag den 10. så efter denne dato kigger jeg forbi - evt efter arbejde.

Beware - jeg er styg, når det kommer til marcipan.
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Savn og juletid

Post by FruTusse »

BeritH wrote:
MetteMD wrote:BeritH: Vil du så også komme og hygge hos mig med marcipanen en dag hvis du kan finde tid? Kunne være super hyggeligt. :linski:



Yes - Jeg har marcipandag den 10. så efter denne dato kigger jeg forbi - evt efter arbejde.

Beware - jeg er styg, når det kommer til marcipan.

Hehe I know, og jeg GLÆDER mig allerede :hhansen:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Savn og juletid

Post by udlandet »

Jeg har tänkt meget på denne tråd idag. Det er så trist for mange når det bliver jul. Det skal jo väre en glädens fest. Men det er det bare ikke for särlig mange i virkeligheden....
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Savn og juletid

Post by FruTusse »

udlandet wrote:Jeg har tänkt meget på denne tråd idag. Det er så trist for mange når det bliver jul. Det skal jo väre en glädens fest. Men det er det bare ikke for särlig mange i virkeligheden....

Det har det altid været for vores familie, men da min mormor og hendes søster døde med et års mellemrum blev vores familie en hel masse fattigere.
Julen har i vores familie altid stået for familiesamvær hvor der hygges og jules igennem. Gaver har altid været sekundære.
Og vi boede altid hos min mormor uanset om det var hende der indbød til juleaften eller min moster og onkel.

Efter det har vi ikke holdt jul i Sønderborg sammen med min moster/onkel/kusine og fætter - det er vel ved at være 20 år siden - men har holdt julen sammen, min mor, søster og jeg, og i en del år sammen med min mors bedste veninde og hendes datter, som er min søsters ældste veninde(lige siden børnehavetiden). Det har altid været rigtig hyggeligt. :heidio:
Min søsters veninde har efterhånden fået både mand og to børn, og har jo deres egen udvidede familie at fejre jul med.
De inviterede os storsindet til juleaften sidste år, og det var bare rigtig, rigtig rart, men vi regner med at de så holder jul med svigerfamilien i år.
Høhø, søsters veninde var for øvrigt ret sej sidste år, for den bebs hun gik rundt med i maven, valgte så lige at komme til verden 14 dage før tid og ankom 23. dec. om aftenen. Men hun var sgu' sej og tog hjem 24. dec. om formiddagen og gik i gang med at forberede julemiddag sammen med sin mand og med en dreng på 3 år rendende om benene! :respekt: :respekt:
Hendes mor kom naturligvis tidligt for at hjælpe, men det var altså rigtig sejt gået af den lille familie. :mikkel:

Men jeg har nu lidt ondt af den lille dreng at skulle have fødselsdag den 23. dec., det er da lidt ufedt. :oeje:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Savn og juletid

Post by FruTusse »

Ja, min søster og jeg er også glade for at have hinanden, og vi er kommet en del tættere på hinanden efter vores mor døde sidste år.
Min søster har nu ikke altid været så god til at huske på og skønne på sin familie, men det er blevet lidt bedre. Vi har efterhånden meget lidt familie tilbage, da min fars familie ikke har været repræsenteret i godt og vel 35 år, så jeg synes jo at det er værd at værne om.
Min moster, som er min mors søster, forsøger at være der lidt mere for os, selvom hun jo bor i Sønderborg, og det er faktisk meget rart.

Det lyder nu altså rigtig hyggeligt Ped, med Jeres kommende jul. :askepot: Det er jo rigtig dejligt at din far og papfar kommer godt ud af det sammen, og jeg håber da ikke at den kommende skilsmisse giver en dårligere stemning i julen. Forhåbentlig bliver det rigtig hygsomt. :linski:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply