Velfærdsstatens dilemma

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Lone Beck »

Dorte Hansen wrote:Jamen man skal altså også betale sin studiegæld på kontanthjælp....


Det skulle man ikke dengang - i hvert fald ikke i et stykke tid. Er du sikker på at man ikke kan få udsættelse?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Dorte Hansen »

Det ved jeg faktisk ikke?

Ved bare at min veninde har fået sat afdraget ned til et absolut minimum, og hvis hun havde kunnet få udsættelse er jeg sikker på hun havde fået det.

Jeg er jo så gammel at min studiegæld forlængst er betalt af (den var heldigvis ikke ret stor, rart med en mand der arbejdede meget, så jeg ikke behøvede studielån)
Nu med køter-bande!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Lone Beck »

jojo, man kan få udsættelse. Fra Borger.dk:

Statens Administration har mulighed for at udsætte eller nedsætte dine betalinger i en periode, hvis du ikke kan overholde tilbagebetalingsordningen.


Til gengæld ser det ikke længere ud til at man SKAL begynde tilbagebetaling, når man kommer i arbejde. Det skulle man i mine unge dage, og det var et fast beløb - der var ikke noget med at få nedsat betalingen i en periode. Det er sgu da godt de har fået dét lavet om! :askepot:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by udlandet »

smukke-ped wrote:
Ane wrote:jobs i landbruget er ofte nogen hvor man står tidligt op, nogen gange skal arbejde weekender, bliver beskidt og udfører hårdt arbejde.. det er der ikke mange danskere der gider.

I kbh er næsten alle buschauffører, rengøringsassistenter og stuepigerne på hotellerne udlændinge eller indvandrere... jeg har en skummel tanke om at det nok er fordi der ikke er mange hvidehudede danskere der søger de job heller..


Jeg har tjent rigtig mange penge ved at rende på hotel og gøre rent...det er da ikke det mest spændende arbejde, men altså, man kan hygge sig med kollegerne og tjene gode penge.

Men der er mange der synes det er nedværdigene....det er ikke godt nok til dem. Ja men det er ellers også godt nok til mig, når jeg skal betale regninger.

Nu har jeg så noget med nakken, der gør at jeg ikke kan tage den slags arbejde.

Jeg var stuepige på et hotel i 10 klasse, det er et af de bedste job jeg har haft :jeanie:
Post Reply