Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

http://home.dk/sag/223-00035

Det her hus ville lære lige passende for mig. Men jeg ved ikke om jeg orker at bo så langt væk fra alle jeg kender.

Men så tænkte jeg på at jeg vel egentlig kender nogen i området - nogle Strigler?

Er der nogen i nærheden af Vantore?

Kan jeg overhovedet være bekendt at belemre udkantsdanmark med flere førtidspensionister?

Det er billigt og jeg kan have æslerne der. Men hvordan er der at bo?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by HeidiO »

Hvor kan jeg godt forstå at du gerne vil have sådan et sted :mikkel: , men min første tanke er gamle huse = megen vedligeholdelse, det kan jeg se på vores staldbygninger.
Og vedligehold er dyrt, besværligt og tidskrævende. Og så er jeg nok ikke helt pjattet med stråtag, tænker på dets levetid og pris på brandforsikring?

Nogen siger at der ikke længere er så høje priser på brandforsikring af stråtag, men jeg har ikke selv undersøgt det.

I øvrigt ligger huset da langt fra Guldborgsund?
Heidi
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Når jeg klikker på kortet står der guldborgsund lige ved siden af. Jeg troede også at det løb nord om lolland?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Ja det er pisse besværligt at have sit eget sted. Og dyrt, alt efter hvor meget man vil gøre ved det.

Om ikke så forfærdelig mange år bliver jeg folkepensionist og så skulle jeg gerne have noget billigt at bo i (jeg her en svaghed for drivhuse og skurvogne).
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by HeidiO »

Godzilla wrote:Når jeg klikker på kortet står der guldborgsund lige ved siden af. Jeg troede også at det løb nord om lolland?


Det er jeg enig i - men huset ligger lige ved Nysted så vidt jeg kan se = sydlolland
Heidi
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Annemaja »

Super charmerende hus - men sommer og sol giver idyl på overfladen. Huset er gammelt - og kræver vedligehold. Der er vidunderligt i og omkring Nysted - nok et af de fedeste steder på Lolland. Kan ikke forstå, hvor du ser Guldborgsund i den annonce? Vantore et tæt på Nysted :-)

Jeg gad godt på i Nysted - men er også vild med Lolland - Lolland har kun det problem for mig, at det er alt for langt fra Kbh :-) Har boet i og ved Maribo - men kender Nysted udemærket :elsk:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Det er fordi det ligger i Guldborgsund kommune. Jeg ved ikke lige hvor stort et areal det dækker?

Der står:
Kommunen består af de tidligere Sakskøbing, Nørre Alslev, Stubbekøbing Sydfalster, Nysted og Nykøbing Falster kommuner.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Annemaja »

Ok :-) Det er åbenbart pga kommunesammenlægningen :-) Det har INTET med området omkring Guldborgsund at gøre ;-) Elsker også det område, og var meget meget tæt på at købe hus der for nogle år siden. Havde budt uforskammet lavt på en idyl med plads til hestene og vandudsigt 160 g - og fik ok. Men der lå en grisefarm opad - og man kunne altid høre grisene skrige. Så jeg endte med at takke nej - ville havde blevet SÅ uvenner med bondemanden der jo kom først.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Guldborgsund ligger sgu da for enden af vejen? Tjek kortet.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Ane »

Jeg vil sige det kommer an på hvor god stand huset er i. Er er kloakering, tag, vinduer, alting tip top i orden? Hvis det er så kan man måske godt vedligeholde det på en folkepension, men hvis der er eller kommer til at være store vedligeholdelsesmæssige udfordringer så ville jeg ikke turde sidde i eget hus med så lille en indtægt. Jo hvis man havde købt det for 30 år siden.. og næsten betalt det ud.

Er du træt af at bo til leje?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply