Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by HHansen »

og slet ikke som stemningen ellers har været herinde på det seneste.. Men jeg gør det alligevel.

Har på fornemmelsen at jeg har lavet det 7-8 gange før.. Nå måske ikke så mange.. men jeg HAR tudet over det før.
Min gamle hund. Som stadig er her. Men nu - nu går det altså nok ikke mere :graed:

Eller jo... måske går det nogle uger endnu.

Men sagen er.. at på mandag starter jeg på job. Og kan ikke tage fri det første stykke tid. Og planen er jo en hjemmeaflivning.
Er jeg meget led og alt for beregnende og andre grimme ting - hvis jeg bestiller dyrlægen til denne uge? Når jeg nu ved at hunden måske godt kunne have det ok nogle uger/måneder endnu?
Det sidste er jeg jo heller ikke sikker på. De sidste par dage har hun været skiftevis TRÆT og derefter rastløs/urolig og kan ikke finde et sted at ligge. Hun æder - men uden begejstring. I dag fik hun et kødben. Det lå hun så bare og kiggede på i en time. Derefter slikkede hun lidt på det og gik ud og gravede det ned i haven.

Åh det er svært... jeg er herredårlig til den slags beslutninger.

Er glad for vi fik opereret læbesvulsten væk i sommer - hun har nydt sommeren :askepot:
Men.. jeg vil også være så ked af det hvis vi vælger at vente - og det så om 2 uger er så galt med hende at nu er det NU. Så vi derfor er nødt til at køre til dyrlægen i aftenåbningstiden fordi jeg ikke kan få fri.... Hun kan ikke lide at komme hos dyrlægen. Så jeg vil hellere have at det er her.

For helvede... jeg føler mig ond bare ved at tænke tanken :graed:

Jeg har iøvrigt også overvejet om hendes tiltagende dårlighed kan skyldes langtidsbivirkninger af det metacam hun får dagligt for gigtsmerter. Overvejer at stoppe det. Men det er jo også synd hvis hun så har ondt :ehh:

Hvorfor kan sådan en gammel hund ikke bare dø i løbet af natten?? :oeje:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by misssophie »

kender udemærket dine følelser, og jeg ved godt hvor rædselsfuldt det er at stå i situationen.

jeg prøvede det selv for et par måneder siden.
vi var tæt på ferie , og havde aftalt at vores 18-årige kat skulle aflives en mandag i ferien, så vi begge kunne være der.

han var så af en anden mening, og blev pludselig meget dårlig torsdagen inden,- og jeg måtte alene afsted og få ham aflivet.
ham den langhårede nåede slet ikke at få sagt farvel,- men det var bare ærgerligt.

mit råd er derfor: lad være at trække den til absolut sidste minut, når du godt ved hvad det ender med alligevel. der er ingen grund til at trække den længere,- det er ikke for hundens skyld du gør det, men for din egen.

få sagt farvel til hunden mens den stadig er klar, i stedet for mat og elendig...
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by annetteB »

De søde gamle hunde, der ikke selv kan finde ud af at dø stilfærdigt om natten - dem skylder vi at hjælpe på vej.
Og hellere en uge før end to uger for sent.

Giv hende et godt farvel til denne verden. Og gør det inden du skammer dig over at have trukket det i langdrag.
Klap hende fra mig. God hund.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Annemaja »

Enig med Sophie - har desværre også været der nogel gange og ved hvor forbandet ondt det gør.

Kan kun sende dig og hunden din nogle virtuelle kæmpe trøste krammere ;-)

Håber I klarer det svære trods alt.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Nina »

Min gamle Bimbo (kat) var den første "rigtige" kat jeg fik.

Vi flyttede ind på en ejendom, hvor der var mange katte, som fik en håndfuld kattepiller - men ellers klarede sig selv.

Vi måtte desværre aflive nogle katte, da de havde det rigtig skidt. :tommelned:
Resten af dem blev der - og to af hunkattene nedkom med killinger foråret efter.

Da der var så mange kilinger, valgte vi at aflive de første killinger - tog til dyrlægen og bad dem om at vælge 1 hankilling ud til overlevelse.

Det var så "heldigt" at kun een var en hankilling - og det var så Bimbo, som vi var så heldige at have i 18½ år.
Jeg har sq tit tænkt på - hvad der kunne have blevet af de andre 4 hunkatte?
Men - tiden var ikke til det - og der var jo de andre fertile katte på matriklen.

Hvilket også bringer tankerne tilbage til den anden fertile hunkat, der fødte bare et par uger senere ...
Hun fødte 5 killinger - men overlod dem til deres skæbne og samlede al hendes energi til den killing, som den anden kattemor havde - Bimbo.

Han havde således to mødre og de små nye havde ingen.

Vi slog de nye små ihjel.

Jeg har tit tænkt på, om det nu var det rigtige ....

Det er satme svært!!

Det er også svært at tænke på - da Bimbo valgte at være udekat pga. mobning fra en ny kat.

Gunilla flyttede ind og Bimbo fik en ny "mor" - og de hyggede sig. :elsk:

Da Gunilla flyttede - så måtte Bimbo igen flytte ind på høloftet -

Men da han blev rigtig gammel - så fandt han pludselig kattelemmen igen og kom ind i huset og blev indekat.

Således var han "inde i varmen" igen i et par måneder.

Men hans dage var talte på trods af medicin og nøjagtigt 2 måneder efter hans "indtræden" i kattelemmen - så måtte vi desværre indse, at det vist ikke var for vores skyld, at han var her mere. :traet:
Så Bimbo blev aflivet efter hårde overvejelser.

Han "hænger" som billede på vores væg - og han blev begravet herhjemme - under trappen op til hans elskede høloft - hvor han tilbragte meget tid - før og efter hans elskede Gunilla flyttede væk.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Lena »

Kan du ikke lave en aftale med din dyrlæge om at h*n kommer ud til dig om eftermiddagen/aftenen når du har fri?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Lone Beck »

Få det overstået :ked:

Det bliver først nemmere, når hun bliver så syg, at hun skal aflives her og nu, og så SKAL I jo til at slæbe hende til dyrlægen. Der er ingen grund til at trække det ud længere. Tænk hvis hun bliver akut dårlig en halv time efter at I er taget afsted en morgen...!!

Det går støt ned ad bakke, også selv om der er gode dage. Det bedste I kan gøre for hunden, er at få det overstået, mens det stadig kan lade sig gøre stille og roligt derhjemme.

Det ER bare pissehårdt. Der skal tudes et helt lille vandfald :graed:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by HHansen »

Lena wrote:Kan du ikke lave en aftale med din dyrlæge om at h*n kommer ud til dig om eftermiddagen/aftenen når du har fri?


Jeg har desværre ikke sådan en dyrlæge som jeg har kendt i mange år og som vil gøre den slags.. så jeg tvivler.

Men beslutningen er taget nu... har siddet og tudet med hunden og kæresten - og i morgen ringer jeg til dyrlægen og ser om de kan komme torsdag eller fredag. :graed:

Som nogen af jer var inde på - så skal der også være værdighed tilbage. Jeg vil hade hvis det pludselig er helt akut og hun virkelig lider.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Godzilla »

Åh, ja den kære Bimbo. Vi hyggede i dynerne om natten. :elsk:

Helle: Det er bare helvede på jord at skulle aflive sine kære dyr.

Men gør det nu hvor du kan gøre det ordentligt for jer alle.

Og det lyder faktisk ikke som om hun ar det godt mere. :ked:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Indlægget jeg ikke har lyst til at skrive..

Post by Frieser9460 »

Øv, hvor jeg føler med dig, Helle... :ked: Og jeg kan godt forstå, du synes, det er svært... jeg havde selv været druknet i mine egne tårer, hvis jeg var i dit sted.

Alligevel er jeg ikke i tvivl om, at du - ud fra det, du beskriver - gør det rigtige for din hund. På denne her måde er du sikker på, at hun bliver aflivet hjemme, hvor hun er tryg og afslappet, og at hun får en værdig død, før hun sådan virkelig for alvor bliver syg.

Sender dig en masse varme tanker her fra... :kindkys:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply