Waldemar Seunig paperbag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Waldemar Seunig paperbag

Post by Rumle »

jeg er blevet givet en ældre sag fra 1984 fra Waldemar Seunig om "Ridekunstens glæder, Teori og praksis".
Der er masser af illustrationer og forklaringer i. Mange af siderne er opdelt i spalter, hvor venstre side beskriver "fejl" eks: Hesten iler i volten, derved går takten tabt" og i spalten lige overfor kommer så "rettelsen" altså hvad man kan gøre for at afhjælpe "fejlen". Kunne nogen af jer strigler have interesse i at få den? så sender jeg gerne. Jeg kommer ikke på nakken af en hest, allerhøjest i lidt skridt i ridehus, så jeg har ingen glæde af den.
Den koster intet, ej heller porto. Vil bare gerne at en måske kunne få glæde af den.
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Waldemar Seunig paperbag

Post by LoneR »

Den har jeg - det er en meget fed bog, værd at studere.
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Re: Waldemar Seunig paperbag

Post by Rumle »

ja den virker til at være meget gennembearbejdet og med fokus på hesten præmisser!
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Waldemar Seunig paperbag

Post by Annemaja »

Hej!

Den ville jeg nok elske :-)

Brugte og elskede gamle Lars Lithanders: Tilridning, skoleridning og springning :-) Og red mine heste til efter den da jeg var ung i 70'erne :-) Det virkede sgu :jeanie:

Vi tror vi er så kloge og alt nyt er nyt - det er det IKKE :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Re: Waldemar Seunig paperbag

Post by Rumle »

MBN: bogen er afsendt til en anden strigle.
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Waldemar Seunig paperbag

Post by Annemaja »

Ok!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply