Udkast til efterlysning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Udkast til efterlysning

Post by Natascha »

BeritH wrote:
Natascha wrote:Gry, læs lidt om udekatte :-) Det er meget tydeligt at høre at du kun har indekatte.

Udekatte får vinterpels. Så den dør altså ikke af kulde.
Udekatte fanger mus, æder skræld, spiser kattemad fra andre huse af.
Udekatte finder sig en lun lade, en pude, eller hva ved jeg, til at sove på/i.

Udekatte klarer sig ganske udemærket såfremt de er vant til at være ude.


Det var dog voldsomt så klog du er på udekatte.

Jeg har set udekatte (dog ikke mine egne, da de har adgang til også at være indendøre) med frostskader i poterne. Jeg har taget udekatte til mig, som var døden nær af lungebetændelse, forårsaget af kulde. Og selvom de måske/måske ikke dør af kulde, hvorfor så løbe risikoen? Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen vil gøre noget for denne kat?

Udekatte æder skrald - ja sgu kun hvis de ikke har adgang til ordentlig mad.

For at sige det rent ud Natascha - du taler som du har forstand til, og forstanden her rækker ikke til at du belærer andre.

BeritH


Dyrlægens foder er altså ordentligt mad?
Udekatte klarer sig ALTID. De katte du taler om har ikke været katte der var vant til være ude. Længere er den simpelthen ikke!
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Udkast til efterlysning

Post by Natascha »

aribeth wrote:det er da godt I ved det er en udekat uden adgang til indendøre så!

der er da masser af mus i storbyer... og rotter!


Helt enig. Der er mus og rotter ALLE steder.

Og der er altid en garage der står åben, eller et vindue eller hva ved jeg hvor katten kan smutte ind.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Udkast til efterlysning

Post by Nina »

Jeg har ikke villet deltage i tråden før....

Men nu kan jeg ikke dy mig mere!

Natascha:

Hvor er det altså himmelråbende dumt, hvad du skriver! :mettebo:

Jeg er opvokset et sted, hvor der lå et par kolonihaver i nærheden.
Der var desværre himmelråbende dumme mennesker, der flyttede væk fra kolonihaveidyllen, når det blev efterår - og overlod katte til sig selv.
De kunne godt klare sig ... ja ...
Om efteråret - men når det blev vinter og koldt, kunne de altså ikke. :tommelned:

Det var hjerteskærende at se de magre og syge dyr - og hunkattene var tilmed ofte gravide.
De kom jo til villaerne for at søge hjælp, mad og varme.

Det eneste "vi" kunne byde dem, var et opkald til kommunen om at få dem fanget ind og aflivet.

Jeg FATTER ikke, at der er nogle mennesker - der for det første kan efterlade dyr på den måde - men at der ovenikøbet er andre mennesker, der bare tror, at kattene nok skal klare sig - dét er jeg altså nødt til at reagere på. :-(

Undskyld - men min bræktærskel er nået. :opkast:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Udkast til efterlysning

Post by udlandet »

smukke-ped wrote:
udlandet wrote:Syntes også at katten ser ok ud. Fra mit virkelige liv dags dato. Jeg gad ikke hente mine sko så skraldeposen rög bare uden for. Troede at katten sov som den plejer om dagen(Er ude hele natten) Nä, den sad og spiste noget Marabou papir, ikke slikkede chokoladen af, men åd papiret :mettebo: Kan se at han også havde spist noget gammel skinke Bagefter gik han ind som han plejer og drak vand fra toilettet :opkast: Dette til trods for at han har både mad og vand stående.



NÆH!

Nu tror jeg satme jeg ringer til kattensbørneværn, for du lader din kat æde skrald og og drikke af lokummet..... :fy:


Det må man ikke!!!!!!!!!

Ja, du må hellere ringe til katte Verner :viben: Har sagt det til den, men den har selektiv hörelse!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Udkast til efterlysning

Post by misssophie »

rygklapper lige Nina! :peg:
Misssophie
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

aribeth wrote:det er da godt I ved det er en udekat uden adgang til indendøre så!

der er da masser af mus i storbyer... og rotter!


hvis du gad læse hvad jeg skriver, og har skrevet i udkastet så er jeg ikke sikker på noget som helst i henhold til ejer - men jeg er sikker på at der i storbyen, ikke er nok mus til at kunne holde en kat i live og velnæret. det er nok derfor den æder skrald
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Line_Calano wrote:Jeg spørger lige igen, som opfølgning på peds spørgsmål om du ville bede dem om at holde den inde. Hvad hvis nu de mennesker der har katten synes det er tip top i orden at den lever som den gør og ikke vil holde den spærret inde? Vil du så fortælle dem de er dårlige katteejere og indfange katten alligevel, eller må de så gerne have lov at holde kat som de nu selv finder bedst?


den har jeg svaret på - og ja jeg vil nok bede dem holde den inde. fortælle dem hvad jeg har set i henhold til deres kat. med folk der jagter den, hvordan den er ved at blive kørt ned, hvordan den æder skrald og kommer op og slås.

det ville bekymre *mig* meget som katteejer at få sådan noget at vide.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Nina wrote:Jeg har ikke villet deltage i tråden før....

Men nu kan jeg ikke dy mig mere!

Natascha:

Hvor er det altså himmelråbende dumt, hvad du skriver! :mettebo:

Jeg er opvokset et sted, hvor der lå et par kolonihaver i nærheden.
Der var desværre himmelråbende dumme mennesker, der flyttede væk fra kolonihaveidyllen, når det blev efterår - og overlod katte til sig selv.
De kunne godt klare sig ... ja ...
Om efteråret - men når det blev vinter og koldt, kunne de altså ikke. :tommelned:

Det var hjerteskærende at se de magre og syge dyr - og hunkattene var tilmed ofte gravide.
De kom jo til villaerne for at søge hjælp, mad og varme.

Det eneste "vi" kunne byde dem, var et opkald til kommunen om at få dem fanget ind og aflivet.

Jeg FATTER ikke, at der er nogle mennesker - der for det første kan efterlade dyr på den måde - men at der ovenikøbet er andre mennesker, der bare tror, at kattene nok skal klare sig - dét er jeg altså nødt til at reagere på. :-(

Undskyld - men min bræktærskel er nået. :opkast:


Meget meget meget enig. Der er jo altså en grund til at der flere hundrede katte der bliver aflivet af kattens værn, dyreværnet, falck osv. det er alle de fine små missere der er ved at dø og ikke kan reddes, selvom de åbenbart burde kunne klare sig fint.

jeg ved ikke om det kun er folk der har arbejdet i dyreorganisationer der har et realistisk billede af hvordan by-dyr klare sig, eller forstadsdyr. eller kæledyr generelt der er overladt til sig selv.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Udkast til efterlysning

Post by Line_Calano »

Nej du har svaret på hvad du vil bede dem om. Men hvad hvis de nu ikke synes det er et problem?
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Udkast til efterlysning

Post by BeritH »

Line_Calano wrote:Nej du har svaret på hvad du vil bede dem om. Men hvad hvis de nu ikke synes det er et problem?


Ja hvad så, man kan henstille og hvis ikke folk vil tage det til efterretning så er den vel ikke længere. Men hvorfor bekymrer i jer så meget om det i stedet for at bekymre jer om dyrets velfærd?

Har I overvejet at det KUNNE være en kat som var bortløbet og hvor ejerne ville blive glade for at vide hvor den var? Og ville blive glade for at se et opslag om den?

Og hvorfor er det så vigtigt at katte skal kunne klare sig for lud og koldt vand. Når jeg ser et indlæg omkring nogen, der tilsyneladende har højere standarder end jeg selv har, så kigger jeg på det og overvejer om det ikke var noget jeg selv skulle stile efter. Men her på strigler er man simpelthen så ivrig efter at fastholde laveste fællesnævner og sine egne metoder, at man bliver pigefornærmet, så snart nogen anfægter et eller andet.

Og som prikken over i'et så dukker Nataschas indlæg op, som fastholder en unuanceret og uvidende holdning til katte i det hele taget. Og samtidig prøver at belære Gry.

Jeg synes faktisk at Grys forslag er både sympatisk og velgennemtænkt, så hvorfor er det at det skal gennemhulles og latterliggøres? Det KUNNE vel ikke være noget med at det i nogles øjne er OK at drive klapjagt på Gry? Det håber jeg ihvertfald ikke for så er vi også nået et godt stykke over min kvalmegrænse.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply