At skralde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: At skralde

Post by Kokjo »

Jer der gør det. Jeg synes det er sejt !
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: At skralde

Post by annetteB »

jeg er tit målløs over hvad mine unger kommer hjem med, som er kasseret uden anden grund end en beskadiget emballage, spildt væske på en etiket eller lign.

Har fx ikke købt hverken kaffe eller vaskepulver i fire fulde måneder (og der står stadig 8 pund GuldCirkel i skabet) - jeg kan godt finde ud af at hælde vaskepulver over i en bøtte, hvis hjørnet på æsken er trykket ind.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: At skralde

Post by CXEC »

Mit svar må være det samme som Randis. Jeg synes det er trist at nogen decideret har økonomisk anledning til at skralde. Og synes det er forkasteligt, at der smides så meget, der ikke fejler noget ud.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: At skralde

Post by Ane »

Jeg kunne sagtens finde på det. I min tid som studerende handlede jeg en del i 'retur-irma'. Det var en aldilignende Irma i Kødbyen (inden den blev smart). De havde varer med beskadiget emballage og alle de varer der havde overskredet irmadatoen men endnu ikke 'mindst holdbar til' datoen.

Det var godt nok billigt. Gad vide om den stadig eksisterer..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: At skralde

Post by udlandet »

Ane wrote:Jeg kunne sagtens finde på det. I min tid som studerende handlede jeg en del i 'retur-irma'. Det var en aldilignende Irma i Kødbyen (inden den blev smart). De havde varer med beskadiget emballage og alle de varer der havde overskredet irmadatoen men endnu ikke 'mindst holdbar til' datoen.

Det var godt nok billigt. Gad vide om den stadig eksisterer..

Det er helt vildt at du nävner det. Min far nävnte det for bare et par dage siden, og da havde jeg glemt alt om at det havde eksisterede. Det reddede livet på mig da jeg var i läre. Det lå i Valby dengang og havde bare åbent om onsdagen. Der var mega köer ind til det meget lille lokale. Men man stod gerne i kö, det var vildt billigt! Jeg syntes der var langt fra Dragör til Valby, men det var det värd.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: At skralde

Post by udlandet »

Jeg vil ikke sige at jeg skralder, men jeg köber köd på sidste salgsdato til halv pris meget ofte. Min lokale köbmand sätter det ned sidste dag. Dog er der meget der ikke bliver solgt. Det fryser de. De er nu begyndt at give det til folk der behöver det. I min allerfattigste periode (läs fordrukken narröv af en ex-mand) fik jeg meget hos köbmanden der var skadet eller gået på dato. Ikke noget jeg bad om, men hun kunne jo se at vi ikke havde salt til et äg. Det var stort da hun behövede et job efter et par år og jeg kunne skaffe hende det. Hun har samme job stadig, og det er mere end 25 år siden :jeanie: Jeg var hos min datter den anden dag og skulle lägge noget på plads. Skabet var fyldt med de mest märkelige ting. Jeg må have set sjov ud i hovedet for hun skreg af grin og sagde: skrald :hhansen:
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: At skralde

Post by Anja »

Ja da, det ville jeg ikke have nogle problemer med at gøre.

Jeg skralder brød, men det er også det eneste jeg lige kan komme til p.t. jeg kan jo ikke rigtigt forlade matriklen og lade ungen være alene hjemme :peg:
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: At skralde

Post by Kokjo »

Jeg læste lidt mere, og der var også en facebookside, og jeg blev noget forbavset over at finde en person fra min vennekreds som skralder, en som jeg absolut ikke havde regnet med, gjorde det.

Kender i nogen, som gør noget, som i ALDRIG havde troet de ville gøre ?
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: At skralde

Post by udlandet »

Kender ikke lige nogen, eller også så ved jeg det ikke. Udover min datters skalde pusher. Men jeg var i Berlin for nogen uger siden, og dern så jeg til min overraskelse meget velklädte mennesker rode i skraldespanden. Og også i bakkerne på stativet på Burger king. Det är ikke skrald, men affald :brok:
Post Reply