Et par gode råd.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Et par gode råd.

Post by Godzilla »

Nu gør jeg noget som jeg ellers ikke gør ret tit. Jeg vil komme med et par, efter egen mening, gode råd: :tosse:

1: Lad være med at give folk råd som de ikke har bedt om. Hvis de har brug for gode råd beder de nok om dem. :peg:

2: Hvis du alligevel beslutter dig for at rådgive andre uopfordret, så respekter at de måske vælger ikke at følge de råd du giver. Ingen er forpligtet til at følge andres råd hvis de ikke vil. :peg:

Følg mine råd eller jeg blive SUR!! :ond:

Ja, det er en opfordring til at undgå de ørkesløse tråde hvor Gry fortæller om div. besværligheder, og alle i bedste mening vil fikse besværlighederne ved at fortælle Gry hvad hun skal/kan gøre, hvorefter Gry går totalt i forsvar og afviser alle gode råd, hvorefter frustrationerne stiger, flere gode råd hagler ned over Gry, hvorefter Gry går totalt i baglås....osv.....osv.

Det ender med at Strigler bliver totalt affolket fordi det er pissekedeligt og Strigler dør. Og det ville fanme være ærgeligt. :nej:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Et par gode råd.

Post by Gry »

Jeg er meget enig :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Et par gode råd.

Post by Ane »

jeg tror Gry er en troll.. det er min nyeste teori :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Et par gode råd.

Post by Gry »

Godt så *Gg*

Så vil jeg hellere være en rigtig trold. Så kan jeg bo under en bro og råbe af geder :p
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Et par gode råd.

Post by BeritH »

Godzilla wrote:Nu gør jeg noget som jeg ellers ikke gør ret tit. Jeg vil komme med et par, efter egen mening, gode råd: :tosse:

1: Lad være med at give folk råd som de ikke har bedt om. Hvis de har brug for gode råd beder de nok om dem. :peg:

2: Hvis du alligevel beslutter dig for at rådgive andre uopfordret, så respekter at de måske vælger ikke at følge de råd du giver. Ingen er forpligtet til at følge andres råd hvis de ikke vil. :peg:

Følg mine råd eller jeg blive SUR!! :ond:

Ja, det er en opfordring til at undgå de ørkesløse tråde hvor Gry fortæller om div. besværligheder, og alle i bedste mening vil fikse besværlighederne ved at fortælle Gry hvad hun skal/kan gøre, hvorefter Gry går totalt i forsvar og afviser alle gode råd, hvorefter frustrationerne stiger, flere gode råd hagler ned over Gry, hvorefter Gry går totalt i baglås....osv.....osv.

Det ender med at Strigler bliver totalt affolket fordi det er pissekedeligt og Strigler dør. Og det ville fanme være ærgeligt. :nej:


Normalt ville jeg være enig Gunilla, men det vil betyde at Gry ikke får nogen reaktioner på sine indlæg, og det mener jeg heller ikke vil være et ønsket scenarie.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Et par gode råd.

Post by Ane »

+ det her sted er bare ikke et sted hvor ynk og selvmedlidenhed nødvendigvis passerer uimodsagt. Det håber jeg ikke ændrer sig. Jeg håber da at striglerne vil give mig et spark hvis jeg trænger.

..i øvrigt er det lidt sjovt at du laver en tråd med tre gode råd om hvordan man ikke skal give folk gode råd :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Et par gode råd.

Post by Godzilla »

Ane wrote:+ det her sted er bare ikke et sted hvor ynk og selvmedlidenhed nødvendigvis passerer uimodsagt. Det håber jeg ikke ændrer sig. Jeg håber da at striglerne vil give mig et spark hvis jeg trænger.

..i øvrigt er det lidt sjovt at du laver en tråd med tre gode råd om hvordan man ikke skal give folk gode råd :hhansen:


Jep, er helt klar over det ironiske Ane. Derfor denne:
Følg mine råd eller jeg blive SUR!!



Men jeg synes at folk herinde nærmest kører sig selv op over at Gry ikke følger de råd hun får? Hvorfor dog? Hvis Gry eller andre vil have medlidenhed med sig selv er det vel OK? At det provokerer andre er da deres valg, de kan da bare lade være med at ville fikse alting. Hvorfor er det forkert at "klynke" som i ynder at kalde det?

Jeg kan ikke helt finde ud af om der, på trods af tydelige frustrationer, alligevel er noget tiltrækkende ved at fortsætte de tråde i det uendelige? Kan i lide at give en masse råd, som tydeligvis virker overvældende på modtager og resulterer i voldsom modstand?

Da Gry skrev at hun havde taget noget afførende for forstoppelse, blev der problematiseret fuldstændig ud af proportioner over det. Gry opfattede det ikke som et problem, men det gjorde en masse andre, og så blev det gjort til et problem.

Det er sgu da en falliterklæring at Grys liv fylder det hele her?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Et par gode råd.

Post by Ane »

jeg tror det er den manglende lyst til at gøre noget selv der virker provokerende... Strigler er som jeg skrev på et tidspunkt fyldt med mennesker der ikke har haft det for nemt.. men også med mennesker der knokler for at tackle modstand, økonomi, sygdom og alskens lort - det er derfor jeg tror Gry er en troll - hun er her for at sætte gang i strigler med sin passivitet :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Et par gode råd.

Post by Godzilla »

Ja, der er en masse af det Gry skriver som overhovedet ikke giver mening. Men hvis Gry er overbevist om at hun gør det rigtige ifht. hvad hun får besked på at spise af læger og diætister, så er der vel ingen grund til at prøve på at ændre på det? Jeg synes også at det lyder helt ude i hampen, men det har jo sådan set ikke noget med Gry at gøre?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Et par gode råd.

Post by Godzilla »

Ane wrote:jeg tror det er den manglende lyst til at gøre noget selv der virker provokerende... Strigler er som jeg skrev på et tidspunkt fyldt med mennesker der ikke har haft det for nemt.. men også med mennesker der knokler for at tackle modstand, økonomi, sygdom og alskens lort - det er derfor jeg tror Gry er en troll - hun er her for at sætte gang i strigler med sin passivitet :hhansen:


Ti-Hi, ja det lyder sgu meget rigtigt Ane. Og det lykkes endda meget godt :hhansen:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply