Spiser man hunde i Danmark?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Post by Lone »

Altså Daisy, denslags må du ikke spørge om, når jeg formodes at arbejde. :( , nu har jeg brugt en halv time på at søge på nettet :P Det medenzymerne har jeg lært engang men om jeg kan finde det på nettet....men jeg skal nok finde det - Men tilgengæld fandt jeg dette - som handler primært om svinekød, når svinet spiser kød - jeg tror jeg snart følger Johannes gode eksempel og blir planteæder - :( - men som også er en illustration af hvad der sker, når rovdyr spiser rovdyr. Og vi kan vel nok blive enige pm, at en hund er et rovdyr - også selvom den lever af Royal Canine (rovdyr :D ) Om spisning af rovdyr: ´´Det spredes fra et rovdyr til et andet, og i denne her forbindelse er mennesket altså også et rovdyr.´´ tilføjer Christian Kapel Læs mere her: Uf! :( [url=http://www.dr.dk/Videnskab/viden_om/Programmer/118parasitter/De+trojanske+orm.htm]Trojanske orm[/url]
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg kan godt huske den Viden Om, om trikinerne. Fy for den lede, det var ulækkert. Heldigvis er de nærmest udryddet her i landet. Men du har ret, man overvejer sq at blive vegetar :idea: Og, risikoen for at få overførte parasitter og sygdomme, må naturligvis være større, hvis man spiser dyr som spiser andre dyr. Det er da godt at kannibalisme er tabu! Tænk hvad man kunne pådrage sig. Adr :( Og, tænk hvad man kan pådrage sig i udlandet, af parasitter m.m. Utroligt at folk tør rejse uden for Nordeuropa :) Det med enzymerne/proteinerne er meget interessant synes jeg. Hvis du finder noget på nettet, vil jeg gerne have et praj. Jeg skal nok selv lede også.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

helt det samme - men man spiser gladeligt fisk der spiser fisk der spiser fisk... :?: :? Det må da give samme risiko for spredning af parasitter?? Jeg har ikke rigtig overvejet om jeg ville spise hund hvis det var normalt indhold i Kvicklys køledisk... Måske.. Har ikke noget imod hestekød eller kaninkød - så kæledyrs aspektet generer mig ikke. Hvis noget holder mig tilbage er det nok det med at hunden er et rovdyr - men jeg kan ikke finde en logisk forklaring på hvorfor jeg så ikke skulle spise den... Igen - det er jo ikke noget problem med fisk...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jep, fisk er propfulde af en tingest som hedder anisakis. Det berettes der om i den Viden Om udsendelse, som Lone linker til her i tråden. Man skal altså ikke spise Sushi, hvis fisken ikke har været frosset. :!: Det berettes også at hestekød og vildt indeholder trikiner, som altså er udryddet i svinekød. Livet som vegetar rykker nærmere og nærmere :shock:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Post by Mikkel »

Nåh. Ny vinkel: Nu har jeg jo boet en årrække i Grønland. Der spiser man en del forskellige dyr, som ikke er voldsomt udbredte herhjemme, blandt andet hvaler, sæler og forskellige havfugle. Mange af disse havdyr har det til fælles, at de faktisk er rovdyr, d.v.s. de spiser ikke så fandens mange grønsager, idet det er lidt sparsomt med den slags på de breddegrader. Faktisk er rensdyret en af de få planteædere, grønlænderne spiser. Hvalbøf er godt. Og det er svært at lave Suaasa uden sæl... ;)
Image
Post Reply