Jeg har lyst til!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by aribeth »

Nu har vi aldrig haft problemer i den stil, men jeg kender mange som har tolket tigerspring som om at noget må være helt galt og har gået til kiro med ungerne.... det er som om børn ikke må græde uden der er noget galt der skal fixes... og det kan jo være et tigerspring fx.

Men ja, kejsersnitsbørn kan sikkert mangle nogle "tryk" ...

Vi har aldrig haft grådproblemer... måske er det derfor jeg synes det virker sært med kiro til småbørn... de er jo så bløde i det hele :linski:

Max kan da godt være en time om at
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by aribeth »

Pis telefon...

Falde i søvn.... er der så noget galt? Han ligger bare og læser og leger...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by aribeth »

Pis telefon...

Falde i søvn.... er der så noget galt? Han ligger bare og læser og leger...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by aribeth »

Mbn... jeg tror ikke på det ikke virker... jeg tror og ser bare meget at folk hopper til kiro bare barnet ser forkert ud i hovedet og umoddelbart synes jeg det virker sært med et spædbarn...
Raxacoricofallapatorius
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by LoneR »

jeg er ikke fastlåst i min tankegang - jeg har selv gået en del til kiropraktor - ( indtil han ødelagde min ryg :ond: ), men for mig gir det ingen mening, at et lille barn har brug for det.
Jeg har forresten også haft en hest med knæskalsforækkelse _ der var noget andet der hjalp - så han fik ikke kiropra ktor.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by HHansen »

aribeth wrote:Nu har vi aldrig haft problemer i den stil, men jeg kender mange som har tolket tigerspring som om at noget må være helt galt og har gået til kiro med ungerne.... det er som om børn ikke må græde uden der er noget galt der skal fixes... og det kan jo være et tigerspring fx.


Heldigvis var Tigerspring ikke opfundet da mine børn var små, så det var jeg fri for at bekymre mig om :lea:

Det er kommet til i de senere år.. så nu lægger man alting ind under det.

Til gengæld var det almen viden at man ikke måtte æde chokolade når man ammede. Jeg gjorde det alligevel.

Under graviditeten måtte man spise næsten alt og skulle bare holde sig fra røg og alkohol. Livet var nemt dengang.
For nogle år siden da jeg første gang hørte at nu måtte gravide ikke spise rødt kød, bløde oste, skimmel oste, skaldyr, forskellige slags fisk og jeg VED ikke hvad.. da var jeg altså ved at kaste op..... :opkast:
Og så var jeg lykkelig over at jeg fik mine børn mens man måtte spise normalt :jeanie:

Kiropraktor har jeg kun haft brug for til min yngste da han som 8 årig fik hold i nakken. Men da jeg selv går jævnligt og min kiropraktor er Gud :respekt: så ville jeg ikke have tøvet med det hvis der havde været indikationer på at noget var låst da de var små.

Mbn - det lyder interessant med din migræne, jeg vil straks se om jeg kan få min datter afsted til min kiropraktor - hun døjer så meget med migræne nu.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by Annemaja »

Hvad er "tigerspring" :ehh:

HHansen: Jeg har desværre prøvet flere kiropraktorer inden jeg mødte Claus, som jeg bruger. Han fandt det ingen andre fandt - stedet hvor jeg var låst sad oppe under nakkeskallen. Men han har sådan set givet mig mit liv tilbage - ret dejligt :-)

Jeg brugte en anden til mine børn, da de var små - en kvinde på Frederiksberg, Margit Engelbrechtsen, ( først holdt hun til i Herlev ). Har anbefalet hende til andre, der har haft lige så gode erfaringer. Det siger sig selv at babybehandling er uendeligt blid.

Det er som sådan heller ikke kiropraktorbehandlinger der har virket på mine heste - men osteopati i kombination med kraniosakral terapi og healing - som er meget blidt i forhold.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by aribeth »

Udvikling i hjernen, kroppen bevidstheden... skrækkeligt ord...
Raxacoricofallapatorius
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by lisbethdue »

Ja, Tigerspring er et vattet udtryk for helt almindelig udvikling. Og ofte en "undskyldning" for børns naturlige gråd, uro eller udvikling. Jeg ved sgu ikke hvorfor moderne forældre lader sig "narre" af dette fænomen ?!

Nå, men da Sallie var spæd var hun også til kiropraktor, og det er jo ikke noget med hiv og sving, knæk og bræk. Det foregik stille og roligt med lidt lette tryk og pres. Det hjalp på hendes skævhed i kroppen.

Vi startede op igen for omkring et halvt år siden, da hun sov virkelig elendigt. Hun har en lang sygehistorie med mellemørebetændelse, dræn i begge ører osv., og da vi havde været til både praktiserende læge samt ørelæge, der begge sagde at alt så fint ud, tænkte jeg, at det måske var hendes nakke og lænd, der igen var begyndt at drille.

Efter første behandling faldt hun i søvn på 10 minutter og sov uafbrudt 11 timer i løbet af natten. Nu kommer hun til kiropraktor efter behov. Sidst hun var afsted var for knap to måneder siden. Og jeg synes det har en særdeles mærkbar effekt!
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Jeg har lyst til!!!

Post by Fru Hurup »

Freya var til kiropraktor som spæd(kejsersnitsbarn). Hun ville ikke ligge på maven og kunne ikke rejse/løfte hovedet, når hun så endelig blev lagt på maven. Efter første behandling hos kiropraktor lå hun på maven og rejste/løftede hovedet. Den kiropraktor vi benyttede "brækkede" ikke i hende, hun masserede hende lige så forsigtigt. Vi var der 3 eller 4 gange og har ingen problemer haft siden.

Hun havde også torticollis (stiv nakke, fordi hun havde ligget i "spænd" i min mave), så der gik vi til fys på Glostrup og fik strækøvelser vi skulle lave hver dag...... det var hårdt og føltes som overgreb, men hvis vi ikke gjorde det, ville det være noget hun skulle opereres for senere hen....

Jeg kan godt forstå, der er nogle, der synes, at kiropraktor til spæd og småbørn ikke burde være nødvendigt, men hvis der er nogle skævheder eller spændinger, der gør at de små bliver unødvendigt urolige, kede af det, synes jeg da, at man skal gøre, hvad man kan for at hjælpe og afhjælpe symptomerne.
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
Post Reply