Udkast til efterlysning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Ped: Ja noget i den stil :)

Sophie - det tror jeg ikke jeg tør. Katten springer op på plankeværk med pigtråd herude. Jeg ville være dødnervøs for at den ville komme til at kvæle sig selv herude hvis den hang fast :(
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Natascha
Posts: 41
Joined: Fri 24. Jun 2011 22:49

Re: Udkast til efterlysning

Post by Natascha »

Gry, læs lidt om udekatte :-) Det er meget tydeligt at høre at du kun har indekatte.

Udekatte får vinterpels. Så den dør altså ikke af kulde.
Udekatte fanger mus, æder skræld, spiser kattemad fra andre huse af.
Udekatte finder sig en lun lade, en pude, eller hva ved jeg, til at sove på/i.

Udekatte klarer sig ganske udemærket såfremt de er vant til at være ude.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Udkast til efterlysning

Post by Line_Calano »

Hvad så hvis de ikke vil holde katten inde? hvis de synes det er tip top i orden den måde den lever på? Vil du så fortælle dem at de er dårlige katteejere og du derfor vil indfange katten uanset?
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Udkast til efterlysning

Post by BeritH »

Natascha wrote:Gry, læs lidt om udekatte :-) Det er meget tydeligt at høre at du kun har indekatte.

Udekatte får vinterpels. Så den dør altså ikke af kulde.
Udekatte fanger mus, æder skræld, spiser kattemad fra andre huse af.
Udekatte finder sig en lun lade, en pude, eller hva ved jeg, til at sove på/i.

Udekatte klarer sig ganske udemærket såfremt de er vant til at være ude.


Det var dog voldsomt så klog du er på udekatte.

Jeg har set udekatte (dog ikke mine egne, da de har adgang til også at være indendøre) med frostskader i poterne. Jeg har taget udekatte til mig, som var døden nær af lungebetændelse, forårsaget af kulde. Og selvom de måske/måske ikke dør af kulde, hvorfor så løbe risikoen? Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen vil gøre noget for denne kat?

Udekatte æder skrald - ja sgu kun hvis de ikke har adgang til ordentlig mad.

For at sige det rent ud Natascha - du taler som du har forstand til, og forstanden her rækker ikke til at du belærer andre.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

BeritH wrote:
Natascha wrote:Gry, læs lidt om udekatte :-) Det er meget tydeligt at høre at du kun har indekatte.

Udekatte får vinterpels. Så den dør altså ikke af kulde.
Udekatte fanger mus, æder skræld, spiser kattemad fra andre huse af.
Udekatte finder sig en lun lade, en pude, eller hva ved jeg, til at sove på/i.

Udekatte klarer sig ganske udemærket såfremt de er vant til at være ude.


Det var dog voldsomt så klog du er på udekatte.

Jeg har set udekatte (dog ikke mine egne, da de har adgang til også at være indendøre) med frostskader i poterne. Jeg har taget udekatte til mig, som var døden nær af lungebetændelse, forårsaget af kulde. Og selvom de måske/måske ikke dør af kulde, hvorfor så løbe risikoen? Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen vil gøre noget for denne kat?

Udekatte æder skrald - ja sgu kun hvis de ikke har adgang til ordentlig mad.

For at sige det rent ud Natascha - du taler som du har forstand til, og forstanden her rækker ikke til at du belærer andre.

BeritH


Enig.

Det er da en sød og nuttet tanke. Lidt romantisk. Udekatte på landet-drømmen. I indre københavn er der ikke mus over det hele, eller varme puder. Folk og dyr dør af kulde. og sult. Obduktioner viser katte der æder marsbarpapir og sten for at prøve at fylde slukne maver, og nej her vælter ikke ligefrem med huse med kattelem hvor de kan hugge sig et ekstra måltid.

Jeg kender til københavn Nat. Jeg har boet her i 30 år. Jeg har arbejdet på dyreværnet i rødovre. Den romantiske kattedrøm, er KUN en drøm, med mindre man bor ude på landet eller i øde forstæder.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

det er da godt I ved det er en udekat uden adgang til indendøre så!

der er da masser af mus i storbyer... og rotter!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Udkast til efterlysning

Post by Line_Calano »

Jeg spørger lige igen, som opfølgning på peds spørgsmål om du ville bede dem om at holde den inde. Hvad hvis nu de mennesker der har katten synes det er tip top i orden at den lever som den gør og ikke vil holde den spærret inde? Vil du så fortælle dem de er dårlige katteejere og indfange katten alligevel, eller må de så gerne have lov at holde kat som de nu selv finder bedst?
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

det har jeg jo også spurgt om et par gange Line...

Men alt som ikke bare er "nøj hvor er du god og nærmest en helgen"-svar... det er vist ikke så populært...

Jeg undrer mig bare... lad os nu antage katten bliver indfanget og dyrlægen kan læse den øretatovering der måske er i øret eller nogen henvender sig på katten som ejerne... hvad vil man så gøre hvis den dagen efter igen render rundt og æder skrald (som INGEN katten åbenbart gør, hvis de er normale og har det godt...) og slås med andre katte og så videre...

Og hvor er det i mener det tæller?! På den yderste dag, når man skal stå til regning for alle sine gode og dårlige gerninger?!?!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

i øvrigt synes jeg det er fint og godt og dejligt at folk hjælper dyr i nød... men jeg har ærlig talt svært ved at se et dyr i nød her! både ud fra billederne og ud fra Grys beskrivelser!
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Udkast til efterlysning

Post by udlandet »

Syntes også at katten ser ok ud. Fra mit virkelige liv dags dato. Jeg gad ikke hente mine sko så skraldeposen rög bare uden for. Troede at katten sov som den plejer om dagen(Er ude hele natten) Nä, den sad og spiste noget Marabou papir, ikke slikkede chokoladen af, men åd papiret :mettebo: Kan se at han også havde spist noget gammel skinke Bagefter gik han ind som han plejer og drak vand fra toilettet :opkast: Dette til trods for at han har både mad og vand stående.
Post Reply