der er sgu....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

der er sgu....

Post by aribeth »

der er sgu noget forkert i at vi skal have den fucking gudstjeneste i folketinget..... hvori ligger det demokratiske lige i det? hvad med de danske muslimer, budister, hinduer, jøder, baha'i'er, ateister?!

Jeg troede egentlig ikke vores politiske system skulle bekende sig til en tro...


ud med lortet... ud ud ud!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: der er sgu....

Post by 99E »

ENIIIIIIGGGG!!!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: der er sgu....

Post by udlandet »

Nu ved jeg ikke lige hvad det går ud på, men nok på tide at seperere kirke og stat. Men skal der väre noget skal det da väre en kristen gudstjeneste. Danmark er et kristent land.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: der er sgu....

Post by udlandet »

Nå, har så lige läst at det er en gammel tradition at gå i Christiansborg slotskirke inden folketinget åbner. Så...
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: der er sgu....

Post by Stimata Doamna »

udlandet wrote:Nå, har så lige läst at det er en gammel tradition at gå i Christiansborg slotskirke inden folketinget åbner. Så...


Og hvor mange af de folkevalgte er det så lige, der mener, at man ikke behøver at vedligeholde og respektere gamle traditioner? Tørklæder fx. Men det gælder måske kun, når det er 'de andres' gamle traditioner....
:ehh: :ehh:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: der er sgu....

Post by udlandet »

Stimata Doamna wrote:
udlandet wrote:Nå, har så lige läst at det er en gammel tradition at gå i Christiansborg slotskirke inden folketinget åbner. Så...


Og hvor mange af de folkevalgte er det så lige, der mener, at man ikke behøver at vedligeholde og respektere gamle traditioner? Tørklæder fx. Men det gælder måske kun, når det er 'de andres' gamle traditioner....
:ehh: :ehh:

Jeg forstår nok ikke lige helt hvad du mener. Men formoder du mener at andres traditoner skal vedligeholdes. Ja, det skal de dag, men de Danske må altså komme först. Flytter jeg til et andet land forventer jeg da også at min traditioner kommer i anden räkke!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: der er sgu....

Post by aribeth »

at noget er en tradition gør det altså ikke mere rigtigt og mere værd at bevare... sorry to say!

Jeg synes det er en hån mod fx de danske soldater der gør en stor indsats ude i verden for at indføre demokrati og religionsfrihed. Jeg synes det er uværdigt og en hån mod demokratiet stadig at bevare denne kristne fundamentalistiske danske tradition.
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: der er sgu....

Post by udlandet »

Ja, sådan er vi jo så forskellige, skal Dannebrog så også väk? Og lige det med at soldaterne gör et godt job i KRIG, de er i KRIG, det gör de nok. Jeg syntes at det der med freds bevarende styrker er noget pis. Men det er et job de har. Mange gör et godt job på alle mulige andre fronter. Nej, tager man de gamle Danske traditioner väk for at stötte nogen andre syntes jeg at man har gået for langt. Men det er jo bare min mening,
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: der er sgu....

Post by Ane »

Selv om jeg ikke er ateist og på den facon ikke deler holdninger med Aribeth og 99e så er jeg 110% for en sekularisering af samfundet. Kirke og stat skal ikke blandes sammen i min bog. Derfor er jeg totalt ligeglad med om det er en tradition at man går i kirke ved folketingets åbning - jeg synes det burde sløjfes, sammen med kirkeministeriet og kirkeskatten

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: der er sgu....

Post by aribeth »

atajst eller ej...

Det Ane siger...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply