Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by udlandet »

Det ser skönt ud! Hvilken skön kirke :elsk: Men check lige at naboerne nu også syntes om äsler. Stråtag koster ikke ekstra forsikring längere, eller gjorde ikke for et par år siden. Der er ca 1 km til vandet, og meget tät på skov. Jeg vil spändt fölge med i beslutnings processen, om ikke andet så er drömme dejlige :heidio:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Nej, jeg er ikke træt af at bo til leje. Jeg er virkelig glad for at bo her.

Det jeg er lidt træt af er, at jeg ikke selv har indflydelse på hvor længe jeg kan blive boende. Jeg kan ikke forberede mig på folkepensionisttilværelsen som det er nu. Jeg er temmelig presset økonomisk nu, men det jeg betaler går ikke til at sikre min fremtid.

Huset er ikke i god stand som det står, men jeg har udsigt til en privat udbetalt forsikring som jeg ville kunne hælde i det.

Ifølge div. rapporter er isolering en første prioritet. Og så ville jeg installere en luft til luft varmepumpe asap.

Nå, men, jeg er fristet men det er sikkert en dårlig ide at flytte ud på Jens Tyndskids og bo alene med æslerne. Jeg ville nok få kuller af det. :tosse:

Om naboerne vil have æsler er jeg totalt ligeglad med. Her lever alle med dem og vi bor tæt på et meget fint nybygget, rasende dyrt, byggeri. Alle påstår at de synes at det er hggeligt at de kan høre æslerne. Hvis de ikke er vilde med det må de jo flytte et andet sted hen.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by LoneR »

Guldborgsund Kommune omfatter hele Falster og Sakskøbing ( som ligger på Lolland).
Vantore ligger på ingen måde ud til, men tværtimod langt fra, Guldborgsund, men til gengæld ud til havet mellem Lolland og Tyskland.
Det er jo dejligt, man kan gå på digerne og alting og hoppe i havet, hvis man vil.

Ved Vantore er der ret kønt, især om sommeren - om vinteren er er også kønt, især hvis man kan lide at se på totalt tilsneede veje alle vintermånederne .......
der er meget fladt på de kanter og kommunerne skal jo evigt spare på snerydningen - og nu er de 2 år bagefter på dét budget, så der bliver bare ikke ryddet sne på de små veje.
I mine øjne der det virkelig nederens nektar at bo derude - der er ikke engang krager - de vendte engang længe oppe.

Man kan da så udmærket finde sig et godt hus hernede og sagtens betale det på en førtidspension - det er helt muligt. Fx fik jeg liege tilsendt et fuldkommern nyrenoveret hus ( opstilling fik jeg tilsendt - til en bekendt) 95 kvadratmeter, helt nyt køkken, gulve, badeværelse, påbegyndt udestue - virkelig nydeligt, for en nettoydelse ( ca) på 1300 kr - så blir det sgu ikke billigere. Og så var der fast tag endda.

Køb ikke noget med stråtag, Gunilla - det er stadig dyrere i forsikring, og det er sindssvagt dyrt i reparation og nyanlægning - og man er altid skidenervøs i blæsevejr, hvis man har brændeovn osv - Og i tordenvejr.
Det gir en dejligt indeklima, men det opvejer ikke alle bekymringerne - jeg HAR prøvet det.
Noget andet ved at bo hernede, udover de billige huse, er jo, at man kan få en have - anlægge en køkkenhave, have et drivhus, frugttræer og bærbuske , og 5 høns, kaniner og sådan - og det kan sagtens give et fint tilskud til økonomien i det daglige - plus glæden ved at dyrke nogle ordentlige, ugiftige grøntsager.

Ikke at jeg selv gør det så meget - jeg bor inde i byen, har en miniaturehave og et miniaturedrivhus -

Jeg synes du skal kigge på huse hernede - jeg prøver altid at lokke alle til at se på huse her - ikke fordi jeg synes alle skal flytte herned, men fordi jeg elsker at tage ud og se på huse - det er det fedeste!!! ( så jeg vil selvfølgelig med ud) - :hhansen: :hhansen:

Og vedrørende at kende folk - tjaeh - det er langt væk fra København, men man kan vel også lære nogle at kende hernede - hvad ved jeg, her bor vel også en slags mennesker :ondgrin:
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by LoneR »

Og med eget hus sparer du jo op til fremtiden og sikrer dig.
Iøvrigt kan du vel også sagtens finde noget at lave hernede, et job ved siden af pensionen - det er også helt muligt ( uanset hvad folk påstår).
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by LoneR »

Hold da kæft en masse slåfejl - jeg må være træt!!!!!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Man kan da så udmærket finde sig et godt hus hernede og sagtens betale det på en førtidspension - det er helt muligt. Fx fik jeg liege tilsendt et fuldkommern nyrenoveret hus ( opstilling fik jeg tilsendt - til en bekendt) 95 kvadratmeter, helt nyt køkken, gulve, badeværelse, påbegyndt udestue - virkelig nydeligt, for en nettoydelse ( ca) på 1300 kr - så blir det sgu ikke billigere. Og så var der fast tag endda.


Lone, var det et byhus? Faneme billigt!!

Og vedrørende at kende folk - tjaeh - det er langt væk fra København, men man kan vel også lære nogle at kende hernede - hvad ved jeg, her bor vel også en slags mennesker


Hmmm, det kan enhver jo komme og påstå :ondgrin:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by LoneR »

Ja, nogle gange er man sgu selv i tvivl :ondgrin: :ondgrin:
Det var et landhus - tæt ved skov, det ligger ret godt - ikke så langt fra hovedvej, men alligevel ved mark og skov.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by MetteboDeluxe »

Nøj hvor er det et dejligt hus. Det ser elsket ud :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by Godzilla »

Lone, hvis du lige sådan "falder" over noget lignende, med lidt jord til æseldyrene, så sig lige til. Man ved jo aldrig om jeg ender med at blive Lollik. Det skal være i nærheden af noget skov.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg vil have det her hus ved Guldborgsund.

Post by LoneR »

ok
Post Reply