Pas på kørekortet

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Jeg er såmænd for de nye stramninger, men - men - men....... Jeg lever på landevejen, groft fortalt, men min løn, den henter jeg ihvertfald der. Og netop klip i kørekortet er da genialt, bare det ikke rammer mig. På en enkelt dag, en ganske almindelig en af slagsen, tror jeg sagtens jeg kan nå at overskride reglerne op til flere gange. Det er da noget æv. Umiddelbart lyder det ganske enkelt, at man ikke må overskrive optrukne linier - spærreflader med mere. Enkelt - meget enkelt. Sådan er virkeligheden bare ikke. På motorvejen er der lange, lange strækninger, hvor lastbiler ikke må overhale. Nogle gange helt op til 30 km, og det er altså langt. Ihvertfald for langt til at mit temperament kan klare det. Så sent som i går, kørte jeg ud på storebælstsbroen. Der er overhalingsforbud på omkring 25 km for lastbiler. Så er det altså slet ikke sjovt at lande bag ved en campingvogn, der max kan trække med 55 km/t opad broen. Jeg må ikke overhale, jeg skal pænt blive bag den - ellers risikerer jeg Laurits betjent kommer med hulklipperen. Jeg indrømmer - jeg overhaler. Jeg har hverken tid eller temperament til pænt at blive bagved. Har jeg så fortjent et klip i kortet. Ja ifølge reglerne har jeg, men kunne du selv overholde reglerne. Selve overhalingen er ganske hurtigt overstået, der er en hastighedsforskel på 35 km/t så det er ikke fordi jeg generer den øvrige trafik. Jeg kører selvfølgelig heller ikke lige ud foran en stribe personbiler, der kommer med 110 som er max. tilladte hastighed. Jeg har selvfølgelig adskillige eksempler på, hvor jeg overskrider reglerne, og jeg står gerne ved at jeg gør det, men er de helt rimelige for alle parter. Handler det ikke lidt om, at vi alle helst skal kunne være der ? Hilsen Zanne - der både er for og imod.
Post Reply