Ville du trykke på knappen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Blackie
Posts: 9
Joined: Sat 3. Apr 2010 11:42

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by Blackie »

Men det ville de jo ikke Gry, for du er jo på kontanthjælp og der modregnes krone for krone. Så dit argument holder stadig ikke.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by Gry »

Det er et tænkt eksempel for dælen - spild nu bold altså!
Hvad fanden er sandsynligheden overhoved for at en eller anden starut kommer vadende med en guldfisk i blender og siger "du får 30 k for at trykke på knappen"?

Så jo jeg ville gøre det - og nej jeg ville sgu ikke sige det til myndighederne så jeg ikke ville få de penge.

Det samme hvis jeg vandt 1500 kr. på et skrabelod. Så ville jeg sgu få min mor til at indløse lodet så det ikke ville blive fratrukket, ellers er der jo ikke super meget mening med det altså.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by nanna1979 »

TIlbage i min seminarietid havde vi en event -uge - det blev der slæbt en levende gris ind på semi, skudt og slagtet for næsen af tilskuerne.
Det var en event ja - men den havde et bestemt formål.
Jeg synes, det var synd for grisen, at den skulle slæbes ind på et seminarie og slagtes. Den blev jo stresset - men hånden på hjertet, så æder jeg jo gladeligt svinekød fra grise, der er blevet stuvet sammen i en lastbil og skudt på et slagteri.

Og hvad min pointe var - har jeg glemt :-o

Nå jeg vender tilbage, når den dukker op :minna:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by misssophie »

jeg mener nu at aflivningsmetoden for fisken er ok.

hvis jeg rigtigt meget stod og manglede pengene ville jeg gøre det,- ellers ikke ,- tror jeg ....

prøv at tilbyde mig 30.000, så kan vi få det opklaret! :hhansen:

jeg har det som Gry,- jeg ville aldrig gide at gøre det for sjov,- men for 30.000 måske nok...

jeg ville heller aldrig dræbe en ko eller gris for sjov,- men for mad gerne...

men dyret er jo nok ligeglad med hvorfor den bliver aflivet
Misssophie
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by JannieT »

Stimata Doamna wrote:Mon ikke det er denne?

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-43277676.html?forside


Jo :jeanie:

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig kan se forskel mellem at blende guldfisken derhjemme for 30.000 kr. eller blende guldfisken i et reality show for 30.000 kr. Det handler jo bare om forskellige præferencer og nytte.
Alt er relativt
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by misssophie »

for mig handler det om at jeg gerne vil undgå at gøre en ubehagelig ting.

dog kan der være grunde som alligevel vil få mig til at gøre den ubehagelige ting.

lidt ligesom at nødaflive et dyr.
det er heller ikke sjovt,- men jeg ville gøre det hvis jeg mente at der var en grund til det.

og hvis jeg stod og manglede penge, ville jeg sikkert også blende en guldfisk, selvom jeg stadig ville synes det var ubehageligt...

-men hvorfor skulle jeg dog stå derhjemme og blende guldfisk i mit eget køkken?
for hyggens skyld?
Misssophie
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by Nina »

Jeg kan faktisk sige med sikkerhed, at jeg IKKE ville blende fisken for pengenes skyld.

Det kan godt være, at det er en lynhurtig død (sikkert - for jeg har selv skåret mig næsten til døde, da jeg skulle vaske/tørre en blender :ehj: ) - men for mig ligger der et moralsk dilemma mht. "opgaven".

Nogle mennesker mener, at ALT er til salg - bare prisen er ok?
Jeg er så ikke enig.

Jeg ville aldrig aflive et dyr for underholdningsværdiens/pengenes skyld - for jeg ville simpelthen føle mig som en luder af den værste slags. :tommelned:

Venlig hilsen
Nina
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg ville ikke blende en guldfisk i underholdningens tegn og jeg ville heller ikke gøre det for penge.

Men stod jeg i en situation, hvor jeg skulle aflive en lidende guldfisk, så ville jeg godt trykke på knappen (At jeg så ville vælge en kniv i stedet for en blender er en anden sag.).

Men ja, jeg kan godt slå mindre dyr ihjel, hvis det er akut og der ikke er nogen tvivl om, at det er til dyrets bedste.
Og hvis jeg var sultende nok og stod i ødemarken, så ville jeg også godt kunne slå et dyr ihjel for at spise det.

Men jeg ville aldrig gøre det "for sjov" og "for pengenes skyld" - det er i mine øjne moralsk forkert.
/SL
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by aribeth »

altså... man kunne også stille mig to spørgsmål:

Ville du blende en guldfisk for 30.000.... JA

Ville du deltage i et tv-program for 30.000 .... NEJ!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ville du trykke på knappen?

Post by misssophie »

hvis man gerne vil blende guldfisken for fødens skyld, hvis man sultede,- så vil man vel også gøre det for 30.000 kr som man kan købe mad for,- hvis man sulter...

jeg kan ikke helt se forskellen
Misssophie
Post Reply