alt for ung hundemor

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

alt for ung hundemor

Post by Lone Beck »

For et par uger siden kom vores golden retriver-tæve, Freja, i sin første løbetid. Hun er 10 mdr. gammel. Det synes vores labradorhan, Fafner, var rigtig hyggeligt - i modsætning til resten af familien. :evil: I starten gik det fint med at holde dem adskilt. De hylede og skreg og skabte sig, men det lykkedes :wink: - lige indtil vores unger kom hjem fra ferie og indtil flere gange lukkede de amourøst stemte vovser sammen :oops: Min mand blev :evil: , men gad ikke mere bøvl udfra den holdning, at ´´havde det været ude i naturen, havde de jo også parret sig´´. ´´Nåhja´´, tænkte jeg, og så tænkte jeg ærlig talt ikke så meget mere over det, for jeg var meget mere optaget af unghestene :roll: Jeg skulle skamme mig, det ved jeg godt :oops: Spørgsmålet er, hvad vi skal forvente nu? Vi må jo nok regne med at Freja venter sig - hvad kan gå galt med så ung en hundemor? Kunne vi have fået en ´´fortrydelsespille´´ til hende? Kan hun overhovedet tåle at føde, når hun er så ung? Vil hun myrde hvalpene? Har I nogen gode råd? :cry:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Jamen så synes jeg du skal sige til din mand, at han skal passe hvalpene!! Jeg mener afgjort ikke at en indsprøjtning havde været en løsning - det medfører ofte betændelser og enorme hormonsvingninger. Min tæve fik sdåan en, med en gevaldig livmoderbetændelse tilfølge. Dyrlægens kur: penicillin og så skulle hun ha hvalpe næste gang hun kom i løbetid...... Men spørg dyrlægen - alt kommer jo an på hvor udviklet hun er. Men hun vil ikek være den første hund der får hvalpe i altfor ung en alder - selvom det selvfølgelig [b:ddb19e4fe9]ikke [/b:ddb19e4fe9]er særlig smart. I skal være meget omhyggelige med ikke at stresse en så ung hund, hvis hun får hvalpene. Hjælpe hende, være tilstede ved fødslen - men kun en af jer- INGEN børn! Og så skal hun have lov at være der hvor hun føler sig mest tryg, mens hun har dem ( må håbe det er mandens side af sengen :twisted: ) Jeg ville høre dyrlægen om foder osv, så hun er dækket ordentligt ind lige fra starten. Får hun mange hvalpe - og det gør den race ofte - må I overveje hvormange hun kan klare at passe - samme dag de blir født!! HUN kan sagtens klare det -med lidt hjælp og megen ro omkringsig.. Instinkterne vågner jo omgående. Og så kan I jo overveje hvordan I klarer det næste gang hun er i løbetid :wink: -så det ikke sker igen.
Post Reply