Fixerum

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Fixerum

Post by udlandet »

Jeg er i tvivl, har tänkt meget over det idag. Jeg vil gerne have dem og deres äkle spröjter väk fra gaden. Men er bange for at det vil virke legalt på unge mennesker... Og jeg sidder ikke bare udefra og dömmer, kender narkomaner, og deres börn og meget unge venner.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Fixerum

Post by Tigerbaby »

Jeg synes fixerum er en god idé. Jeg så engang et program med sådan et værested hvor de kunne komme og få en kop kaffe og en snak og noget metadon. Det var helt vildt rørende, det stykke arbejde de ansatte gjorde der, og den medmenneskelighed de lagde for dagen. Og det virkede som om det rent faktisk gjorde en forskel for brugerne.

Jeg tror ikke man bliver narkoman for sjov, og jeg tror ikke ordnede forhold gør det trendy for de unge mennesker at gå efter sådan en karriere.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Fixerum

Post by udlandet »

Tigerbaby wrote:Jeg synes fixerum er en god idé. Jeg så engang et program med sådan et værested hvor de kunne komme og få en kop kaffe og en snak og noget metadon. Det var helt vildt rørende, det stykke arbejde de ansatte gjorde der, og den medmenneskelighed de lagde for dagen. Og det virkede som om det rent faktisk gjorde en forskel for brugerne.

Jeg tror ikke man bliver narkoman for sjov, og jeg tror ikke ordnede forhold gør det trendy for de unge mennesker at gå efter sådan en karriere.

Ved godt at det ikke er for sjov at nogen bliver det, men jeg baserer desvärre min udtagelse på eksempler fra den virkelige verden, og jo mange unge mennesker kommer desvärre i kontakt med lortet gennem foräldrene (oftes far)
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Fixerum

Post by JannieT »

Godzilla wrote:Så ja til både fixerum og lægeordineret narkotika.


Enig.
Alt er relativt
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Fixerum

Post by JannieT »

Tigerbaby wrote:Jeg tror ikke man bliver narkoman for sjov, og jeg tror ikke ordnede forhold gør det trendy for de unge mennesker at gå efter sådan en karriere.


:respekt:
Alt er relativt
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Fixerum

Post by JannieT »

udlandet wrote:Ved godt at det ikke er for sjov at nogen bliver det, men jeg baserer desvärre min udtagelse på eksempler fra den virkelige verden, og jo mange unge mennesker kommer desvärre i kontakt med lortet gennem foräldrene (oftes far)


Men det gør de jo uafhængigt af eksistensen af et fixerum.
Alt er relativt
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Fixerum

Post by JannieT »

- og i stedet for at skrive tre (nu fire) indlæg kunne jeg have skrevet et, men det gjorde jeg ikke...
Alt er relativt
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Fixerum

Post by udlandet »

JannieT wrote:
udlandet wrote:Ved godt at det ikke er for sjov at nogen bliver det, men jeg baserer desvärre min udtagelse på eksempler fra den virkelige verden, og jo mange unge mennesker kommer desvärre i kontakt med lortet gennem foräldrene (oftes far)


Men det gør de jo uafhængigt af eksistensen af et fixerum.

Der findes jo allerede mödes pladser. Suppe kökkener for narkomaner og andet. I de kökkener er der uddeling af spröjter, Og gode råd til at overleve hverdagen. Det er da godt, men i har ingen ide`om hvor mange unger der er der. Det er skrämmende, det burde virke afskräkkende, men gör det ikke. Der er altid en söd voksen der tager sig af börnene når foräldrene skal träde af på "naturens" vegne. Det er faktisk ikke så slem, og slet ikke forbudt :opkast:
Post Reply